XBOX365.GR
Τα πάντα για το XBOX!

Οι περιπέτειες ενός Viking από τα μάτια του Developer

Ονομάζομαι Άκης Χριστοδούλου και είμαι προγραμματιστής. Από το 1999 έχω φτιάξει πολλές εφαρμογές αλλά και games για σχεδόν όλες τις γνωστές πλατφόρμες με εξειδίκευση στο ios/ipados. Τον Ιανουάριο του 2019 κυκλοφόρησα το πρώτο μου game για το XBOX, το Classic Snake.

Προσφάτως ολοκλήρωσα το development του Gofretor – A Viking’s Saga ενός retro platformer game για το XBOX One και Series S|X που κυκλοφορεί τις επόμενες ημέρες. Μία προσπάθεια ενός έτους που ολοκληρώθηκε κυρίως την περίοδο των δύο καραντινών. Απ’ όσο γνωρίζω είμαι ο πρώτος Έλληνας που δημιούργησε και κυκλοφόρησε ένα παιχνίδι για τη κονσόλα της Microsoft καθώς η σκηνή των game developers είναι εξαιρετικά μικρή στην χώρα μας. Όσο κι αν έψαξα δεν βρήκα κανέναν που να έχει ασχοληθεί με αυτό το κομμάτι. Κάποιοι ελάχιστοι προγραμματιστές δουλεύουν σε εταιρείες του εξωτερικού ενώ υπάρχουν και κάποιοι λίγοι που κυκλοφορούν games στο steam και στα android/ios.

Οι περιπέτειες ενός Viking από τα μάτια του Developer

Σκέφτηκα λοιπόν, να μοιραστώ μαζί σας πως είναι το περιβάλλον εργασίας μιας τέτοιας προσπάθειας. Όπως βλέπετε και στην παραπάνω χαοτική εικόνα, χρειάστηκα δύο η/υ, ένα xbox one s και δύο gamepads. Ο πρώτος η/υ έτρεχε το visual studio για το κομμάτι του κώδικα. O δεύτερος είχε όλα τα εργαλεία που απαιτούνται (σχεδιαστικά, γραφιστικά, μουσικά, editing κλπ.). Το XBOX ήτανε σεταρισμένο ως devkit για να τρέχει τα builds του παιχνιδιού στο hardware ούτως ώστε να γίνονται οι δοκιμές σε πραγματικό μηχάνημα. Στο pc έτρεχα και τον emulator εξ ου και η ανάγκη να υπάρχει ένα δεύτερο gamepad εκεί.

Οι περιπέτειες ενός Viking από τα μάτια του Developer

Ένα από τα πολύ θετικά πράγματα που έχει κάνει η Microsoft, τα οποία αν δεν είσαι προγραμματιστής δεν τα γνωρίζεις, είναι πως πριν μερικά χρόνια διέθεσε εντελώς δωρεάν το visual studio (έκδοση community). Το VS είναι το βασικότερο προγραμματιστικό εργαλείο για την πλειοψηφία των προγραμμάτων που κυκλοφορούν ασχέτως πλατφόρμας οπότε για να φτιάξεις ένα game στο xbox το χρειάζεσαι απαραιτήτως. Επίσης, χρειάζεσαι και ένα developer’s kit, ένα μηχάνημα δηλαδή που να τρέχει τα games που φτιάχνεις προτού κυκλοφορήσουν στο store. Πειραματικές μη ελεγμένες εκδόσεις λογισμικού δηλαδή. Σε άλλες πλατφόρμες, πρέπει να σου σταλεί συγκεκριμένο devkit από την εταιρεία. Η Microsoft για να στηρίξει τους indie developers αποφάσισε με μια απλή διαδικασία να μετατρέπει ο ενδιαφερόμενος το xbox του σε devkit ενώ το licensing για το development είναι one-off και σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή. Αυτό το ονομάζει “devmode”. Να σημειωθεί, πως η Microsoft διαθέτει και ανεπτυγμένα devkits τα οποία τα στέλνει σε μεγάλες εταιρείες με πολύ περισσότερες επιλογές από αυτές του devmode.

Εδώ θα ρωτήσετε κάποιοι φίλοι gamers, αν μπορείτε να μετατρέψετε κι εσείς την κονσόλα σας σε devkit και αν έχετε κάποιο όφελος από αυτή τη διαδικασία. Σύντομη απάντηση: όχι, δεν έχετε κανένα όφελος – αντιθέτως θα ταλαιπωρηθείτε και δεν θα μπορείτε να παίζετε σωστά τα παιχνίδια σας καθώς θα πρέπει να το απενεργοποιείτε κάθε φορά.

Πάμε να δούμε πως φαίνεται το devmode στο xbox.

Αυτή είναι η αρχική οθόνη. Εδώ buildάρεις το game σου, εμφανίζεται κάτω από το «Games & apps» και το τρέχεις.

Οι περιπέτειες ενός Viking από τα μάτια του Developer

Το μενού είναι προσαρμόσιμο στις ανάγκες του εκάστοτε προγραμματιστή ενώ είναι πολύ εύκολο να ενεργοποιήσεις το xbox live το οποίο είναι ένα από τα βασικά πράγματα που πρέπει κάποιος να σετάρει σωστά για να εγκριθεί το παιχνίδι του από την Microsoft.

Οι περιπέτειες ενός Viking από τα μάτια του Developer

Στο κομμάτι της προσαρμογής, αξίζει να σημειωθεί και το ποσοστό του δίσκου που μπορεί να δεσμεύσει κάποιος για το development. Αυτό έχει σημασία καθώς, κάποιος μπορεί να dualbootάρει την κονσόλα του και μία να μπαίνει στο devmode και την άλλη να παίζει κανονικά με την κονσόλα τα παιχνίδια που έχει αγοράσει χωρίς το ένα mode να πειράζει το άλλο.

Οι περιπέτειες ενός Viking από τα μάτια του Developer

Το devmode έχει επίσης μία ακόμη δυνατότητα, αυτή του HTTPS monitoring. Δηλαδή, παίρνεις την IP του μηχανήματος και ενώ τρέχει το build σου στο μηχάνημα, εσύ μπορείς real-time να παρακολουθείς μια ανάλυση σε έναν η/υ από τον browser. Αυτό που κατά τη γνώμη μου είναι το χρησιμότερο είναι το γράφημα με το perfromance. Έχε όμως και πολλές άλλες δυνατότητες όπως για π.χ. να αλλάζεις το display mode, να ενεργοποιείς/απενεργοποιείς το HDR, να βγάζεις screenshots, να κρατάς log file για τυχόν σφάλματα και crashαρίσματα κ.α.
Οι περιπέτειες ενός Viking από τα μάτια του Developer

Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα debug running από remote machine απευθείας από το VS. Δηλαδή, με απλά λόγια, να τρέχεις ένα debug build από το Visual Studio μέσα από το hardware (δηλαδή το Xbox) ώστε να βλέπεις γραμμή-γραμμή τις εντολές να εκτελούνται, να μπορείς να τις κάνεις break και φυσικά να εντοπίζεις σφάλματα.

Οι περιπέτειες ενός Viking από τα μάτια του Developer

Εφόσον όλα είναι καλά, το παιχνίδι είναι έτοιμο, δεν υπάρχουν τεχνικά προβλήματα τότε θα πρέπει να ανεβάσεις το final build σου στη Microsoft για να το ελέγξουν και να το διαθέσουν στο xbox store. Η διαδικασία αυτή είναι επίπονη από την πλευρά του developer, καθώς η Microsoft είναι πολύ σχολαστική (και καλώς!) με τις εφαρμογές και τα παιχνίδια που διαθέτει στα Windows & XBOX stores της. Θα πρέπει να έχεις διασφαλίσει τη κυριότητα των πνευματικών δικαιωμάτων όλων των assets σου, να είσαι aligned με την πολιτική της  (π.χ. στο privacy), να συμπληρώσεις τα age ratings, να φτιάξεις μια αναλυτική περιγραφή του προϊόντος κλπ. Γενικά είναι πολύ προσεκτικοί με το τί διαθέτουν στο store τους και μου έχει κάνει εξαιρετικά θετική εντύπωση το πόσο γρήγορα απαντούν σε ερωτήσεις σου όταν τους χρειαστείς (σε αντίθεση με άλλες εταιρείες διάθεσης λογισμικού που μπορεί να καίγεσαι και εκείνοι να σου απαντήσουν μετά από δέκα μέρες!).

Οι περιπέτειες ενός Viking από τα μάτια του Developer

Θα ήθελα να ευχαριστήσω την ομάδα του xbox365.gr που μ’ έχουν στηρίξει στην προσπάθειά μου και μου έχουν δώσει βήμα πολλές φορές είτε στη σελίδα τους είτε στην εκπομπή τους.

Καλώς εχόντων των πραγμάτων λοιπόν, ο Gofretor θα είναι διαθέσιμος στο XBOX τις επόμενες μέρες και ελπίζω να σας αρέσει!

Αφήστε ένα σχόλιο

Με την περιήγησή σας στο xbox365.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies που ενισχύουν σημαντικά την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Διάβασε περισσότερα