XBOX365.GR
Τα πάντα για το XBOX!

GreedFall – Review

Έχουν περάσει τρία χρόνια από το τελευταίο δείγμα γραφής της γαλλικής Spiders Studio, γνωστή από τα Bound by Flame και Technomancer που είναι οι πιο πρόσφατες δημιουργίες της, και ήρθε η ώρα να ασχοληθούμε με τον νέο τίτλο του studio που είναι το Greedfall. Το Greedfall είναι ένα third person RPG παιχνίδι, στο οποίο αναλαμβάνετε τον έλεγχο ενός ευγενή του 17ου αιώνα, με το όνομα De Sardet. Στόχος του De Sardet και της συντροφιάς του είναι να ταξιδέψουν σε μια νεοανακαλυφθείσα περιοχή, με το όνομα Teer Frade, ώστε να ανακαλύψουν (αν υπάρχει) θεραπεία για την ασθένεια που μαστίζει την γη τους (Old World). Πρόκειται για ένα μεγάλο ταξίδι με μεγάλες ποσότητες δράσης, μυστηρίου, έντονης διπλωματίας αλλά και συγκινήσεων με στόχο την εύρεση της τόσο σημαντικής θεραπείας. Το Greedfall αποτελεί τη δημιουργία ανθρώπων που φαίνεται ότι έχουν αγαπήσει στο παρελθόν τη δουλειά της Bioware, με αρκετά στοιχεία των παιχνιδιών της να κάνουν την εμφάνισή τους στον τίτλο της Spiders.

GreedFall - Review

Τα παραπάνω ακούγονται ιδιαίτερα εντυπωσιακά και οφείλω να ομολογήσω ότι από τα πρώτα trailers του παιχνιδιού είχα μείνει εντυπωσιασμένος με την προοπτική για επιτυχία του συγκεκριμένου παιχνιδιού. Φυσικά ζούμε στην εποχή του marketing, όπου τα πάντα προβάλλονται ίσως λίγο παραπάνω από ότι πρέπει.

Ξεκινώντας το παιχνίδι διαπιστώνουμε ότι έχουμε ένα αρκετά ικανοποιητικό σύστημα character creation, με αρκετή παραμετροποίηση στην εμφάνιση του χαρακτήρα, τα skills του, αλλά και με επιλογή για το class του De Sardet, με τις διαθέσιμες επιλογές να είναι Warrior, Technical και Magic. Όπως μαρτυρά το όνομα των classes, η κάθε μια δίνει διαφορετικά attributes στη μάχη, χωρίς όμως να αποκλείει τον παίκτη από skills στο skill tree. Δηλαδή αν για παράδειγμα έχετε κάνει την επιλογή Warrior, θα μπορείτε να αναπτύξετε skills στην πορεία του παιχνιδιού τα οποία σχετίζονται με την μαγεία και να την χρησιμοποιείτε κατά τη διάρκεια της μάχης. Γενικά υπάρχει τεράστια παραμετροποίηση όπως φυσικά θα περιμέναμε σε ένα RPG του είδους, και όπως είναι λογικό η συγκεκριμένη δυνατότητα δημιουργεί και απαιτήσεις από το ίδιο το παιχνίδι, καθώς θα πρέπει οι παίκτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί σχετικά με τα builds που επιλέγουν, τα abilities που ξεκλειδώνουν πριν οδηγηθούν σε κάποια αποστολή. Το παιχνίδι δε συγχωρεί!

GreedFall - Review

Η μάχη του Greedfall, θυμίζει αυτή άλλων παιχνιδιών του είδους, με σαφείς επιρροές από τα παιχνίδια της Bioware (όπως και όλο το υπόλοιπο παιχνίδι), είναι αρκετά εθιστική και challenging, με μικρά θέματα που αφορούν κυρίως το πόσο polished είναι το σύστημα μάχης, στοιχεία που μπορούν να κάνουν τη ζωή κάθε παίκτη πολύ δύσκολη. Μην περιμένετε για παράδειγμα η κίνηση του παίκτη να φτάνει στα επίπεδα του Assasin’s Creed Odyssey, καθώς ιδιαίτερα με κινήσεις αποφυγής του αντιπάλου (dodge, parry) θα δυσκολευτείτε αρκετά στα αρχικά στάδια του παιχνιδιού, μέχρι να συνηθίσετε και το gameplay. To πιο αξιομνημόνευτο στοιχείο του συστήματος μάχης, πάντως, είναι η παρουσία του tactical pause, στο οποίο παγώνεται το παιχνίδι κατά τη διάρκεια της μάχης, και κατά τη διάρκεια της οποίας μπορείτε να επιλέξετε την επόμενη κίνησή σας, να θέσετε σε κάποιο shortcut κουμπί κάποιο potion ή άλλο όπλο. Η συγκεκριμένη λειτουργία αρχικά μου φάνηκε περιττή, καθώς πίστευα ότι καταστρέφει το ρυθμό του παιχνιδιού, βέβαια αργότερα όπου οι μάχες είχαν περισσότερες απαιτήσεις την χρειάστηκα αρκετές φορές και αναθεώρησα.

Ο χάρτης του παιχνιδιού δεν είναι τεράστιος, αλλά είναι ικανοποιητικός για να ξεδιπλωθεί η ιστορία του, με μερικές εξαιρέσεις όπως η αρχική περιοχή η Serene, μοιάζει απίστευτα μικρή για πόλη. Ο κόσμος του παιχνιδιού είναι πολύ όμορφος με την αρχιτεκτονική των κτιρίων να έχει βασιστεί στην αντίστοιχη ευρωπαϊκή αρχιτεκτονική του 17ου και 18ου αιώνα, με βασικό μειονέκτημα ότι τα ίδια asssets χρησιμοποιούνται ξανά και ξανά κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού. Έχουμε επανάληψη τόσο στο εξωτερικό των κτιρίων όσο και στο εσωτερικό, στοιχείο που μόλις το συνειδητοποιήσετε θα νιώσετε ότι κάτι δεν πάει καλά με το παιχνίδι και σίγουρα θα το καταλογίσετε στα αρνητικά του με συνοπτικές διαδικασίες. Γενικότερα ο χάρτης του παιχνιδιού δεν μας προσφέρει μια open world εμπειρία αλλά ταξιδεύοντας έχουμε πρόσβαση σε μικρότερης κλίμακας ανοιχτές περιοχές.

GreedFall - Review

Όλα τα παραπάνω που αφορούν τον χάρτη του παιχνιδιού, είτε αντιμετωπίζονται ως θετικά είτε ως αρνητικά, αλλά το στοιχείο που δεν μπορεί να ξεπεραστεί κατά τη γνώμη μου είναι ο προσανατολισμός και το ταξίδι στις διάφορες περιοχές. Το συγκεκριμένο πρόβλημα γίνεται αντιληπτό αφότου έχουμε φτάσει στη νέα περιοχή, όπου το ταξίδι από μέρος σε μέρος μπορεί να αποδειχθεί επίπονη διαδικασία. Θεωρώ αρχικά ότι θα μπορούσαμε να είχαμε στη διάθεσή μας κάποιο άλογο το οποίο θα έκανε πολύ πιο γρήγορες τις μετακινήσεις. Επίσης αν πρέπει να ταξιδέψουμε από το σημείο Α στο σημείο Γ και μεταξύ τους παρεμβάλλεται το σημείο Β, θα πρέπει να περάσουμε και από αυτό, ενώ ενδιάμεσα από τα μέρη υπάρχουν loading screens ή μια μικρή περιοχή στην οποία θα μπορείτε να επιλέξετε τους companions σας, να αγοράσετε αντικείμενα από τον merchant κτλ. Αν και φαίνεται μια έξυπνη λύση, οι συγκεκριμένες επιλογές κουράζουν πολύ εύκολα τον παίκτη, με το σύστημα fast travel να μην δουλεύει ιδανικά σε όλες τις περιπτώσεις.

GreedFall - Review

Η ιστορία του τίτλου περιστρέφεται γύρω από τον De Sardet όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, και το ταξίδι του στο νέο κόσμο, προσπαθώντας να κρατήσει ισορροπίες με τα διάφορα factions, αντιμετωπίζοντας πολλούς εχθρούς και κάνοντας αρκετούς φίλους. Φυσικά η όλη ιστορία έχει σαφείς επιρροές από την πραγματική ιστορία, όπου οι εξερευνητές έρχονταν σε σύγκρουση με τους αυτόχθονες κατοίκους κάθε περιοχής, κάτι που βλέπουμε αρκετά έντονα στο παιχνίδι. Η ιστορία ξεκινάει εντυπωσιακά, ενώ προσφέρονται αρκετά side quests, όπου ειδικά στη Serene ήταν αρκετά εντυπωσιακά και ευχάριστα. Στη συνέχεια και ενώ βρισκόμαστε στο Teer Frade, ο ρυθμός του παιχνιδιού αλλάζει δραματικά, με πολλές επαναλαμβανόμενες αποστολές οι οποίες οφείλω να ομολογήσω ότι με έκαναν να βαρεθώ σε αρκετά σημεία. Από την άλλη ένα στοιχείο που συνηγορεί στο μικρό budget παραγωγής του παιχνιδιού είναι το μέτριο voice acting, και το πολύ κακό lip-syncing με τα cutscenes να είναι απλά τραγικά. Συνολικά η ιστορία δεν καταφέρνει να εντυπωσιάσει, και σε πολλές περιπτώσεις με προέτρεψε να κλείσω το παιχνίδι και να πάμε για άλλα.

Όσον αφορά τον τεχνικό τομέα του παιχνιδιού οφείλω να ομολογήσω ότι είμαι διχασμένος. Από την μια τα όμορφα τοπία που προσφέρει το  Greedfall είναι αρκετά σαγηνευτικά για να σας πω ότι έχει γίνει αξιόλογη δουλειά, από την άλλη τεχνικά θέματα υπάρχουν, όπως glitches, bugs, ενώ μια φορά το παιχνίδι crash-αρε και ξεκίνησα από την αρχή. Τα γραφικά δεν είναι τα κορυφαία που έχουμε δει, αλλά είναι ικανοποιητικά για ΑΑ παιχνίδι, επίσης το framerate παρουσιάζεται σταθερό χωρίς ιδιαίτερα θέματα. Στον ηχητικό τομέα, πέρα από το φτωχό voice acting, η μουσική επένδυση είναι αρκετά ικανοποιητική χωρίς όμως να μας εντυπωσιάζει.

GreedFall - Review

Συνολικά το Greedfall αποτελεί την καλύτερη δουλειά μέχρι σήμερα της Spider Studio, απευθύνεται στους λάτρεις των Bioware-like παιχνιδιών και προσφέρει μια αρκετά ικανοποιητική RPG εμπειρία κατά τη διάρκεια των 35 ωρών που απαιτούνται για να ολοκληρωθεί. Κάποιες παρωχημένες επιλογές των δημιουργών, σε συνδυασμό με τα επαναλαμβανόμενα περιβάλλοντα και quests κρατούν πίσω τον τίτλο, με αποκορύφωμα την ιστορία του η οποία δεν θα συναρπάσει. Έτσι το Greedfall αφήνει μια γλυκόπικρη γεύση σε όποιον το παίξει, με αρκετά θετικά αλλά και αρκετά αρνητικά, όμως αποτελεί έναν τίτλο ορόσημο για τους δημιουργούς του, οι οποίοι αφήνουν υποσχέσεις για κάτι καλύτερο στο μέλλον αν έχουν την δυνατότητα να διαχειριστούν μεγαλύτερο budget και χρόνο.


Ευχαριστούμε την IGE S.A που μας παραχώρησε το παιχνίδι για τις ανάγκες αυτού του Review

Δοκιμάστηκε σε : XBOX One S
Developer : Spiders
Εκδότης : Focus Home Interactive
Ημερομηνία Κυκλοφορίας : Τρίτη, 10 Σεπτεμβρίου 2019

6.9
ΜΕΤΡΙΟ
  • GreedFall 6.9

Με την περιήγησή σας στο xbox365.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies που ενισχύουν σημαντικά την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Διάβασε περισσότερα