Περάσαμε πλέον στο 2019 ευχόμενοι τα καλύτερα για όλους και σε όλους τους τομείς!
Για όλους εμάς τους gamers, που περιμένουμε να δούμε με ανυπομονησία τι έχει να μας δώσει το νέο έτος, είναι μια καλή ευκαιρία να δούμε και τι συνέβη τη χρονιά που πέρασε για το ΧΒΟΧ.
Σε αυτή την ανασκόπηση, θα επιχειρήσουμε να ρίξουμε μια ματιά στα κύρια γεγονότα που “σημάδεψαν” τη χρονιά, τι θετικές αλλά και αρνητικές κινήσεις της Microsoft αλλά και τις υποσχέσεις που μας αφήνει για το 2019 και όχι μόνο.
Για αρχή, κατά γενική ομολογία το 2018 ήταν η χρονιά του comeback της Microsoft στη gaming σκηνή μετά από αρκετές προσπάθειες να ξεκολλήσει από το “βούρκο” που βρέθηκε μόνη της το 2013 με κακές επιλογές και κυρίως κακό marketing.
Μέσα στη χρονιά είδαμε κινήσεις, τόσο στο κομμάτι του hardware όσο και στο κομμάτι του software, κινήσεις που έπεισαν αρκετούς να εμπιστευτούν το XBOX One, το οποίο κατάφερε για πρώτη φορά μετά από χρόνια να καταγράψει αρκετά καλές πωλήσεις.
Βασικός Πυλώνας το Hardware
Είναι σαφές ότι η εικόνα της Microsoft και του XBOX Division δεν θα είχαν αλλάξει αν δεν υπήρχε το XBOX One X. Ένα project που έφερε την πιο δυνατή κονσόλα που έχει υπάρξει ποτέ στα σπίτια μας.
Το Χ αν και κυκλοφόρησε το Νοέμβριο του 2017, “έλαμψε” μέσα στο 2018 προσφέροντας στους κατόχους του πραγματικό 4Κ σε πολλά παιχνίδια, με τις επιδόσεις του να εντυπωσιάζουν. Κατά την παρουσίασή του, λίγοι πίστεψαν ότι το Χ θα μπορούσε να αναδείξει καλύτερα τα παιχνίδια, καθώς όλοι θεωρούσαν πως κανένας developer δε θα αφιερώσει χρόνο και χρήμα για να “τρέχουν” τα παιχνίδια του καλύτερα σε μια πλατφόρμα η οποία κακά τα ψέματα δεν είναι η πιο δημοφιλής της αγοράς.
Σε αυτό το κομμάτι οι μηχανικοί της Microsoft έδωσαν τα απαραίτητα εργαλεία στους developers έτσι ώστε οι εκδόσεις των παιχνιδιών για το Χ να είναι αισθητά καλύτερες από οτιδήποτε άλλο έχουμε δει. Χαρακτηριστικά παραδείγματα τα πιο πρόσφατα παιχνίδια, όπως το Red Dead Redemption 2, το Battlefield V και άλλα.
Η μεγάλη επιτυχία του Χ δεν αφορά μόνο το πόσο καλά “τρέχουν” τα νέα παιχνίδια, αλλά και τη νέα ζωή που έδωσε σε παλαιότερους τίτλους που έλαβαν 4Κ patch. Το πρώτο παιχνίδι της σειράς Red Dead Redemption αλλά και το Final Fantasy XIII-2 έγιναν “άλλα” παιχνίδια και δεν είναι τα μόνα.
Εντός του 2018 είδαμε και την πρώτη πτώση τιμής του Χ. Στα 400$ στην Αμερική, 429 € στην Ελλάδα με το γνωστό, τραγικό “καπέλο” των 29 € που συνοδεύει την κονσόλα στη χώρα μας από τις πρώτες μέρες κυκλοφορίας του.
Από την άλλη το XBOX One S, αναδείχθηκε στην πιο ελκυστική κονσόλα στην αγορά με τα bundles του 1 Tb να βρίσκονται πλέον σε προσφορά μέχρι και στα 215 €, και μην ξεχνάμε ότι η συγκεκριμένη κονσόλα προσφέρει κάτι που δεν προσφέρει ο ανταγωνισμός, 4K Blu-Ray player!
Στο κομμάτι των περιφερειακών, είδαμε αρκετές νέες κυκλοφορίες controllers, κάτι στο οποίο μας έχει συνηθίσει η Microsoft με τα χειριστήρια του Sea of Thieves και PUBG να κλέβουν για αρκετούς την παράσταση. Βέβαια αυτό που ξεχώρισε ήταν το λευκό Elite Controller, το οποίο κυκλοφόρησε παράλληλα με το λευκό XBOX One X. Αρκετοί χρήστες του ΧΒΟΧ περίμεναν την κυκλοφορία του Elite Controller v2 μέσα στη χρονιά αλλά αυτό δεν ήρθε.
Παράλληλα κατά τη διάρκεια του Inside XBOX Οκτωβρίου, είδαμε την ανακοίνωση της υποστήριξης mouse/keyboard για το ΧΒΟΧ με τη συνεργασία της Razer για την παραγωγή του επίσημου σετ το οποίο θα κοστίζει 249 $ σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες. Βέβαια η Microsoft μας δίνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουμε οποιοδήποτε usb mouse & keyboard επιθυμούμε οπότε δεν μπορούμε να παραπονεθούμε.
Η αρχική λίστα υποστηριζόμενων παιχνιδιών, φαντάζει μικρή, όμως αρκετοί νέοι τίτλοι αναμένεται να λάβουν την σχετική υποστήριξη εντός του επόμενου έτους. Εκτός από αυτό, δίνεται πλέον μια μεγάλη ευκαιρία να έρθουν αρκετοί τίτλοι στην κονσόλα, οι οποίοι μέχρι τώρα ήταν διαθέσιμοι μόνο σε PC, όπως cRPG τίτλοι, Strategy κ.α.
Η πιο αξιόλογη κίνηση στο κομμάτι των περιφερειακών κατά την προσωπική μου άποψη (είμαι σίγουρος ότι η πλειοψηφία θα συμφωνήσει μαζί μου) ήρθε με την κυκλοφορία του XBOX Adaptive Controller, ενός χειριστηρίου που ανοίγει την πόρτα του gaming σε κοινωνικές ομάδες που δεν είχαν τη δυνατότητα μέχρι σήμερα. Δεν είναι τυχαία η συμπερίληψη του συγκεκριμένου χειριστηρίου στη λίστα του περιοδικού Time με τις 50 καλύτερες εφευρέσεις της χρονιάς!
Τα αποκλειστικά παιχνίδια της χρονιάς
Είναι γνωστό το πρόβλημα της Microsoft με τα αποκλειστικά παιχνίδια τα τελευταία χρόνια, με το 2017 να αποτελεί μια από τις ομολογουμένως χειρότερες χρονιές της εταιρείας στο συγκεκριμένο τομέα.
Το 2018 είχαμε την κυκλοφορία των State of Decay 2, Sea of Thieves και Forza Horizon 4 αλλά και αρκετών indies, με τα Ashen και Below να κυκλοφορούν τελικά μετά από αρκετή αναμονή.
Αν και τα State of Decay 2 και Sea of Thieves δεν δικαίωσαν τις αρχικές προσδοκίες, συνεχίζουν να υποστηρίζονται ακόμα και σήμερα με νέο δωρεάν περιεχόμενο, προσελκύοντας αρκετούς παίκτες, με το πολυαναμενόμενο PvP mode του Sea of Thieves, “The Arena” να στοχεύει στο να δώσει νέα πνοή στο παιχνίδι της Rare.
Η πραγματικότητα είναι πως και τα δυο παιχνίδια θα μπορούσαν να είχαν πάει καλύτερα αν είχε δοθεί περισσότερος χρόνος στους developers για να κυκλοφορήσουν όπως έπρεπε.
Παρ’ όλα αυτά και οι 2 τίτλοι, υποβοηθούμενοι και από τη συμπερίληψή τους στο Game Pass κατάφεραν να προσελκύσουν έναν αρκετά μεγάλο αριθμό παικτών.
Ειδικά το Sea of Thieves είναι αρκετά αγαπητό σε αρκετούς παίκτες, που παίζουν φανατικά το συγκεκριμένο τίτλο από τη μέρα κυκλοφορίας του μέχρι και σήμερα!
Η μεγαλύτερη κυκλοφορία της χρονιάς στο κομμάτι των αποκλειστικών ήταν φυσικά το Forza Horizon 4. Ένα racing game, που ταυτόχρονα είναι κάτι παραπάνω από racing με την Playground Games να δημιουργεί έναν εκπληκτικό open-world κόσμο βασισμένο στη Μεγάλη Βρετανία και το νέο feature των dynamic seasons να ανοίγει νέους ορίζοντες στο μέλλον των video games, το Forza Horizon 4 αποτέλεσε τη μεγάλη επιτυχία της Microsoft στο κομμάτι των exclusives.
Η κυκλοφορία των Ashen και Below ήρθε αργά μέσα στο έτος, με την κυκλοφορία τους να πραγματοποιείται τον τελευταίο μήνα. Προσωπικά μιλώντας το Below δε με εντυπωσίασε αν και δεν του έδωσα αρκετό χρόνο προς το παρόν και αυτό γιατί ο φανταστικός κόσμος του Ashen με κέρδισε σε σημείο να έχω επενδύσει αρκετές ώρες και μέρες για το συγκεκριμένο τίτλο.
Αν και το Ashen είχε θετική ανταπόκριση από κριτικούς και κοινό, δεν κατάφερε να είναι το indie “αποκάλυψη” της χρονιάς, όπως για παράδειγμα το Cuphead για το 2017.
Κλείνοντας με το θέμα των αποκλειστικών, οφείλουμε να επισημάνουμε και το τέλος της timed exclusivity συμφωνίας μεταξύ Microsoft και Bluehole για το PUBG, το οποίο κυκλοφόρησε το Δεκέμβριο και στο PS4.
Οι υπηρεσίες “οδηγούν” τις εξελίξεις
Όλοι γνωρίζαμε την πρόθεση της Microsoft να επενδύσει στο κομμάτι των υπηρεσιών, και αν και το συγκεκριμένο θέμα “ενοχλούσε” αρκετούς, οι κινήσεις της εταιρείας ειδικά με το Game Pass και η επιθετική της πολιτική κατάφερε να αναδείξει τις υπηρεσίες ως ένα από τα ισχυρότερα όπλα της.
Αλλά πριν αναφερθούμε εκτενώς στο Game Pass ας δούμε τις άλλες υπηρεσίες που προσφέρονται στην κονσόλα.
Το XBOX Live Gold, είναι η γνωστή υπηρεσία που πληρώνουμε συνδρομή έτσι ώστε να μπορούμε να παίξουμε online ενώ παράλληλα προσφέρει 4 παιχνίδια το μήνα δωρεάν (2 για XBOX One και 2 για ΧΒΟΧ 360 ή OG XBOX διαθέσιμα και για XBOX One μέσω backwards combatibility).
Τα παιχνίδια που προσφέρθηκαν μέσω της υπηρεσίας Gold εντός του 2018 ήταν αρκετά ικανοποιητικά, με αρκετούς ΑΑΑ τίτλους να συμπεριλαμβάνονται σε αυτή, όπως τα Battlefield 1, Metal Gear Solid V, Forza Horizon 2, Assasin’s Creed Syndicate, For Honor αλλά και ενδιαφέροντα indies όπως τα The Witness, Superhot, Q.U.B.E. 2 και άλλα.
Παράλληλα για τους λάτρεις των αθλητικών αλλά και γενικά των παιχνιδιών της ΕΑ το EA Access αποτέλεσε πολύ καλή επιλογή για το 2018, με τίτλους όπως Star Wars Battlefront 2, UFC 3, FIFA18, NBA Live 18, Need for Speed Payback να είναι διαθέσιμα για τους συνδρομητές της!
Και πάμε στο Game Pass. Μια υπηρεσία που για αρκετούς φάνταζε κάτι σαν αστείο όταν έκανε την εμφάνισή της, και πλέον τείνει να γίνει το δυνατό χαρτί του ΧΒΟΧ.
Η πρώτη μεγάλη επιθετική κίνηση της Microsoft στο συγκεκριμένο κομμάτι έγινε τον Ιανουάριο όταν ανακοινώθηκε πως όλα τα 1st party exclusives της Microsoft θα συμπεριλαμβάνονται στο Game Pass τη μέρα κυκλοφορίας τους! Έτσι τίτλοι όπως τα Forza Horizon 4, State of Decay 2, Sea of Thieves ήταν διαθέσιμα για τους συνδρομητές της υπηρεσίας από την πρώτη μέρα!
Η εταιρεία δεν έμεινε μόνο εκεί αλλά κάθε μήνα προσέθετε 6-7 τίτλους στην υπηρεσία, με αρκετές συνεργασίες με 3rd party developers όπως τη Bethesda προσθέτοντας τα Fallout 4, Elder Scroll Online: Tamriel Unlimited, Rage, Doom. Επίσης είδαμε την προσθήκη αρκετών indies day one, όπως τα Mutant: Year Zero και Kingdom Two Crowns, ενώ δεν έλειψε και η προσθήκη αρκετών τίτλων- πιο φιλικών στο casual κοινό- όπως τα Pro Evolution Soccer 2019 και Mortal Kombat X.
Έτσι τη δεδομένη χρονική στιγμή η υπηρεσία διαθέτει μια βιβλιοθήκη περίπου 180-190 παιχνιδιών για όλα τα γούστα και αποτελεί must επιλογή για κάθε gamer.
Η δυναμική της υπηρεσίας αναμένουμε να ισχυροποιηθεί ακόμα περισσότερο εντός του 2019 με τα αναμενόμενα αποκλειστικά, Crackdown 3, Ori and the Will of the Whisps, Gears 5 και Battletoads να συμπεριλαμβάνονται day one στην υπηρεσία.
Τέλος φέτος ανακοινώθηκε η προσπάθεια της εταιρείας στο κομμάτι του gaming streaming, με το xCloud project το οποίο αναμένεται να δούμε το νέο έτος.
Η παρουσία της Microsoft στα gaming events στη χρονιά που πέρασε
Μετά την κυκλοφορία του Χ αλλά και τη δυναμική προώθηση του Game Pass η Microsoft σημείωσε αξιόλογη παρουσία σε αρκετά gaming events μέσα στη χρονιά. Ταυτόχρονα διοργάνωσε αρκετά fanfest, για τους fans της ανά τον κόσμο.
Αποκορύφωμα της παρουσίας της σε events ήταν η παρουσίαση της στην Ε3 που ομολογουμένως κέρδισε τις εντυπώσεις. Ο καταπληκτικός ρυθμός που είχε η παρουσίαση με το ένα παιχνίδι να διαδέχεται το άλλο έκαναν κάθε gamer που την παρακολούθησε να στρέψει το βλέμμα του για πρώτη φορά μετά από χρόνια στη Microsoft. Αν και δεν έδειξε νέο IP όπως πολλοί περίμεναν, δήλωσε παρόν αλλά και έτοιμη να οδηγήσει τις εξελίξεις στο χώρο του gaming εφεξής.
Το teaser trailer του νέου Halo, η παρουσίαση των Forza Horizon 4 και Gears 5, η παρουσία της FromSoftware με την αποκάλυψη του Sekiro, η παρουσίαση του Devil May Cry 5 και πολλών ακόμα τίτλων έδειξε τη στροφή της εταιρείας στο gaming που θέλουμε, αφήνοντας στο περιθώριο “ασθένειες” που την ταλαιπωρούσαν χρόνια.
Η παρουσία της εταιρείας στη Gamescom της Γερμανίας ήταν επίσης σημαντική, χωρίς όμως νέες ανακοινώσεις και πως θα μπορούσε άλλωστε λίγους μόλις μήνες μετά την Ε3.
Η πιο απογοητευτική, θα λέγαμε, χωρίς να είναι απαραίτητα κακή ,παρουσία της εταιρείας σε event ήταν στο Χ018, το δικό της event που επέστρεψε μετά από χρόνια.
Αν και επικροτούμε την επιστροφή των Χ0 events, το ειδικό επεισόδιο Inside XBOX που προβλήθηκε από το Μεξικό δε θύμισε σε τίποτα την εξαιρετική παρουσίαση της Ε3, με αρκετές αμήχανες στιγμές, λίγες σημαντικές ανακοινώσεις και ίσως μεγαλύτερο θετικό την μεγάλη έμφαση στο Game Pass με 16 ανακοινώσεις νέων παιχνιδιών για την υπηρεσία.
Η οικογένεια του XBOX “μεγαλώνει”
Φυσικά δε θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στις κινήσεις εξαγοράς και δημιουργίας νέων ομάδων δημιουργίας περιεχομένου για το ΧΒΟΧ την οποία εσκεμμένα δεν ανέφερα στην ενότητα των events.
Η δημιουργία του studio “The Initiative” στη Santa Monica και η εξαγορά των Undead Labs, Playground Games, Ninja Theory και Compulsion Games που ανακοινώθηκε κατά τη διάρκεια της Ε3 αλλά και η ανακοίνωση στο Χ018 για την εξαγορά των Obsidian και inXile δείχνουν την πρόθεση σβήσει το κακό ιστορικό με τα αποκλειστικά τα τελευταία χρόνια.
Σαφώς δεν μπορούμε να περιμένουμε άμεσα αποτελέσματα από τις συγκεκριμένες κινήσεις, αλλά γνωρίζουμε ότι μακροπρόθεσμα η εταιρεία θα προσφέρει αρκετές νέες gaming εμπειρίες και ειδικά με την ασφάλεια που προσφέρει το Game Pass αναμένεται να δούμε αξιόλογο περιεχόμενο σε εξαιρετικά προσιτές τιμές για τους gamers.
Βέβαια οι φήμες για πιθανές νέες εξαγορές δεν έχουν σταματήσει και αναμένεται να μάθουμε περισσότερα μέσα στο 2019.
Με το βλέμμα στο μέλλον
Το 2018 ήταν μια καλή χρονιά για το ΧΒΟΧ, ειδικά αν το συγκρίνουμε με τα τελευταία 4 χρόνια. Βέβαια οι περισσότερες κινήσεις της εταιρείας αφορούν το μέλλον του ΧΒΟΧ, με τα νέα studio να ετοιμάζονται να προσφέρουν νέα αποκλειστικά παιχνίδια και την ομάδα hardware να εργάζεται για τις επόμενες κονσόλες που θα κυκλοφορήσουν στην αγορά τα επόμενα χρόνια.
Το Game Pass έχει μπει για τα καλά στη gaming ζωή αρκετών από εμάς, και στοχεύει εκτός από το να μας προσφέρει νέες gaming εμπειρίες, να αλλάξει τη gaming λογική των παικτών προσφέροντας πρόσβαση σε μια μεγάλη βιβλιοθήκη παιχνιδιών για κάτι λιγότερο από την τιμή 2 full-priced τίτλων τη χρονιά.
Το 2019 θα είναι μια χρονιά ακόμα περισσότερων εξελίξεων, όπου σίγουρα θα μάθουμε περισσότερα για τα πλάνα της εταιρείας αλλά και θα έχουμε την κυκλοφορία ενός αξιόλογου line-up αποκλειστικών με τα Ori and the Will of the Whisps, Gears 5 και Crackdown 3 να κλέβουν την παράσταση!
Από όλους εμάς, την ομάδα του xbox365.gr ευχές για πολλές όμορφες gaming στιγμές, υγεία και ευτυχία για όλους σας!