XBOX365.GR
Τα πάντα για το XBOX!

DiRT Rally 2.0 – Review

Τον Απρίλιο του 2016 η Codemasters με την κυκλοφορία του DiRT Rally στις κονσόλες, έβαλε πολύ ψηλά το πήχη για όλες τις επόμενες κυκλοφορίες που θα ήθελαν να διεκδικήσουν τον τίτλο του καλύτερου Rally παιχνιδιού. Το DiRT Rally δεν ήταν για όλους σίγουρα, αφού δεν συγχωρούσε λάθη και η δυσκολία του ήταν πραγματικά πάρα πολύ μεγάλη, όχι μόνο για Casual παίκτες αλλά ακόμα και για άτομα που έχουν βγάλει κάλους στα χέρια από τις τιμονιέρες.

H έκρηξη αδρεναλίνης που προκαλούσε το Gameplay του όμως, ο στιβαρός χειρισμός και η άψογη παρουσίαση του, το έφεραν στην κορυφή αν όχι των Racing παιχνιδιών γενικότερα, σίγουρα στην κορυφή τις λίστας των Rally τίτλων που έχουν κυκλοφορήσει.

Οι Βρετανοί της Codemasters επανέρχονται φέτος μετά από τρία χρόνια με το DiRT Rally 2.0 και ξέροντας πως έχουν δύσκολο έργο μπροστά τους, επιστρατεύουν Rally Stars όπως οι Jon Armstrong και Ryan Champion ώστε να τους συμβουλεύσουν και να βοηθήσουν με την εμπειρία τους στους αγώνες, την προσπάθεια της εταιρίας να ξεπεράσει τα πολύ υψηλά στάνταρ που η ίδια έχει θέσει με τον προηγούμενο τίτλο της .

DiRT Rally 2.0 - Review

Με την εκκίνηση του παιχνιδιού θα δούμε ένα απλό, καθαρό και συνοπτικό μενού με τέσσερα Tabs στα οποία μπορούμε να περιηγηθούμε. My Team, Freeplay, Store, και Options and Extras. Από εδώ μπορείτε να διαλέξετε το Event που θέλετε να ξεκινήσετε, να επισκεφθείτε το γκαράζ ώστε να προσαρμόσετε η να αγοράσετε νέα οχήματα, αλλά και να τροποποιήσετε τα μέλη της ομάδα σας. Φυσικά για να μπορέσετε να τα κάνετε όλα αυτά θα χρειαστεί να κερδίσετε CR μέσα από τους αγώνες, αφού καμία αναβάθμιση δεν μας δίνετε δωρεάν.

Η ομάδα σας αποτελείτε από εσάς τον CO Driver Phil mills που η φωνή του θα σας συντροφεύει σε όλο το παιχνίδι και δύο ακόμα μηχανικούς. Φυσικά θα έχουμε την δυνατότητα να προσθέσουμε και άλλα μέλη στην ομάδα μας κατά την διάρκεια του παιχνιδιού αλλά και να αναβαθμίσουμε της ικανότητες στα ήδη υπάρχοντα, καταβάλλοντας το αντίστοιχο αντίτιμο.

Tο Dirt Rally 2.0 θα μας μεταφέρει σε έξι διαφορετικές τοποθεσίες για να δοκιμάσουμε της οδηγικές μας ικανότητες, κάτω από πολλές διαφορετικές συνθήκες.

Στην Αργεντινή θα τρέξουμε σε στενά δρομάκια και ανάμεσα από μεγάλους βράχους, στη Νέα Ζηλανδία θα οδηγήσουμε μέσα σε δάση και δρόμους με χοντρό χαλίκι, στην Ισπανία θα αυξήσουμε ταχύτητα στις ασφάλτινες διαδρομές της, θα τρέξουμε κάτω από τον καυτό ήλιο της Αυστραλίας σε ξερούς χωμάτινους δρόμους, θα επισκεφτούμε την φθινοπωρινή New England των ΗΠΑ και τέλος θα τρέξουμε μέσα στην λάσπη και στην ποικιλία που προσφέρουν οι διαδρομές της Πολωνίας.

Η δομή του παιχνιδιού δεν διαφέρει πολύ από το DiRT Rally, με τα Rally και Rallycross  να είναι τα δυο βασικά modes του παιχνιδιού. Να αναφέρουμε εδώ πως στο παιχνίδι δεν υπάρχει η θρυλική διαδρομή Pike Peaks, αφού η εταιρεία δε μπόρεσε να πάρει τα δικαιώματα. Όσοι φανατικοί των Rally παιχνιδιών  περιμένατε πως και πως να πάρετε μέρος στην ιστορική αυτή ανάβαση θα απογοητευθείτε.

Φυσικά η κάθε χώρα που αναφέραμε παραπάνω  περιέχει αρκετές διαφορετικές διαδρομές οι οποίες με την δυνατότητα που έχουμε ώστε να τροποποιήσουμε τις καιρικές συνθήκες, το αν θα τρέξουμε μέρα η νύχτα αλλά και ορισμένες αλλαγές στις ιδιαιτερότητες του οδοστρώματος προσφέρουν μια μεγάλη ποικιλία, που σε γενικές γραμμές θα αφήσει ικανοποιημένο το μεγαλύτερο ποσοστό των παικτών.

Δυστυχώς όμως υπάρχουν ορισμένες αδικαιολόγητες για εμένα ελλείψεις στην λίστα των διαδρομών αλλά θα το αναλύσουμε παρακάτω αυτό.

DiRT Rally 2.0 - Review

Το Carrer Mode θα σας βάλει για άλλη μια φορά δύσκολα και καλά θα κάνετε πριν μπείτε στα βαθιά να παίξετε αρκετούς αγώνες ώστε να συνηθίσετε λίγο της διαδρομές, τα αυτοκίνητα και τις ιδιαιτερότητες του χειρισμού.  Για να καταφέρετε να φτάσετε και να μπείτε στην τελευταία τριάδα του Masters που είναι και το πέμπτο Tier του Carrer, θα χρειαστούν πολλές ώρες εξάσκησης και πολύ υπομονή! To Rallycross προσωπικά για έμενα αποδείχθηκε πιο εύκολο. Αγώνες με τέσσερις ακόμα αντιπάλους, σε μικρές διαδρομές με πολλαπλούς γύρους και την ιδιαιτερότητα του Joker Lap, ο οποίος ειναι γύρος με ένα Extra κομμάτι στην διαδρομή που θα πρέπει ο κάθε παίκτης να τον κάνει τουλάχιστον από μια φορά κατά την διάρκεια του αγώνα.

Εγώ προσωπικά θα σας πρότεινα να ξεκινήσετε από το FreePlay mode. Εδώ θα πάρετε μέρος σε αγώνες μέσω του Historic Rally που χωρίζονται σε τέσσερις κατηγορίες. Το πιο σημαντικό όμως ειναι πως εδώ έχουμε την επιλογή να αυξομειώσουμε το επίπεδο «δυσκολίας» της ΑΙ των αντιπάλων, αλλά και να ενεργοποιήσουμε/απενεργοποιήσουμε αρκετά βοηθήματα όπως τα Hardcore Damage, Stability Control, ABS κτλ, που θα βοηθήσουν τους μη μυημένους σε Racing Sim παιχνίδια. Μην ξεγελαστείτε όμως, κανένα από αυτά τα βοηθήματα δεν θα κάνει αρκετά εύκολο το παιχνίδι.

Στο FIA World RallyCross, θα πρέπει να επιλέξετε τον οδηγό σας και μέσα από τους αγώνες στις 8 επίσημες πίστες να κατακτήσετε την 1η θέση στο πρωτάθλημα. Φυσικά σας δίνετε η δυνατότητα να δημιουργήσετε και τα δικά σας πρωταθλήματα με πολλές επιλογές παραμετροποίησης.

Τέλος στο παιχνίδι θα βρούμε και τα Daily και Weekly Challenges τα οποία θα σας ανταμείψουν με αρκετά μεγάλα Rewards αν καταφέρετε να τερματίσετε σε κάποια καλή θέση, αλλά και το Time Trial μέσα από το οποίο θα μπορέσετε να τρέξετε όποια διαδρομή θέλετε και ειναι η ιδανική επιλογή για να μάθετε τα μυστικά και τις ιδιαιτερότητες της κάθε πίστας.

Ο αριθμός των οχημάτων είναι ικανοποιητικός θα έλεγα για Rally Sim, αφού συνολικά είναι πάνω από 50 μοιρασμένα σε όλες της γνωστές κατηγορίες H1 FWD, H2 FWD, H2 RWD, H3 RWD, Group B 4WD, R2, Group A, NR4/R4, R5, Rally GT, RX Super 1600s, CrossKart, RX2, RX SuperCars.

DiRT Rally 2.0 - Review

Gameplay – Χειρισμός

Και φτάσαμε στο πιο δυνατό χαρακτηριστικό του παιχνιδιού.  Στο DiRT Rally 2.0 όλα έχουν να κάνουν με εσάς, το αυτοκίνητο και την διαδρομή μπροστά σας. Το παιχνίδι είναι πολύ απαιτητικό και θα χρειαστεί να είστε πραγματικά συγκεντρωμένοι  για να καταφέρετε να περάσετε περισσότερο χρόνο εντός πίστας από ότι στα λιβάδια και τις πλαγιές.

Όσοι έχετε συνηθίσει από την σειρά Forza (και όχι μόνο) να γυρνάτε τον χρόνο πίσω μετά από κάθε στραβοτιμονιά καλό θα είναι να μείνετε μακριά από το DiRT Rally 2.0. Θα χρειαστεί πολύ εξάσκηση ώστε να μάθετε όλες της στροφές και τις λεπτομέρειες της κάθε διαδρομής, γιατί το παραμικρό λάθος μπορεί να σας φέρει μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα από την πρώτη, στην τελευταία θέση της κατάταξης.

Ο συνοδηγός σας Phil mills θα σας βοηθήσει πραγματικά πάρα πολύ, και ασυναίσθητα από κάποιο σημείο και μετά θα έχετε αυτήν την φωνή μόνο στο κεφάλι σας και τα μάτια σας καρφωμένα στην οθόνη και στις αλλαγές της διαδρομής. Το παιχνίδι καταφέρνει να ανεβάζει την αδρεναλίνη όσο κανένα άλλο Racing εκεί έξω. Η ανασφάλεια που σε πλημμυρίζει κάθε φορά που το αυτοκίνητο ανεβάζει ταχύτητα, το άγχος που σε πνίγει όταν σπάς τα φώτα του αυτοκινήτου και αναγκάζεσαι να οδηγήσεις με ένα ή ακόμα και χωρίς κανένα φως σε νυχτερινή διαδρομή είναι κάτι το μοναδικό.

DiRT Rally 2.0 - Review

Και εδώ νομίζω πως πρέπει να αναφέρουμε και την ίσως μεγαλύτερη προσθήκη που έγινε στο παιχνίδι σε σχέση με τον προκάτοχό του, και μιλάμε για το Track Degradation. Πλέον το οδόστρωμα αλλάζει ανάλογα την θέση που βρίσκεστε μέσα στον αγώνα. Αν είστε στις τελευταίες θέσεις για παράδειγμα, ο δρόμος θα έχει πατηθεί και θα έχει αλλάξει από τα υπόλοιπα αυτοκίνητα, αν είστε στις πρώτες θέσεις θα τον βρείτε σίγουρα σε καλύτερη κατάσταση κτλ. Πολύ έξυπνη προσθήκη από την codemasters που όμως κάνει πολύ αισθητή την παρουσία της σε χωμάτινες διαδρομές και με βροχερό καιρό, σε όλες τις άλλες περιπτώσεις  η διαφορές δυστυχώς δεν ειναι πολύ μεγάλες.

Ο χειρισμός του παιχνιδιού τώρα, είναι σε πάρα πολύ καλά επίπεδα και δεν θα σας δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα από αυτά που ήδη θα έχετε. Το όχημα το νιώθετε πάρα πολύ καλά και ακόμα μικροκινήσεις και αλλαγές κατεύθυνσης εκτελούνται με πολύ μεγάλη ακρίβεια.

DiRT Rally 2.0 - Review

Τεχνικός τομέας – Ήχος

Τα γραφικά του παιχνιδιού είναι και αυτά σε πάρα πολύ κάλο επίπεδο. Η EGO Engine που τρέχει DiRT Rally 2 τα καταφέρνει περίφημα χωρίς ωστόσο να λείπουν τα προβληματάκια. Το Παιχνίδι το έπαιξα στο XBOX One X και πραγματικά απόλαυσα τα 60fps και το HDR που διαθέτει το νέο πόνημα της Codemasters. Τα μοντέλα των οχημάτων είναι πολύ όμορφα αν και πιστεύω πως η σχεδίαση του εσωτερικού των αυτοκίνητων θα μπορούσε να γίνει ακόμα καλύτερη .Τα περιβάλλοντα είναι αρκετά καλοσχεδιασμένα με μεγάλη λεπτομέρεια και οι φωτισμοί είναι πραγματικά εντυπωσιακοί! Οι αντανακλάσεις πάνω στο νερό της βροχής σε ασφάλτινες διαδρομές, η ακτίνες φωτός που περνάνε μέσα από τα σύννεφα το ηλιοβασίλεμα, πραγματικά εντυπωσιάζουν.

Δυστυχώς οι διαδρομές δεν έχουν αυτή την μεγάλη διαφορά που θα σε κάνει να πεις «α να και κάτι διαφορετικό» με αποτέλεσμα να φαίνονται λίγο μονότονες. Και εδώ έρχονται και κολλάνε η ελλείψεις που αναφέραμε νωρίτερα σχετικά με τις πίστες του παιχνιδιού. Η απουσία του λευκού που υπήρχε στο DiRT Rally στους αγώνες της Σουηδίας αλλά και του Monte Carlo γίνεται κάτι παραπάνω από αισθητή. Το χιόνι και ο πάγος που συναντούσαμε σε αυτές της δύο χώρες, έδινε μια νότα αλλαγής στο παιχνίδι, που πραγματικά την έχει ανάγκη. Τώρα το ότι θα έρθουν αυτές οι διαδρομές στο παιχνίδι με DLC καλύτερα να μην το σχολιάσω.

Ένα προβληματάκι που είδα έχει να κάνει με τους φωτισμούς και για την ακρίβεια με το HDR. Σε ορισμένες περιπτώσεις ο δρόμος φωτιζόταν υπερβολικά πολύ, σε σημείο που δεν έβλεπες τίποτα μπροστά σου, η σε άλλη περίπτωση τα βράχια αριστερά – δεξιά του δρόμου γυάλιζαν υπερβολικά από το νερό της βροχής, σε σημείο που σου αποσπούσαν την προσοχή και καταλαβαίνετε κάτι τέτοιο στο DiRT Rally 2 μόνο καλό δεν ειναι. Αφού απενεργοποίησα το HDR από την κονσόλα και τα δύο αυτά προβλήματα λύθηκαν, αλλά δυστυχώς χάθηκαν μαζί τους και όλα τα καλά που φέρνει στα παιχνίδια μας το HDR10.

DiRT Rally 2.0 - Review

Στον τομέα του ήχου η Codemasters έκανε για ακόμα μια φορά φανταστική δουλειά στο να αναπαράγει τους ήχους του κάθε κινητήρα. Κάθε αυτοκίνητο ακούγεται διαφορετικά και αν παίξετε το παιχνίδι με ένα καλό σετ ακουστικών θα βρεθείτε πραγματικά στη θέση του οδηγού. Η φωνή του συνοδηγού σας ειναι ήρεμη σταθερή και δεν καλύπτετε από τον ήχο του κινητήρα. Τα εφέ από τα χαλίκια που χτυπάνε στο κάτω μέρος του αυτοκίνητου, τα λάστιχα που «σπινιάρουν» στην άσφαλτο κτλ έχουν αποδοθεί με πολύ μεγάλη λεπτομέρεια.

Η μουσική επένδυση του παιχνιδιού δεν ειναι κάτι το ιδιαίτερο αφού στα μενού θα συναντήσουμε μόνο ένα απαλό μουσικό χαλάκι, που απλά θα μας συνοδεύει κατά την διάρκεια της παραμονής μας σε αυτά.

Εν κατακλείδι 

Το DiRT Rally 2.0 δεν είναι για όλους, όπως για όλους δεν ήταν και ο προκάτοχός του. Είναι ένα πολύ δύσκολο Rally Sim  που δεν συγχωρεί λάθη, που θέλει συγκέντρωση και πολύ εξάσκηση ώστε να μάθετε τις λεπτομέρειες και ιδιαιτερότητες κάθε διαδρομής. Όποιος δεν απογοητευθεί από την δυσκολία του και του δώσει τον χρόνο που χρειάζεται, θα ανταμειφθεί με πολλές συγκινήσεις και θα ευχαριστηθεί τον καλύτερο Rally τίτλο που έχει κυκλοφορήσει η Codemasters μέχρι σήμερα.


Ευχαριστούμε την Enarxis Dynamic Media που μας παραχώρησε το παιχνίδι για τις ανάγκες αυτού του Review

Δοκιμάστηκε σε : XBOX One X
Developer : Codemasters
Εκδότης : Codemasters
Ημερομηνία Κυκλοφορίας : Τρίτη, 26 Φεβρουαρίου 2019

9
ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ

Μετά από τρία χρόνια οι Βρετανοί της Codemasters επιστρέφουν με έναν ακόμα πάρα πολύ καλό Rally simulator.

  • Dirt Rally 2.0 9
Σχόλια

Με την περιήγησή σας στο xbox365.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies που ενισχύουν σημαντικά την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Διάβασε περισσότερα