XBOX365.GR
Τα πάντα για το XBOX!

Crackdown 3: Campaign – Review

Δέκα χρόνια περάσανε από την κυκλοφορία του Crackdown 2 και δώδεκα από την πρωτοποριακή για την εποχή τότε, κυκλοφορία του Crackdown στο Xbox360. Το Crackdown 3, είναι ένας τίτλος, του οποίου η ανάπτυξη πέρασε κυριολεκτικά από χίλια κύματα και η κυκλοφορία του άλλαξε ημερομηνίες, ουκ ολίγες φορές. Σε αυτό το Review θα εστιάσουμε μόνο στη Single player εμπειρία του Crackdown 3, καθώς για το Wrecking Zone (το multiplayer δηλαδή), θα ακολουθήσει ξεχωριστό Review αφού ουσιαστικά μιλάμε για ένα διαφορετικό παιχνίδι από διαφορετικό Developer.. Ας προχωρήσουμε όμως παρακάτω, για να δούμε μερικά πράγματα τόσο για την περιπετειώδη ανάπτυξη του Crackdown 3, όσο και τη γνώμη μας, για τον τίτλο αυτό.

Crackdown 3: Campaign - Review

Μετά από τόσα χρόνια αναμονής, η Microsoft τον Ιούνιο του 2014, δια στόματος Phil Spencer, ανακοινώνει στην Electronic Entertainment Expo (E3) το Crackdown 3. Ωστόσο, η πλήρη αποκάλυψη του παιχνιδιού, πραγματοποιήθηκε στις 4 Αυγούστου 2015, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της Microsoft στη Gamescom. Σε αυτή την έκθεση, δόθηκε έμφαση και πρωτοπαρουσιάστηκε το “cloud-powered” περιβάλλον καταστροφής, το οποίο πραγματοποιείται σε πραγματικό χρόνο. Αυτό το περιβάλλον με την “cloud computing” τεχνολογία της Microsoft και των Azure Server της, είναι ικανό να προσφέρει είκοσι φόρες περισσότερη ισχύ, από ότι οι κονσόλες του Xbox One. Το βασικό στοιχείο όμως είναι πως η ολική αυτή καταστροφή, θα ήταν διαθέσιμη μόνο στο multiplayer και πως το campaign θα είχε περιορισμένη πρόσβαση στο “cloud destruction”.

Εκεί μάθαμε πως ο βασικός πυρήνας του Crackdown 3 αναπτυσσόταν από την Cloudgine και την Reagent Games. Οι δύο αυτές εταιρίες, ήταν υπεύθυνες για την ανάπτυξη του gameplay και των Art assets, ενώ η Sumo Digital ήταν υπεύθυνη για την δημιουργία του campaign. Αντίστοιχα, η Elbow Rocket σε συνεργασία με την Certain Affinity, ήταν υπεύθυνες για την ανάπτυξη του multiplayer τμήματος του Crackdown 3.

Τον Ιανουάριο όμως του 2018, η Epic Games εξαγοράζει την Cloudgine μαζί με την θυγατρική της, την Reagent Games. Αυτό, είχε σαν συνέπεια, η ανάπτυξη του Crackdown 3 να περάσει εξ ολοκλήρου στα χέρια της Sumo Digital, με την Elbow Rocket και την Certain Affinity, να βοηθάνε ελάχιστα πλέον, στο σχεδιασμό και την ολοκλήρωση του multiplayer τμήματος (Wrecking Zone), του Crackdown 3.

Αρκετά όμως σας ενοχλήσαμε με την ιστορική αναδρομή της ανάπτυξης του Crackdown 3. Ήρθε η ώρα να περάσουμε στο επιμέρους τμήμα του άρθρου αυτού, που δεν είναι άλλος, από την προσωπική μας άποψη· για τον συγκεκριμένο τίτλο.

Ιστορία

Δέκα χρόνια μετά τις εξελίξεις των γεγονότων που διαδραματίζονται στο Crackdown 2, συμβαίνει ένα τρομοκρατικό χτύπημα από μία άγνωστη οργάνωση. Η τρομοκρατική αυτή ενέργεια, έχει σαν συνέπεια την εξαφάνιση της ενέργειας από όλον τον πλανήτη. Εδώ, καλείται η The Agency να αναλάβει δράση. Όλα τα στοιχεία της τρομοκρατικής επίθεσης, οδηγούν στη πόλη της New Providence και η The Agency, ανακαλύπτει πως η πόλη αυτή ελέγχεται από έναν μυστήριο οργανισμό, την Terra Nova.

Αφού η πρώτη απόπειρα της Agency αποτυγχάνει παταγωδώς, ο Super-Agent που χειριζόμαστε στο παιχνίδι, καλείται στο πεδίο της μάχης από την φωνή του Agent Officer (Michael McConnohie) και του Commander Jaxon (Terry Crews). Δεν νομίζω να χρειάζεται να πούμε πως ο Terry Crews είναι playable χαρακτήρας, τα ευκόλως εννοούμενα παραλείπονται.

Μην περιμένετε κάτι παραπάνω από την ιστορία του Crackdown 3. Ακόμα και τα διάφορα cutscenes, δίνονται με το σταγονόμετρο στο παιχνίδι. Ειδικά δε, κάθε φορά που νικάτε κάποιο Boss, εμφανίζεται ένα σύντομο cutscene, το οποίο μου θύμισε πιο πολύ σελίδες από κάποιο commix, πάρα ένα movie Cutscene. Βέβαια, η ιστορία και τα cutscenes, δεν αποτέλεσαν ποτέ το βασικό λόγο για να ασχοληθεί κανείς με τους Crackdown τίτλους, και το ίδιο ισχύει φυσικά και με το Crackdown 3.

Crackdown 3: Campaign - Review

Gameplay

Εδώ, έχουμε να κάνουμε καθαρά με έναν “άμυαλο” Action Shooter–Platforming, open world τίτλο. To Crackdown 3, διατηρεί το παλιό core gameplay του, το οποίο πιστέψτε, οι Fan της σειράς το λατρεύουν. Η βασική λειτουργία του Shooting είναι πολύ απλή και δεν χρειάζεται ιδιαίτερη σκέψη. Τόσες φορές το έχουμε αναφέρει και άλλες τόσες θα το ξαναπούμε. Σε μία οθόνη που γεμίζει με εχθρούς, το μόνο το οποίο έχεις να κάνεις, είναι να πατάς το Left trigger για να κλειδώσεις τον εχθρό και με το Right Trigger να πυροβολείς.

Το Crackdown 3, διαθέτει έναν ικανοποιητικό αριθμό από όπλα, τα οποία θα σας βοηθήσουν να φέρεται εις πέρας την αποστολή σας. Από πυροβόλα, laser beams, cryo shotguns και ρουκέτες, μέχρι shock grenades και ένα όπλο που προκαλεί μία μαύρη τρύπα και ρουφάει μέσα της, όλους τους αντιπάλους. Το Gravity αυτό όπλο, ίσως είναι για εμένα και το πιο απολαυστικό  μέσα στο Crackdown 3. Βεβαία, δεν σας κρύβω, πως με τα όπλα που βρήκα στην πρώτη ώρα του παιχνιδιού, τελείωσα και το παιχνίδι, μιας και με ότι άλλο και να εξοπλιζόμουν, το έβρισκα κατώτερο των beam laser, του Homing Rocket Launcher και του Gravity όπλου που αναφέραμε.

Crackdown 3: Campaign - Review

Φυσικά, μιας και μιλάμε για έναν Crackdown τίτλο, δεν θα μπορούσαν να απουσιάζουν οι μπουνιές και η ρίψη διαφόρων αντικειμένων από το παιχνίδι. Προσωπικά, γέλασα παρά πολύ με τις ατάκες του Terry Crews, κάθε φορά που εξολόθρευα ένα τσούρμο από αντιπάλους, χρησιμοποιώντας τις γροθιές μου ή πετούσα κατά πάνω τους κάποιο αντικείμενο ή ένα όχημα. Ακόμα και τα συντρίμμια των αντιπάλων μου μάζευα από το πάτωμα και τα πετούσα εναντίων τους.

Ο σκοπός του παιχνιδιού είναι πολύ απλός. Ξεκινάς έχοντας χάσει τις δυνάμεις σου και προσπαθείς να μαζέψεις τα διάφορα Agility και hidden orbs, για να μεγαλώσεις τις δυνάμεις σου, να αρχίσεις να τρέχεις πιο γρήγορα μέσα στο χώρο, να πηδάς πιο ψηλά και ου το καθεξείς. Στην αρχή, δεν σας κρύβω, πως συγχύστηκα με το παιχνίδι. Ανέβασα πίεση! Δεν ήμουνα καλά! Με έπιασε πονοκέφαλος! Έλεγα δεν είναι δυνατόν να κινείται πιο αργά και από την καθυστέρηση ο ήρωας και να μην μπορεί να πηδήξει ούτε ένα μικρό εμπόδιο. Όσο μάζευα όμως τα διάφορα Orbs, το πολύ μέσα σε διάρκεια μίας ώρας gameplay, ο ήρωας κινούταν πιο ευχάριστα στον χώρο. Τα Jumps ήταν ψηλότερα, δυνατότερα και αργότερα, διπλά και τριπλά.

Η δομή των κυρίως αποστολών είναι πολύ απλοϊκή. Στόχος είναι να φτάσεις στο τελικό Boss, την αρχηγό της Terra Nova Corp. Για να το επιτύχεις όμως αυτό, θα πρέπει να αποδυναμώσεις στην αρχή, τους διάφορους τσίρους της, ούτος ώστε να γίνει πιο εύκολο το σκαρφάλωμα-platforming στον κεντρικό πύργο της Terra Nova.

Φυσικά, δεν θα μπορούσαν από το παιχνίδι αυτό, να λείπουν και οι δευτερεύοντες αποστολές. Σε αυτές, βρίσκεται όλο το ζουμί. Είναι οι αποστολές που διασκέδασα περισσότερο και θυμάστε τη λέξη platforming, που αναφέραμε πιο πριν; Σε αυτούς τους πύργους, θα πρέπει να σκαρφαλώσετε μέχρι την κορυφή. Εδώ, θα δοκιμάσετε τις αντοχές σας. Θα βρίζετε ακατάπαυστα, καθώς σε μερικούς από αυτούς τους πύργους, θα χρειαστείτε όλη την υπομονή σας, μέχρι να φτάσετε στην κορυφή. Πάντως, στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, έπεφτα εξαιτίας της προβληματικής κάμερας και όχι σε κάποιο δικό μου σφάλμα. Υπομονή χρειάζεται. Ευτυχώς έχουν και checkpoint. Οι πιο ενδιαφέρον από όλες τις δευτερεύοντες αποστολές, ήταν αυτές που έπρεπε να τρέξεις με τα πόδια σε κάποια ταράτσα ή να περάσεις μέσα από κάτι κύκλους με το όχημα σου.

Αναφέραμε το όχημα πιο πριν. Το όχημα της Agent, το οποίο μπορείς να φωνάξεις και να οδηγήσεις ανά πάσα στιγμή, μπορεί και μεταμορφώνεται σε αράχνη και σε τανκ, μόλις ξεκλειδώσεις το ανάλογο skill. Ως φυσικό επακόλουθο βέβαια, μπορείς να οδηγήσεις όλα τα οχήματα στην New Providence. Πάντως η οδήγηση είναι επικός απαράδεκτη. Είχα την αίσθηση πως συμμετείχα σε κάποιον αγώνα καλλιτεχνικού πατινάζ, παρά ότι οδηγούσα κάποιο όχημα.

Crackdown 3: Campaign - Review

Στο Crackdown 3, περιλαμβάνεται για πρώτη φορά, ένα νέο σύστημα με το όνομα “Gangs Bite Back”. Σε αυτό, κάθε φορά που σκοτώνεται κάποιον υπαρχηγό ή μία από τις μονάδες παραγωγής ενέργεια του εκάστοτε Boss, μπορεί να εμφανιστεί το ίδιο το Boss μαζί με τα τσιράκια του και να προσπαθήσουν να πάρουν εκδίκηση για την ζημιά που προκαλέσατε. Η αλήθεια είναι, πως και που έρχονται δεν αλλάζει κάτι στην ρουτίνα του Crackdown 3. Φέρνεται σβούρες γύρω από κάποιο αντικείμενο, πυροβολείτε τους αντιπάλους, τους σκοτώνεται, φτου και από την αρχή.

Κι όμως, εμένα αυτή η ρουτίνα και η “άμυαλη” αυτή προσέγγιση της μάχης, στο τέλος μου άρεσε. Όσο μάζευα τα διάφορα Orbs και ανέβαιναν τα στατιστικά του ήρωα, το Crackdown 3 γινόταν όλο και πιο ενδιαφέρον, αλλά μέχρι εκεί και τίποτα περισσότερο. Σε γενικές γραμμές, πρόκειται για ένα εύκολο παιχνίδι. Δεν αντιμετωπίσαμε κάποια ιδιαίτερη δυσκολία, με εξαίρεση ίσως το όγδοο από τα εννιά συνολικά Boss, που διαθέτει το Crackdown 3.

Επιπρόσθετα, την περισσότερη ώρα την περάσαμε παίζοντας σε co-op, το μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού. Για να σας πω την αμαρτία μου, στο Co-op το ευχαριστήθηκα το Crackdown 3. Το διασκέδασα και εν τέλει πέρασα καλά μαζί του· σε αυτή τη διάρκεια των δέκα ωρών, περίπου, που μας κράτησε συντροφιά το Crackdown 3.

Crackdown 3: Campaign - Review

Τεχνικός τομέας – Ήχος

Το Crackdown 3, στο campaign του τουλάχιστον, είναι αψεγάδιαστο και σχεδόν ελεύθερο τεχνικών προβλημάτων. Το παιχνίδι και τα mechanics του, δουλεύουν άψογα. Εντάξει, πρέπει και αυτό να κάνει κάτι σωστά.

Τα μοναδικά προβλήματα, παρατηρήθηκαν στο Co-op mode. Ήταν μετρημένες οι φορές που φάγαμε κάποιο disconnect. Ένα mini Boss μόνο κόλλησε  δύο φορές μέσα στον τοίχο και δεν μπορούσαμε να συνεχίσουμε την πρόοδο μας. Κάναμε load το τελευταίο save και το πρόβλημα λύθηκε. Ένα άλλο bug, ίσως το πιο εκνευριστικό θα έλεγα, το πετύχαμε στο όγδοο Boss, όπου απλά κόλλησε το ασανσέρ και δεν μπορούσαμε να προχωρήσουμε. Πάντως τα περισσότερα από τα προβλήματα που αναφέρονται από την κοινότητα του Crackdown 3, βρίσκονται στο Co-op mode του campaign.

Ένα ακόμα πρόβλημα, άξιο αναφοράς, είναι πως όταν σε πυροβολούν οι εχθροί του παιχνιδιού, εμφανίζονται κάτι βελάκια που υποτίθεται σου δείχνουν την κατεύθυνση από την οποία σε πυροβολούν. Τις περισσότερες φορές, ήταν αδύνατο να εντοπίσω τη θέση του εχθρού. Τώρα, εάν έφταιγε το ότι το βελάκι αυτό ήταν πολύ μικρό ή ότι είναι πολύ μικροί οι χαρακτήρες, όταν βρίσκονται σε μεγάλη απόσταση από τον ήρωα μας, δεν γνωρίζω να σας το πω.

Με το τελευταίο patch που κυκλοφόρησε η Microsoft, ευελπιστούμε να εξαλείφθηκαν όλα αυτά τα προβλήματα και το Crackdown 3 να αποτελέσει έναν πραγματικά bug free τίτλο.

Crackdown 3: Campaign - Review

Όσον αφορά δε το εικαστικό του, τα πράγματά είναι πολύ απλά. Είτε σας αρέσουν αυτά τα Cel-Shaded γραφικά, είτε όχι! Θέμα γούστου καθαρά είναι αυτά! Εμένα προσωπικά μου άρεσαν πολύ και ειδικά την νύχτα σε συνδυασμό με τους Neon φωτισμούς και το HDR, τα πράγματα είναι εντυπωσιακά. Τα Cel-Shaded γραφικά του Crackdown 3, μου άρεσαν το ίδιο, όπως και στα Borderlands. Στο κάτω κάτω, είναι μία επιλογή γραφικών, η οποία ξεκίνησε από το πρώτο Crackdown και θεωρώ πως ταιριάζει πολύ όμορφα σε ένα παιχνίδι σαν το Crackdown 3. Να σημειώσουμε πως το campaign, χρησιμοποιεί την Unreal Engine 4 για μηχανή γραφικών.

Στις αρχές του άρθρου μας, αναφέραμε πως το campaign, θα χρησιμοποιούσε κάποια χαρακτηριστικά του πολυδιαφημιζόμενου Power of The Cloud, μέσω των Azure Server. Μόνο αστείο μπορώ να χαρακτηρίσω αυτό το marketing της Microsoft, μιας και για κανένα και επ ουδενί λόγω, δεν χρησιμοποιείται αυτή η τεχνολογία στο Campaign!

Όσον αφορά δε τον ηχητικό τομέα, εδώ τα πράγματα είναι εξαιρετικά. Το Crackdown 3 προσφέρει την πλήρη υποστήριξη του Dolby Atmos, που σε συνδυασμό με κάποιο headset, ακούς τα πάντα πεντακάθαρα! Ειδικά δε, τα διάφορα Orbs, όταν τα πλησιάζεις· τα ακούς κρυστάλλινα και σαν συνέπεια, ξέρεις ότι πρέπει να αναζητήσεις το orb στην περιοχή που βρίσκεσαι. Όσον αφορά στους ήχους των διαφόρων οχημάτων, ας μη το σχολιάσω καλύτερα. Όλοι είναι ίδιοι μεταξύ τους, τόσο απλά.

Crackdown 3: Campaign - Review

Επίλογος

Εν κατακλείδι, το Crackdown 3, είναι ένα παιχνίδι μιας άλλης εποχής με αρκετά old school στοιχεία. Αυτό το άμυαλο shooting που προσφέρει, σε συνδυασμό με τις ατάκες του Terry Crews και την παρέα μου, με έκαναν και πέρασα ευχάριστα αυτές τις δέκα περίπου ώρες, που ήταν η διάρκεια του campaign.

Όσο μεγάλωνε ο χαρακτήρας μου, γινόταν πιο ευχάριστο. Κατάφερε να μου αλλάξει ριζικά την αρχική μου εικόνα για το Crackdown 3, δηλαδή πως επρόκειτο για έναν απαράδεκτο τίτλο σε όλους τους τομής του.

Κατά την άποψη μου δεν αξίζει να επενδύσετε τα 60€ ή 70€ που ζητάει η Microsoft για αυτόν τον τίτλο. Αντιθέτως, θα σας προτρέψω να τον δοκιμάσετε μέσω του Game Pass, μιας και θα περάσετε ευχάριστα μαζί του. Να δείτε που στο τέλος θα εκπλαγείτε και εσείς, όταν καταλάβετε ότι τελικά σας άρεσε. Μέχρι εκεί όμως, δεν νομίζω ότι θα το λατρέψετε.

Είναι ένας τίτλος, ο οποίος αν κυκλοφορούσε το 2015, μπορεί να ήταν και δεκάρι. Για το 2019 όμως, στέκεται κατώτερο των προσδοκιών και σίγουρα, στο campaign τουλάχιστον, δεν βλέπουμε καμία προσθήκη του Power of The Cloud, που τόσο πολύ μας είχε διαφημίσει η Microsoft.


Δοκιμάστηκε σε : XBOX One S
Developer : Sumo Digital
Εκδότης : Xbox Game Studios
Ημερομηνία Κυκλοφορίας : Παρασκευή, 15 Φεβρουαρίου 2019

6.5
ΜΕΤΡΙΟ

Το Crackdown 3 είναι ένας τίτλος, ο οποίος αν κυκλοφορούσε το 2015, μπορεί να ήταν και δεκάρι. Για το 2019 όμως, στέκεται κατώτερο των προσδοκιών.

  • Crackdown 3 6.5
Σχόλια

Με την περιήγησή σας στο xbox365.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies που ενισχύουν σημαντικά την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Διάβασε περισσότερα