XBOX365.GR
Τα πάντα για το XBOX!

Just Cause 4 – Review

Ξεκινώντας αυτό το review πρέπει να ομολογήσω πως η σειρά μέχρι το δεύτερο παιχνίδι της ήταν από τις πολύ αγαπημένες μου κυρίως λόγω του απολαυστικού gameplay και της δυνατότητας για καταστροφή των πάντων. Το Just Cause 3 μας τα χάλασε βέβαια σε μεγάλο βαθμό. Αν και είχα ενθουσιαστεί με το μεσογειακό τοπίο και πίστευα πως θα πήγαινε ένα βήμα παρακάτω,τα bugs και οι πολλές αστοχίες στο gameplay με απογοήτευσαν.

Κάπως έτσι λοιπόν οφείλω να ξεκαθαρίσω πως περίμενα το Just Cause 4 με αρκετές επιφυλάξεις, αλλά με μια κρυφή ελπίδα  πως θα κάνει το βήμα μπροστά που δεν έγινε από τους developers ανάμεσα στο δεύτερο και το τρίτο παιχνίδι της σειράς.

Το παραπάνω ερώτημα θα απαντηθεί εκτενώς στη συνέχεια του review, αλλά για να σας δώσω μια πρώτη γεύση η Avalanche studios πέτυχε εν μέρει το συγκεκριμένο στόχο. Το συνολικό αποτέλεσμα είναι ναι μεν, αλλά περιλαμβάνει και ένα τεράστιο αλλά.

ΙΣΤΟΡΙΑ

Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά. Ο Rico Rodriguez βρίσκεται αυτή τη φορά στο Solis ένα φανταστικό νησιωτικό κράτος με επιρροή από τη Λατινική Αμερική και προσπαθεί για άλλη μια φορά να ανατρέψει το καθεστώς του Oscar Espinosa. Συναντάμε γνώριμους εχθρούς καθώς αντιμετωπίζουμε τους Black Hand την ομάδα μισθοφόρων που είχε αντιμετωπίσει σε προηγούμενα παιχνίδια της σειράς. Ειδική μνεία θα πρέπει να κάνουμε στην Gabriela Morales, επικεφαλής των Βlack Ηand και main villain του παιχνιδιού.

Ο Rico έχει οδηγηθεί στο Solis και για προσωπικούς λόγους, μεταξύ άλλων αλλά δεν θα αποκαλύψω περισσότερα σε αυτό το review. Σύμμαχός του είναι η Mira Morales (χμ Morales και αυτή;), η οποία είναι επαναστάτρια που προσπαθεί να βοηθήσει το Solis και τους κατοίκους του με όποιο τρόπο μπορεί. Στο παιχνίδι επιστρέφει άλλη μια φορά ο Tom Sheldon και μένει να δούμε αν ο Rico θα επιλέξει να τον εμπιστευθεί μετά τα γεγονότα που έλαβαν χώρα στο Medici κατά τη διάρκεια του Just Cause 3.

Η ιστορία εξελίσσεται με τον συνηθισμένο τρόπο, όπως και στα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς. Προκαλείς χάος, απελευθερώνεις περιοχές και ξανά από την αρχή. Μόνο που εδώ το παιχνίδι φρόντισε να προσθέσει μια νέα ιδέα που επηρεάζει τη συνολική εμπειρία.

Περίεργα καιρικά φαινόμενα, ανεξήγητα θα λέγαμε κεντρίζουν το ενδιαφέρον του Rico και των συμμάχων του οι οποίοι αποφασίζουν να δουν τι κρύβεται πίσω από αυτά. Το project Illapa βρίσκεται στο στόχαστρο τους και αποτελεί τον βασικό πυρήνα που οδηγεί την ιστορία μας.

Πριν φτάσουμε βέβαια στην επιχείρηση Illapa θα πρέπει να περάσουμε από αρκετές μικρότερες αλλά και 3 βασικές τις επιχειρήσεις Thunderbarge, Windwalker, Sandstinger. Όπως μαρτυρούν και τα ονόματα των αποστολών το παιχνίδι κινείται γύρω από την ίδια θεματολογία στη μεγαλύτερη του διάρκεια.

Τα καιρικά φαινόμενα, αποτελούν σημαντικό παράγοντα του παιχνιδιού και πρέπει να τονίσουμε,αποτελεί μια έξυπνη ιδέα η οποία προσθέτει στοιχεία τόσο στο κομμάτι της ιστορίας όπως και του gameplay. Βέβαια κατά την γνώμη μου το παιχνίδι εστιάζει σε μεγάλο βαθμό στο συγκεκριμένο στοιχείο, μη εξελίσσοντας άλλα βασικά στοιχεία που συνθέτουν την ταυτότητα της σειράς Just Cause.

Φυσικά από την ιστορία δε θα μπορούσε να λείπουν και αρκετές δόσεις χιούμορ. Οι ατάκες του Rico θα σας χαρίσουν αβίαστα χαμόγελα ενώ βρίσκεστε στη μέση κάποιου cutscene ή κάποια αποστολής.

GAMEPLAY

Στο κομμάτι του gameplay οφείλω να τονίσω κάποιες σημαντικές βελτιώσεις που γίνονται αντιληπτές στα πρώτα δευτερόλεπτα του παιχνιδιού. Η κίνηση του χαρακτήρα, το gunplay και ο χειρισμός φαίνονται εξαιρετικά, κυρίως λόγω σύγκρισης με το Just Cause 3. Έτσι το παιχνίδι γίνεται και πάλι απολαυστικό. Τα physics που αφορούν τον καιρό και τις φυσικές καταστροφές είναι άκρως ρεαλιστικά από την άλλη σε ότι αφορούν το Rico είναι υπερβολικά όπως τα ξέρουμε και από τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς.

Ο χάρτης είναι τεράστιος και έχει τεράστια ποικιλία στο τι μπορεί να δει κανείς. Μην περιμένετε να δείτε κάτι τόσο διαφορετικό από το Just Cause 3, αλλά εδώ οι developers έχουν φροντίσει να αποδώσουν στο 100% τα χαρακτηριστικά μιας λατινοαμερικάνικης χώρας και να διατηρήσουν τα destructible κτίρια και όλα εκείνα τα στοιχεία που συνθέτουν ένα παιχνίδι Just Cause. Σε καμία περίπτωση δεν θα νιώσετε πάντως πως ο χάρτης είναι “άδειος”. Υπάρχουν αρκετοί χαρακτήρες και εμπειρίες που θα συναντήσετε. Οι δραστηριότητες ποικίλουν και θα συναντήσετε από speed trap challenges έως τα γνωστά challenges καταστροφής. Βέβαια αν και η ποικιλία είναι μεγάλη, οι αποστολές του παιχνιδιού είναι πολλές φορές επαναλαμβανόμενες, όπως άλλωστε θα περίμενε κανείς για ένα παιχνίδι με συγκεκριμένο ύφος όπως αυτό.

Αυτό που είναι κουραστικό και ίσως πολλούς από εσάς τους αποθαρρύνει να παίξουν το συγκεκριμένο τίτλο, είναι κάποιες αποστολές που απαιτούν την ολοκλήρωσή τους σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Οι αποστολές αυτές δεν είναι εύκολες και δεν υπάρχει η δυνατότητα αλλαγής του επιπέδου δυσκολίας. Βέβαια με μερικές επαναλήψεις, αφού μάθετε που βρίσκονται στο χάρτη τα σημεία ενδιαφέροντος και τι πρέπει να κάνετε ακριβώς θα μπορείτε να τις ολοκληρώσετε με επιτυχία!

Κάτι που μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση είναι πόσο καλά εξοπλισμένοι αλλά και ικανοί είναι οι εχθροί του Rico. Η ΑΙ έχει σημαντική βελτίωση αν και υπάρχουν και ελάχιστες περιπτώσεις που οι κινήσεις τους δεν έχουν καμία λογική (ειδικά τα εχθρικά ελικόπτερα).

Σημαντικό στοιχείο του παιχνιδιού αποτελεί επίσης ο εξοπλισμός του Rico.Ο βασικός εξοπλισμός που γνωρίσαμε στο παρελθόν επιστρέφει με το αλεξίπτωτο, το wingsuit και ειδικά το grapple hook να αποτελούν βασικά στοιχεία του gameplay. Η κίνηση του παίκτη μέσω του grapple hook είναι πραγματικά απολαυστική. Βέβαια στο συγκεκριμένο σημείο θα πρέπει να γίνει αναφορά και στις βελτιώσεις που επιδέχεται αυτή τη φορά το grapple hook.

Τα boosters του hook που υπήρχαν και στο Just Cause 3 επιστρέφουν με βασική διαφορά ότι δεν χρειάζεται να είμαστε δίπλα από ένα αντικείμενο για να τα χρησιμοποιήσουμε. Αυτό μπορεί να γίνει και από απόσταση. Επίσης το grapple hook δίνει μια ακόμα νέα δυνατότητα, αυτή της εκτόξευσης airlifts (μπαλονιών που μπορούν να σηκώσουν αντικείμενα). Πολλοί από εσάς θα θυμάστε την συγκεκριμένη λειτουργία από το Metal Gear Solid V .

Ένα από τα στοιχεία που παρέμεινε από το Just Cause 3 και αξίζει αναφοράς καθώς είναι κάτι που αρέσει σε αρκετούς από εσάς, είναι το πρωην Rebel Drop, νυν Supply Drop. Το supply drop σε σχέση με τον προκάτοχό του λειτουργεί διαφορετικά. Προκαλώντας χάος στο Solis ξεκλειδώνετε πιλότους, οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για τη ρίψη των αντικειμένων που έχετε επιλέξει. Ενώ στο προηγούμενο παιχνίδι το drop γινόταν κοντά στην περιοχή που βρισκόσασταν αλλά όχι με μεγάλη ακρίβεια – και έτσι είχαμε δει σε πολλές περιπτώσεις ελικόπτερα να προσγειώνονται σε θάλασσες-βουνά κτλ -, εδώ μπορείτε να επιλέξετε την ακριβή θέση του container που θα παραλάβετε. Ο μέγιστος αριθμός πιλότων που μπορείτε να ξεκλειδώσετε είναι επτά και εκτελούν χρέη οδηγών σας επίσης καθώς είναι ο τρόπος που χρησιμοποιεί το παιχνίδι για fast travel.

Τα οχήματα που μπορείτε να οδηγήσετε στο Solis είναι περισσότερα από κάθε άλλο παιχνίδι της σειράς. Αν είσαι ένας από  τους λάτρεις των open world παιχνιδιών που τους αρέσει να περιπλανούνται στον κόσμο και να ανακαλύψουν όλα τα κρυμμένα μυστικά του, η απλά γιατί σου αρέσει να κάνεις βόλτες χωρίς ιδιαίτερο λόγο το συγκεκριμένο παιχνίδι σου προσφέρει όλα όσα χρειάζεσαι. Από αυτοκίνητα, φορτηγά, μηχανές μέχρι πλοία, zeppelin και αεροπλάνα η ποικιλία είναι τεράστια. Και το πιο σημαντικό εδώ είναι ότι υπάρχει αισθητή διαφορά στο χειρισμό των οχημάτων ιδιαίτερα των αυτοκινήτων. Ένα στοιχείο που μου άρεσε πολύ είναι πως υπάρχει η δυνατότητα αλλαγής κάμερας ενώ οδηγείς, ενώ το ραδιόφωνο των οχημάτων θα σας ταξιδέψει με ανάλαφρους λάτιν ρυθμούς. Υπάρχουν και κάποια σπέσιαλ οχήματα με επιπλέον λειτουργίες, όπως ελικόπτερο με μαγνήτη για μεταφορά αντικειμένων, γερανός, μπουλντόζα και αρκετά ακόμα.

Μια ακόμα νέα προσθήκη στο παιχνίδι έχει να κάνει με τον τρόπο που “ξεκλειδώνετε” νέες περιοχές στο χάρτη. Η μπάρα που μετράει το chaos που προκαλούμε στο Solis (επιστρέφει από το Just Cause 2) όταν γεμίσει μας δίνει νέα squads. Νέους στρατιώτες, πρόθυμους να βοηθήσουν στο σκοπό μας. Με αυτούς μπορούμε να επεκταθούμε σε γειτονικές περιοχές, επεκτείνοντας το frontline στο χάρτη. Σε κάποιους η συγκεκριμένη λειτουργία του παιχνιδιού θα θυμίσει λίγο Stratego ή Risk.

Στο σημείο αυτό πρέπει να σταθούμε λίγο παραπάνω στο νέο σύστημα dynamic weather που εισάγεται για πρώτη φορά στο παιχνίδι. Οι εναλλαγές του καιρού και τα ακραία καιρικά φαινόμενα φαίνεται πως θα μας απασχολήσουν αρκετά στο μέλλον όπως είδαμε και από την πρόσφατη προσπάθεια της Playground Games και το Forza Horizon 4. Στο Just Cause 4, τα ακραία καιρικά φαινόμενα πέρα από το οπτικό αποτέλεσμα δημιουργούν και κομβικές αλλαγές στο gameplay. Κάθε ένα από αυτά τα φαινόμενα λειτουργεί μέσω simulation των physics και έτσι μπορούμε να αλληλεπιδράσουμε με αυτά κατά την διάρκεια του παιχνιδιού.

Αν και όπως αναφέρθηκε παραπάνω ο χειρισμός κινείται σε καλά επίπεδα, σίγουρα καλύτερα από το Just Cause 3, υπάρχουν περιπτώσεις που απορείς γιατί δεν προχώρησαν σε αλλαγές. Για παράδειγμα η κίνηση μέσα στο νερό παραμένει παρόμοια με τον προηγούμενο τίτλο και η κατεύθυνση του Rico καθορίζεται από την κίνηση του δεξιού μοχλού (δηλαδή της κάμερας). Πέρα από το ότι πρόκειται για μια λειτουργία που δε συνηθίζεται από την πλειονότητα των σύγχρονων παιχνιδιών, θα περίμενα τουλάχιστον ο χειρισμός να λειτουργεί inversed έτσι ώστε να είναι πιο προσιτός στα δικά μου γούστα. Ψάχνοντας  δε βρήκα καν τρόπο να το φέρω στα δικά μου γούστα οπότε θα μείνω με το παράπονο.

Αν αποφασίσετε να αγοράσετε τον συγκεκριμένο τίτλο, μην παραλείψετε να εξερευνήσετε το χάρτη. Ποτέ δεν ξέρεις τι θα αποκαλύψει. Πέρα από διασκεδαστικά challenges και ενδιαφέρουσες ιστορίες υπάρχουν και αρκετά easter eggs όπως συνηθίζουν οι δημιουργοί του. Δεν θέλω να σας spoil-άρω, ούτε να σας δώσω στοιχεία για την τοποθεσία των easter eggs για αυτό θα σας αφήσω μερικές φωτογραφίες για να πάρετε μια πρώτη γεύση και να σας εξάψω την περιέργεια. Ποιος ξέρει τι άλλο μπορεί να βρίσκεται στο εξωτικό Solis;

Συνολικά το gameplay του παιχνιδιού είναι διασκεδαστικό. Σαφώς καλύτερα ισορροπημένο από όλα τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς, με τις βελτιώσεις που προχώρησαν οι developers σε σχέση με το Just Cause 3 να κάνουν αισθητή τη διαφορά τους. Βέβαια βλέποντας να γίνονται σωστά κάποια πράγματα που είχαν ξεχαστεί στην προηγούμενη απόπειρα της Avalanche Studios, αναρωτιέμαι γιατί άραγε δεν εξέλιξαν περισσότερο το σύστημα καταστροφής το αποτελεί και την ψυχή αυτού του παιχνιδιού; Μάλλον θα πρέπει να περιμένουμε για τον επόμενο τίτλο της σειράς;

 

ΓΡΑΦΙΚΑ

Μετά από αρκετές θετικές σημειώσεις, ήρθε η ώρα να περάσουμε στον τομέα που υστερεί το παιχνίδι περισσότερο από όλους. Και αυτός είναι ο τομέας των γραφικών. Και για να προλάβω οποιοδήποτε σχόλιο, το παιχνίδι δοκιμάστηκε σε ΧΒΟΧ ONE S και Χ ενώ υπάρχει εικόνα και για το PS4 και το PC. Αλλά ας τα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Η Avalanche Studios, λάνσαρε μια νέα μηχανή γραφικών για το παιχνίδι την Apex Engine, η οποία της έδωσε την ευκαιρία να δημιουργήσει έναν πραγματικά υπέροχο κόσμο και όλα τα ακραία καιρικά φαινόμενα που παρουσιάζονται στο παιχνίδι.

Δυστυχώς η δύναμη της συγκεκριμένης μηχανής γραφικών, δεν φαίνεται ειδικά στις κονσόλες. Σε PC και για όσα είμαι σε θέση να γνωρίζω το παιχνίδι φαίνεται να τρέχει καλύτερα.

Ομολογώ πως από τα gameplay trailers που είχαν κυκλοφορήσει το προηγούμενο διάστημα, θεωρούσα πως το παιχνίδι θα έχει τόσο καλά γραφικά που θα μπορούσε να κοιτάξει στα μάτια όλους τους άλλους πρόσφατους τίτλους.
Όχι απλά έπεσα έξω, αλλά στα πρώτα 5 δευτερόλεπτα βλέποντας το εισαγωγικό cutscene θεώρησα πως κάποιος μου κάνει φάρσα. Και αυτό είναι ένα δείγμα του πόσο κακό αποτέλεσμα βλέπουμε στις οθόνες μας. Δε θυμάμαι άλλο παιχνίδι που τα γραφικά του στα cutscenes να είναι χειρότερα από το main game.

Στο κομμάτι του κυρίως παιχνιδιού, αυτό που διαπίστωσα δια γυμνού οφθαλμού είναι θέματα με το aliasing των γραφικών, που σε πολλές περιπτώσεις δημιουργούσε τραγικό οπτικό αποτέλεσμα.
Για να μην τα ισοπεδώνουμε όλα βέβαια, θα πρέπει να πω ότι έχει γίνει αρκετή δουλειά τόσο στο φυσικό τοπίο του Solis αλλά και στα φυσικά φαινόμενα που βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος καθ’ όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού. Το draw distance του παιχνιδιού είναι εξαιρετικό δίνοντας μια πιο ρεαλιστική εικόνα του φυσικού τοπίου γύρω μας.

Ενδεχομένως με ένα επόμενο update (που δεν έχει βγει μέχρι την ώρα που γράφω αυτό το review) τα πράγματα να φτιάξουν και να αποκατασταθούν τα προβλήματα που έχουμε διαπιστώσει.

Κλείνοντας με το θέμα των γραφικών, θα πρέπει επίσης να επισημανθεί πως η νέα μηχανή γραφικών, παρά τα όποια προβλήματα- καθιστά το παιχνίδι πολύ πιο σταθερό από το παρελθόν ενώ επίσης αξιοσημείωτο είναι πως είχα καιρό να δω τόσο γρήγορα loading screens.

ΗΧΟΣ-ΜΟΥΣΙΚΗ

Στο κομμάτι του ήχου η δουλειά των developers είναι αξιόλογη. Οι φυσικές αλλά και τεχνητές καταστροφές που προκαλούνται κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού αποδίδονται με πολύ όμορφο τρόπο ηχητικά. Στο σύνολό του θυμίζει τις προηγούμενες προσπάθειες της εταιρείας που κινήθηκε σε ικανοποιητικά επίπεδα. Το soundtrack του παιχνιδιού είναι καλό αλλά νομίζω πως όλοι οι fans της σειράς θα προτιμήσουν το theme του προηγούμενου τίτλου.

Στα αρνητικά για το κομμάτι του ήχου είναι οι υπότιτλοι του παιχνιδιού. Νομίζω πως δεν έχω δει πιο μικρούς υπότιτλους από τους συγκεκριμένους και μάλιστα δε δίνεται η επιλογή να αυξομειώσουμε το μέγεθός τους.

ΕΝ ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΙ

Το παιχνίδι είναι ότι λέει ο τίτλος του. Είναι ένα γνήσιο Just Cause, με όλα τα στοιχεία που καθιέρωσαν το συγκεκριμένο franchise. Σίγουρα αποτελεί μια πολύ καλύτερη προσπάθεια από τον προηγούμενο τίτλο της σειράς και σίγουρα επιτυγχάνει σε πολλά από τα ζητούμενα. Το παιχνίδι παραμένει διασκεδαστικό και η προσθήκη του συστήματος dynamic weather κατορθώνει να δώσει νέο ενδιαφέρον στον κόσμο του Rico Rodriguez.

Η Avalanche Studios με εξαιρετική προσπάθεια κατάφερε να διορθώσει αρκετά από τα κακώς κείμενα των προηγούμενων παιχνιδιών και αν και δεν μπορούμε να πούμε ότι δίνει νέα πνοή στη σειρά Just Cause, σίγουρα δίνει παράταση ζωής.

Οι επαναλαμβανόμενες αποστολές και η απουσία καινοτομιών στον πυρήνα του παιχνιδιού σε συνδυασμό με τα απογοητευτικά (σε πρώτη φάση) γραφικά μπορούν να μας κάνουν να δυσανασχετίσουμε εύκολα. Επίσης η προσήλωση στα ακραία καιρικά φαινόμενα σε μερικές περιπτώσεις βάζει το παιχνίδι της καταστροφής σε δεύτερο ρόλο, κάτι το οποίο συμβαίνει για πρώτη φορά στη σειρά και μπορεί να ξενίσει.

Η μπάρα που μετράει το Chaos μπορεί να επέστρεψε από το Just Cause 2, αλλά στην πραγματικότητα είναι «άχρηστη». Επομένως το παιχνίδι δε θα σας «επιβάλλει» να καταστρέψετε τα πάντα, χάνοντας ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της φιλοσοφίας του.

Από την άλλη το παιχνίδι κάνει αυτό που υπόσχεται. Αρκετές ώρες διασκέδασης, χωρίς η ιστορία να μας κουράζει ή αποσυντονίζει. Ο ρυθμός σε πολλές περιπτώσεις είναι καταιγιστικός και οι άπειρες εκρήξεις στο περιβάλλον σε συνδυασμό με τα ακραία καιρικά φαινόμενα που εισήχθησαν σε αυτό το παιχνίδι  συνθέτουν ένα εξαιρετικό, απολαυστικό σκηνικό που όσοι αρέσκονται σε τέτοιου είδους παιχνίδια και ειδικά οι fans της σειράς δεν πρέπει να χάσουν.

Οφείλω να πώ πως η βαθμολογία που έδωσα στο παιχνίδι είναι ενδεικτική. Αν οι developers είχαν δώσει περισσότερη σημασία στη γραφική απεικόνιση στις κονσόλες όπως και στα PC, η βαθμολογία θα ήταν διαφορετική.

Τις παρατηρήσεις που κάνω σε αυτό το review τις επιβεβαίωσε άμεσα το ίδιο το studio ανακοινώνοντας ένα διορθωτικό patch για τις κονσόλες, το οποίο δεν έχει κυκλοφορήσει ακόμα.


Ευχαριστούμε την CD Media που μας παραχώρησε το παιχνίδι για τις ανάγκες αυτού του Review

Δοκιμάστηκε σε : XBOX One Χ και XBOX One S
Developer : Avalanche Studios
Εκδότης : Square Enix
Ημερομηνία Κυκλοφορίας : Τρίτη, 4 Δεκεμβρίου 2018

7
ΚΑΛΟ

Η αλήθεια είναι ότι περίμενα υπομονετικά μήπως κάτι αλλάξει τις πρώτες μέρες αλλά δεν υπάρχει κάτι νεότερο. Σε όσους επιθυμείτε να παίξετε το παιχνίδι αλλά με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, θα συνιστούσα λίγη υπομονή πριν την κυκλοφορία του update!

  • Just Cause 4 7
Σχόλια

Με την περιήγησή σας στο xbox365.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies που ενισχύουν σημαντικά την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Διάβασε περισσότερα