XBOX365.GR
Τα πάντα για το XBOX!

DirectX 12 Ultimate : Ο συνδετικός κρίκος της Microsoft και του XBOX Series X με την επιτυχία

Για να μπορέσουμε να κατανοήσουμε το λόγο ύπαρξης του Direct X, θα πρέπει να γυρίσουμε το χρόνο αρκετά προς τα πίσω και να δούμε από που πήρε το όνομα του, το Xbox. Λίγο πριν κυκλοφορήσει το OG Xbox, ο Bill Gates και η Microsoft είχαν ξεκινήσει την ανάπτυξη ενός νέου API, με όνομα DirectX. Στόχος τους ήταν, αυτό το νέο API να χρησιμοποιηθεί από όλους τους Developers, για να καταφέρει να εδραιώσει την κυριαρχία των Windows, ειδικά στο κομμάτι του Gaming.

Έτσι λοιπόν, τη στιγμή που βρισκόταν το PlayStation 2 υπό ανάπτυξη, o Bill Gates επισκέφθηκε τη SONY για να της προτείνει  να χρησιμοποιήσει το DIrectX. Η SONY αρνείται κατηγορηματικά την πρόταση του ιδρυτή της Microsoft Bill Gates και αυτός, αποφασίζει να δημιουργήσει τη δικιά του παιχνιδομηχανή. Στην αρχή επρόκειτο να την ονομάσουν DIrectX Box, αλλά επειδή το όνομα δεν ήταν “εύηχο”, αποφάσισαν να το ονομάσουν Xbox. Δηλαδή το κουτί που τρέχει το DirectX. Με τα πολλά και τα λίγα λοιπόν, φτάνουμε στο σήμερα, με το API της Microsoft να έχει εξελιχθεί σε απίστευτα επίπεδα και να χρησιμοποιείται σήμερα, από τη πλειοψηφία των Developer, ανεξαρτήτως πλατφόρμας.

Ας περάσουμε όμως να δούμε τι είναι το DirectX 12 Ultimate και πως αυτό συνδέεται με το Xbox Series X και τα Windows 10 PC.

Με αυτήν την ανακοίνωση η Microsft, αποσκοπεί στο να θέσει τα θεμέλια για τη δημιουργία ενός τεραστίων δυνατοτήτων software /API, το οποίο θα καταφέρει να εδραιώσει την επόμενη γενιά του gaming και να το εξελίξει, ακόμη περισσότερο. Με το επερχόμενο update του DirectX 12 Ultimate, η Microsoft θέλει να καταστήσει όλες τις πλατφόρμες “future-proof”, για την επόμενη γενιά.

Με λίγο πιο απλά λόγια, το DirectX 12 Ultimate (DX12U), αποτελεί την εξέλιξη του DirectX 12 του προηγούμενου API που χρησιμοποιούσε η Microsft και που εργαζόταν για αυτό, τα τελευταία 5 χρόνια. Φυσικά,το (DX12U) έρχεται με κάποια “next-generation” χαρακτηριστικά και με ένα ειδικό σήμα πάνω στις καινούργιες κάρτες γραφικών. Αυτά τα καινούργια χαρακτηριστικά του DirectX 12 Ultimate, είναι τα εξής.

  • DirectX 12 Raytracing
  • Variable Rate Shading
  • Mesh Shaders
  • Sampler Feedback

Στόχος είναι η δημιουργία ενός API το οποίο θα είναι ενοποιημένο για το Xbox Series X και τα PC, με το οποίο οι developers, εξασφαλίζουν μία εύκολη πρόσβαση στα τελευταία χαρακτηριστικά του. Βέβαια, αυτή τη χρονική στιγμή, δεν υποστηρίζουν όλες οι κάρτες γραφικών τα τελευταία αυτά χαρακτηριστικά, με εξαίρεση να αποτελούν οι RTX 20-series κάρτες γραφικών της Nvidia (π.χ. η 2080 Ti).

Από την άλλη πλευρά, οι κάρτες γραφικών της AMD που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στην αγορά, δεν υποστηρίζουν πλήρως όλες τις καινοτομίες και τα καινούργια χαρακτηριστικά που προσφέρει το DX12U σε συνδυασμό με το RDNA 2, πράγμα το οποίο πρόκειται να αλλάξει με τον ερχομό των RDNA 2 και της Navi 2X αρχιτεκτονικής καρτών γραφικών.

Το διευκρινίζουμε και πάλι. Το DirectX 12 Ultimate, βρίσκεται σε μία παλίνδρομη σχέση επικοινωνίας και λειτουργίας με το RDNA 2 και είναι ένα API, το οποίο διευκολύνει την ενοποίηση κατασκευής ενός τίτλου για το Xbox Series X και του PC. Μην περιμένετε να το δείτε σε άλλες κονσόλες, δε πρόκειται!

Κάπου εδώ, έφτασε το σημείο στο οποίο θα αναφέρουμε ένα προς ένα τις λεπτομέρειες του κάθε χαρακτηριστικού, με όσο ποιο απλά λόγια μπορούμε.

DirectX Raytracing 1.1:

Το Directx Raytracing 1.1, αποτελεί μία εμφανέστατη αναβάθμιση της έκδοσης 1.0, αφού εισάγει πολλά καινοτόμα χαρακτηριστικά. Οι developers θα μπορούν πλέον να εισάγουν τα shaders απευθείας από την GPU, χωρίς να χρειάζεται να περάσουν πρώτα από την CPU, για να τα επεξεργαστεί.

Με το DXR 1.1, είναι ευκολότερο για τις μηχανές γραφικών να φορτώσουν τα ray tracing shaders, κατά παραγγελία. Δηλαδή, όταν ο παίκτης περιστρέφεται και αποδίδονται/εμφανίζονται (rendered) νέα αντικείμενα στον κόσμο. Επιπλέον, υπάρχει και το inline raytracing, το οποίο σε μερικά σενάρια, είναι ποιο αποδοτικό/αποτελεσματικό σε σχέση με το dynamic shader-based ray tracing.  Για παράδειγμα, εξαλείφετε η επιβάρυνση που προκύπτει, από το shader-based ray tracing, για τον υπολογισμό των σκιών.

Μία πρώτη ματιά, μπορείτε να πάρετε από το βίντεο που ακολουθεί. Ναι αυτό που θα δείτε είναι το Minecraft, που τρέχει με το Ray-Tracing ενεργοποιημένο!

 

Variable rate shading:

Το Variable rate shading, είναι ένα έξυπνο χαρακτηριστικό που επιτρέπει στους προγραμματιστές παιχνιδιών να προσαρμόζουν την ταχύτητα σκίασης ενός παιχνιδιού σε πραγματικό χρόνο. Η τεχνική, επιτρέπει σε μια GPU να χρησιμοποιεί την ισχύ της, όπου έχει μεγαλύτερη σημασία. Για παράδειγμα, εάν υπάρχει μια περίπλοκη σκηνή με πολλά αντικείμενα, η GPU είναι σε θέση να αποδίδει τα αντικείμενα που θέλει να εστιάσει το παιχνίδι, με υψηλότερη ακρίβεια και τα αντικείμενα που βρίσκονται στο παρασκήνιο, με ένα χαμηλότερο επίπεδο λεπτομέρειας.

Αυτή η τεχνική, μειώνει το φόρτο εργασίας της GPU, επιτρέποντας την έτσι να παράγει περισσότερα frames. Το Variable Rate Shading, πρωτοεμφανίστηκε στο DirectX 12 και έχει παραμείνει ακριβώς το ίδιο και στο DirectX 12 Ultimate.

Mesh Shader:

Με λίγα λόγια, το Mesh Shader επιτρέπει στους developers να χτίσουν ένα πιο διαδραστικό και αληθοφανή κόσμο. Με το Mesh shader, μπορούν και εκμεταλλεύονται πλήρως την επεξεργαστική ισχύ της GPU για τα “geometry pipelines”. Στην ουσία, το mesh shader μετατρέπει τη συμπεριφορά των “geometry pipelines” σε “compute shaders”. Με αυτόν τον τρόπο, παρέχεται πλήρης ελευθερία  στους developers για την “απόλυτη” ρύθμιση των φωτοσκιάσεων.

Sampler Feedback:

Το Sampler Feedback, μειώνει τους χρόνους φόρτωσης, αυξάνει την οπτική ποιότητα και μειώνει το τρεμόπαιγμα. Το κάνει αυτό, δίνοντας στους προγραμματιστές την επιλογή να φορτώνουν textures, μόνο όταν χρειάζεται. Το χαρακτηριστικό αυτό λειτουργεί σε συνδυασμό του Direct3D, με το DirectX 12 Ultimate. Έτσι αποδίδονται μεγαλύτερα και λεπτομερέστερα textures, ενώ ταυτόχρονα χρησιμοποιείται λιγότερη video memory.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε και τα 2 νέα βίντεο που κυκλοφόρησαν οι Nvidia και AMD, σχετικά με το υπερόπλο της Microsoft που ονομάζεται DX12 Ultimate.

Ενημερώσου σε πραγματικό χρόνο για κάθε Update του άρθρου!

Με την περιήγησή σας στο xbox365.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies που ενισχύουν σημαντικά την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Διάβασε περισσότερα