XBOX365.GR
Τα πάντα για το XBOX!

Bleeding Edge – Review

Η νέα δημιουργία της Ninja Theory (γνωστή από τα Kung Fu Chaos, Enslaved, Hellblade, DmC), είναι το Bleeding Edge, ένα MOBA παιχνίδι, διαφορετικό αλλά και συνάμα ίδιο με όλα τα άλλα της συγκεκριμένης κατηγορίας παιχνιδιών.Το παιχνίδι προσδιορίζεται από τους δημιουργούς του ως competitive multiplayer brawler, με την ευθύνη της ανάπτυξής του στο ρόλο της creative director να έχει η Rahni Tucker, γνωστή από τη θέση της combat director του DmC.

Το παιχνίδι αναπτύχθηκε από μια μικρή ομάδα της Ninja Theory, η οποία είχε ξεκινήσει να το αναπτύσσει πριν την εξαγορά του studio από την Microsoft, γέννησε μεγάλες προσδοκίες σε αρκετούς φίλους των multiplayer games, ενώ άλλους τους άφησε αδιάφορους. Πλέον το παιχνίδι κυκλοφόρησε και μπορούμε να καταγράψουμε τα θετικά και τα αρνητικά στοιχεία του αλλά και να αναλύσουμε συνολικά όλα όσα μπορεί να προσφέρει σε όποιον επενδύσει χρόνο σε αυτό.

Bleeding Edge - Review

Καταρχάς, στο Bleeding Edge λαμβάνουν χώρα μάχες 4 εναντίων 4 παικτών (4vs4), σε δυο διαφορετικά modes. Το πρώτο mode είναι το “Objective Control”, στο οποίο εσείς και οι συμπαίκτες σας καλείστε να “καταλάβετε” συγκεκριμένα σημεία στο χάρτη τα οποία σας εξασφαλίζουν πόντους, και νικήτρια ομάδα καθορίζεται η πρώτη που θα φτάσει στους 600 πόντους. Στο δεύτερο mode, με το όνομα “Power Collection” θα πρέπει να συγκεντρώσετε φιαλίδια ενέργειας (energy cells), τα οποία πρέπει να παραδοθούν σε συγκεκριμένα σημεία στον χάρτη με νικήτρια ομάδα εκείνη που θα παραδώσει πρώτη 60 φιαλίδια.

Τα διαθέσιμα modes δεν είναι πρωτότυπα, παρ’ όλα αυτά προσφέρουν αρκετές ώρες ευχαρίστησης σε όσους επιθυμούν να ασχοληθούν με αυτά. Το δικό μου παράπονο είναι ότι δεν προσφέρουν μεγάλη ποικιλία, καθώς θα ήθελα περισσότερα και πιο ενδιαφέροντα modes. Ενδεχομένως να δούμε προσθήκες σε modes και χάρτες στο μέλλον, αλλά προσωπικά δεν δικαιολογώ την έλλειψη ποικιλίας κατά το launch του παιχνιδιού.

Bleeding Edge - Review

Οι συνολικά 11(ήδη έχει ανακοινωθεί ότι θα προστεθούν περισσότεροι στο μέλλον) χαρακτήρες του παιχνιδιού είναι χωρισμένοι σε τρία classes, Damage, Support, Tank με κάθε χαρακτήρα να δίνει έμφαση σε διαφορετικά χαρακτηριστικά. Για παράδειγμα η Gizmo είναι damage dealer χαρακτήρας, όμως δίνει έμφαση στο ranged attack, σε αντίθεση με τον Daemon για παράδειγμα ο οποίος προσφέρει παραδοσιακό melee combat. Όλοι οι χαρακτήρες έχουν κάτι διαφορετικό να προσφέρουν στο gameplay και σίγουρα χρειάζεται αρκετός χρόνος για να μάθετε τον καθένα από αυτούς και τα abilities τους. Πολύ σημαντική βοήθεια για την εκμάθηση του παιχνιδιού είναι η παρουσία των tutorials αλλά και του Dojo όπου μπορείτε να κάνετε προπόνηση και να βελτιωθείτε. Θεωρώ σημαντικό να μην περιοριστείτε σε έναν χαρακτήρα, αλλά να προσπαθήσετε να μάθετε 1-2 χαρακτήρες από κάθε ρόλο, καθώς το παιχνίδι δεν επιτρέπει “διπλούς” χαρακτήρες σε κάθε ομάδα. Ιδανικά θα πρέπει η ομάδα σας να έχει έναν support fighter (ο Zero Cool είναι αντικειμενικά ο πιο εύκολος για αρχή), όμως αρκετές φορές οι συμπαίκτες σας θα αδιαφορήσουν, οπότε θα κληθείτε να πάρετε αυτό τον ρόλο.

Bleeding Edge - Review

Οι παραμετροποιήσεις των χαρακτήρων δεν είναι πολλές, αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να αποδειχθούν καθοριστικές. Πέρα από τα cosmetic skins και boards, για κάθε χαρακτήρα σας έχετε διαθέσιμα τρια mod slots, τα οποία ανάλογα με τον τρόπο που εσείς παίζετε δίνουν ένα μικρό boost στην απόδοση, είτε βελτιώνοντας κάποιο ability, είτε αυξάνοντας κατά λίγο την υγεία του κτλ. Τα συγκεκριμένα mods δεν επηρεάζουν ευτυχώς το balance του παιχνιδιού. Αφού αναφέρθηκα όμως στο balance των χαρακτήρων αξίζει να αναφερθεί ότι αν και έχει γίνει αρκετή προσπάθεια, σε πολλές περιπτώσεις κάποιοι χαρακτήρες δείχνουν να είναι overpowered (π.χ. η Maeve) ή άλλοι να είναι πολύ πιο εύκολοι να τους μάθει ο παίκτης. Σίγουρα η ομάδα ανάπτυξης θα χρειαστεί περισσότερο χρόνο για την περαιτέρω βελτίωση των χαρακτήρων.

Φυσικά μιας και μιλάμε για παιχνίδια, το βασικό ζητούμενο είναι σαφώς το gameplay, το οποίο εδώ βρίσκεται σε καλό δρόμο. Έχοντας αφιερώσει πάνω από 20 ώρες στο παιχνίδι, υπήρξαν στιγμές που το λάτρεψα και άλλες που το μίσησα λόγω του gameplay του. Γενικά η εμπειρία είναι διαφορετική ανάλογα με τον χαρακτήρα που θα επιλέξετε κάθε φορά, το στοιχείο όμως που επηρεάζει περισσότερο την εμπειρία, είναι οι συμπαίκτες (Όπως και στα περισσότερα παιχνίδια του είδους). Ένας “κακός” συμπαίκτης αρκεί για να καταστρέψει το match για όλη την ομάδα, και είναι κάτι που κατά γενική ομολογία βίωσαν όλοι όσοι ασχολήθηκαν με  το παιχνίδι. Νομίζω ότι αυτή η έλλειψη ισορροπίας μεταξύ των ομάδων είναι το πιο αρνητικό στοιχείο του παιχνιδιού τη δεδομένη χρονική στιγμή, καθώς οι δημιουργοί του τίτλου δεν μας “επιβάλλουν” ρόλους, με αποτέλεσμα σε κάποιες περιπτώσεις όπως ανέφερα παραπάνω η ομάδα μας να μην έχει healer, ή να έχουμε 3 healers οι οποίοι προσπαθούν να κάνουν damage. Αν θέλετε να ξεκινήσετε σήμερα να ασχολείστε με το Bleeding Edge, θα σας πρότεινα να βρείτε 2-3 φίλους σας, να μπείτε σε ένα XBOX party ώστε να μπορείτε να συνεννοηθείτε και να παίξετε μαζί πιο οργανωμένα.

Αξίζει να σταθούμε λίγο και στον τεχνικό τομέα του τίτλου, με τα γραφικά του να είναι αρκετά όμορφα στο XBOX One X που δοκιμάστηκε, χωρίς frame drops αλλά με μεγάλο παράπονο το lag που παρατηρήθηκε κατά γενική ομολογία, από όλους όσους έπαιξα παρέα το τελευταίο διάστημα. Δεν γνωρίζω αν αυτό οφείλεται στην απόδοση των XBOX live servers τον τελευταίο καιρό, όμως δεν πρόκειται να το δικαιολογήσω σε καμία περίπτωση.Είναι κάτι που πρέπει να διορθωθεί άμεσα καθώς καταστρέφει την εμπειρία σε μεγάλο βαθμό. Ειδικά όταν συγκεντρώνονται στην οθόνη και οι οκτώ χαρακτήρες του παιχνιδιού το συγκεκριμένο ζήτημα καθιστά το παιχνίδι unplayable, πρόβλημα που δεν διορθώθηκε ούτε με το τελευταίο patch.

Στον τομέα του ήχου, έχει γίνει ωραία δουλειά τόσο στα ηχητικά που συνοδεύουν τους χαρακτήρες, αλλά και στα voice-overs, με την μουσική που το συνοδεύει να έχει περισσότερο επικουρικό χαρακτήρα χωρίς να ξεχωρίζει ιδιαίτερα. Το τελευταίο στοιχείο μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση, καθώς γνωρίζοντας την σχεδόν εμμονική σχέση της Ninja Theory με τον ήχο, περίμενα κάτι παραπάνω. 

Όπως και το Hellblade, έτσι και το Bleeding Edge είναι ο παράδεισος των Achievement Hunters, με 1000G στη διάθεσή σας τα οποία μπορείτε να αποκτήσετε σχετικά εύκολα, απλά παίζοντας το παιχνίδι, χωρίς να απαιτείται κάτι ιδιαίτερο. Προσωπικά το 100% το έκανα στις 10 ώρες, ίσως τα καταφέρετε και νωρίτερα αν επικεντρωθείτε στα achievements.

Bleeding Edge - Review

Κλείνοντας αυτό το review, αναρωτιέμαι ποιος ο ρόλος του Bleeding Edge; Υπάρχει θέση στην αγορά για αυτό το παιχνίδι και αν ναι υπάρχει περιθώριο βελτίωσης; Η απάντηση είναι και ναι και όχι. Το παιχνίδι σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να γίνει το νέο Overwatch, από την άλλη επιτελεί έναν άλλο ρόλο, τον οποίο δεν έχουμε “φοβηθεί” σε καμία περίπτωση να γράψουμε και κατά το παρελθόν. Είναι ξεκάθαρα ένα filler του XBOX Game Pass, το οποίο φιλοδοξεί να βρει το κοινό του μέσω της συνδρομητικής υπηρεσίας. Δεν πρόκειται να κρίνω ως καλό ή κακό το συγκεκριμένο στοιχείο, είμαι πεπεισμένος ότι αν δεν υπήρχε το XBOX Game Pass, το Bleeding Edge θα βρισκόταν ακόμα στο συρτάρι και δεν θα μπορούσαν να το χαρούν όλοι εκείνοι τους οποίους ελκύει ως παιχνίδι.

Για εμένα, ο νέος τίτλος της Ninja Theory αφήνει ανάμικτα συναισθήματα, από την μια κάποιες περίεργες επιλογές στο balancing και οι ατέλειες σε σημεία του τεχνικού τομέα και από την άλλη η εξαιρετική εμπειρία που μου πρόσφεραν ο Daemon, η Gizmo και οι υπόλοιποι χαρακτήρες που αντισταθμίζουν έως κάποιο σημείο τα αρνητικά. Είμαι πεπεισμένος ότι το παιχνίδι μπορεί να βελτιωθεί σημαντικά στο μέλλον με νέο περιεχόμενο, modes και χαρακτήρες, αρκεί να υπάρξουν αρκετοί παίκτες τη δεδομένη στιγμή που θα ασχοληθούν ακόμα περισσότερο με αυτό.

Η τελική ετυμηγορία για το παιχνίδι είναι ότι πρόκειται για έναν μέτριο τίτλο, στον οποίο “κοστίζουν” συγκεκριμένες επιλογές των δημιουργών του. Σίγουρα υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης αν υποστηριχθεί κατάλληλα. Αν σας αρέσουν τα team fights, και είστε συνδρομητές του ΧΒΟΧ Game Pass, μπορείτε να επενδύσετε χρόνο με τους φίλους σας στο παιχνίδι και μετά από μερικές ώρες “εκμάθησης” των χαρακτήρων θα περάσετε αρκετά καλά με το παιχνίδι.


Το παιχνίδι το παίξαμε μέσω του XBOX Game Pass

Δοκιμάστηκε σε : XBOX One X
Developer : Ninja Theory
Εκδότης : XBOX Game Studios
Ημερομηνία Κυκλοφορίας : Τρίτη, 24 Μαρτίου 2020

6.5
ΜΕΤΡΙΟ
  • Bleeding Edge 6.5

Με την περιήγησή σας στο xbox365.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies που ενισχύουν σημαντικά την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Διάβασε περισσότερα