XBOX365.GR
Τα πάντα για το XBOX!

Ori And The Will Of The Wisps – Review

To 2015 η Moon Studios μας ξάφνιασε όλους με το Ori And The Blind Forest, ένα καταπληκτικό, συναισθηματικό και συνάμα «σκληρό» ταξίδι, που έμελλε να γίνει σημείο αναφοράς για το Metroidvania είδος και όχι μόνο. Όσοι είχαν ασχοληθεί τότε με το αριστούργημα της Moon Studios σίγουρα θα έχουν ακόμα στο μυαλό τους την ίσως πιο συναισθηματική εισαγωγή σε βιντεοπαιχνίδι, που έχουμε δει ποτέ. Το Ori And The Blind Forest έμεινε χαραγμένο στην καρδιά μας σαν το καλύτερο Indie παιχνίδι, και ανέβασε τις προσδοκίες μας για τον επόμενο τίτλο του Studio σε πολύ υψηλά επίπεδα. Το Trailer του Ori And The Will Of The Wisps που παρουσιάστηκε στην Ε3 2017 ήρθε να μας αποτελειώσει, αφού από τότε αρχίσαμε να μετρούμε μήνες, ημέρες και ώρες μέχρι να έρθει το παιχνίδι στα χέρια μας, και να μπορέσουμε να ζήσουμε μια ακόμα παραμυθένια εμπειρία.

Τα χρόνια πέρασαν (σχεδόν 3) και έφτασε η στιγμή που έχω μπροστά μου την Starting Screen του παιχνιδιού, βάζω τα ακουστικά μου, κλείνω φώτα και ξεκινάει το ταξίδι μου στον πανέμορφο κόσμο του παιχνιδιού. Εδώ θα πρέπει να σας αναφέρω πως το Ori And The Blind Forest είναι ένα από τα αγαπημένα μου παιχνίδια, έτσι σας παρακαλώ να δικαιολογήσετε κάποιους χαρακτηρισμούς που ίσως θεωρήσετε υπερβολικούς, τι να κάνουμε, όλοι έχουμε τις αδυναμίες μας…

Ori And The Will Of The Wisps - Review

Η ιστορία του παιχνιδιού ξεκινάει από εκεί που μας άφησε το Blind Forest. Σε αντίθεση με το πρώτο παιχνίδι που ξεκίνησε με μια απώλεια ζωής, το Will of The Wisps ξεκινάει με μια νέα ζωή, να βλέπει το φως του πανέμορφου αυτού κόσμου. Το Τελευταίο αυγό του Kuro που ανακάλυψε στο προηγούμενο παιχνίδι ο ήρωας μας ανοίγει, και έτσι οι Gumo, Ori και Naru έχουν πλέον ένα ακόμα μέλος στην παρέα τους τον Ku, με τον όποιον ζουν πλέον μαζί στο Swallow Nest. Ο μικρός  φίλος μεγαλώνοντας και με τις συμβουλές του Spirit Tree θέλει να αρχίσει να πετάει, όμως ένα πρόβλημα που έχει στο φτερό, από την μέρα που γεννήθηκε δεν του το επιτρέπει. Ο Ori με την βοήθεια του Gumo θα κολλήσει ένα φτερό που είχε απομείνει από τον Kuro, στο προβληματικό φτερό του μικρού και έτσι ο Ku μπορεί πλέον να πετάξει για πρώτη φορά!  Μαζί με τον Ori φεύγουν από το Swallow Nest και πετάνε προς το δάσος Niwen, πριν φτάσουν όμως μια τρομερή καταιγίδα τους βρίσκει στον αέρα και οι 2 φίλοι χωρίζονται, αφού πέφτουν σε διαφορετικά σημεία του κόσμου.

Κάπου εδώ ξεκινάει η περιπέτεια μας, ένα μαγικό ταξίδι που δεν συναντάμε συχνά (για να μην πω σπάνια) σε παιχνίδι. Δεν θα πω τίποτα περισσότερο σχετικά με την ιστορία του παιχνιδιού,  μιας και τα Spoiler παραμονεύουν. Αξίζει όμως να αναφέρω το πόσο σωστά κατανεμημένο είναι το «περιεχόμενο» και η εξέλιξη της. Στο Blind Forest πολλές φορές έχανες τον σκοπό σου, δεν θυμώσουν γιατί κάνεις ότι κάνεις. Εδώ το παιχνίδι, με μικρά cutscenes, Npcs κτλ φροντίζει να μας υπενθυμίζει το τι πρέπει και γιατί πρέπει να το κάνουμε. Συνολικά η Ιστορία του παιχνιδιού είναι άψογα δοσμένη, πετυχαίνοντας τον σκοπό της στον υπέρτατο βαθμό, αφού καταφέρνει ακόμα και όσους δεν είχαν παίξει τον αρχικό τίτλο να τους δέσει με τους χαρακτήρες, και να τους κάνει να νιώσουν στιγμές ανατριχίλας κατά την διάρκεια του παιχνιδιού.

Σε όλα τα παιχνίδια είναι καλοδεχούμενη μια ωραία ιστορία, όμως αν δε συνοδεύεται με επίσης καλό Gameplay υπάρχει πρόβλημα. Ευτυχώς για μια ακόμα φορά αυτό είναι ένα από τα πιο δυνατά χαρακτηριστικά του τίτλου της Moon Studios. To Will of The Wisps φέρνει στον αγαπημένο μας Ori νέα Abilities, Spirit shards και πολλά ακόμα νέα χαρακτηριστικά που θα δούμε παρακάτω. Όπως αναφέραμε και νωρίτερα, αλλά και γνωρίζετε φυσικά, το Ori είναι ένας Metroidvania τίτλος, κάτι που συνεπάγεται με αρκετό Backtracking το οποίο όμως σε αντίθεση με άλλους τίτλους του είδους (Βλέπε Hollow Knight) δεν είναι καθόλου κουραστικό, μιας και το Level Design του Παιχνιδιού, είναι για μια ακόμα φορά καταπληκτικό και πιστέψτε με αυτό το “Μπρος-Πίσω” στις περιοχές του παιχνιδιού είναι απολαυστικό. Φυσικά σε αυτό συμβάλει τα μέγιστα και ο χειρισμός του Ori που από ένα σημείο και μετά γίνεται 2η φύση μας. Πραγματικά η δουλειά που έχουν κάνει στον χειρισμό του χαρακτήρα, αλλά και στην απαραίτητη χρήση των Abilities για την κίνηση στον χώρο είναι άξια θαυμασμού!

Ori And The Will Of The Wisps - Review

Μιας και αναφέραμε πριν το Hollow Knight, πρέπει να μιλήσουμε και για ορισμένα χαρακτηριστικά που έχει δανειστεί το Will of The Wisps από τον τίτλο της Team Cherry.  Ξεκινώντας το παιχνιδι, πολύ σύντομα θα  βρεθείτε στο Wellspring Glades village, το οποίο είναι κάτι σαν το Dirtmouth του Hollow Knight, ένα Hub στο οποίο θα επιστρέφουμε πολύ συχνά για να αναβαθμίσουμε τα skill μας, να ξεκινήσουμε αλλά και να ολοκληρώσουμε διαφορά Quest. Επίσης κατά την διάρκεια του παιχνιδιού, σε αντίθεση με το Blind Forest που ψάχναμε τα Map stones, εδώ μπορούμε πλέον (όπως και στο ΗΚ)  να αγοράσουμε από NPCs τους χάρτες που θα κάνουν την μετακίνηση μας στον κόσμο του παιχνιδιού ευκολότερη. Τουλάχιστον οι Developers αποφάσισαν ευτυχώς να αφήσουν πίσω το σύστημα για το Save που ακολουθούσαν και οι 2 παραπάνω τίτλοι. Πλέον δεν χρειάζεται να πάμε σε  κάποιο συγκεκριμένο σημείο για να σωθεί το παιχνίδι, καθώς έχει προστεθεί auto save, με αποτέλεσμα να μην χάνουμε αρκετή ώρα GamePlay κάθε φορά που πεθαίνουμε. Αυτό το Save system με το energy στο πρώτο, όσο πρωτοποριακό και έξυπνο να ήταν, με είχε καταστρέψει. Ξέρω ότι πολλοί θα διαφωνείτε, αλλά…

Η προσθήκη των διαφόρων Side Quest που αναφέραμε πιο πάνω, έρχεται να συμπληρώσει ένα μεγάλο κενό που είχε το Blind Forest, αφού πλέον δεν γυρνάμε στον χάρτη μόνο και μόνο για να ανοίξουμε κρυφά μονοπάτια και διαδρομές ώστε να προχωρήσουμε, αλλά κατά την διάρκεια συναντάμε NPCs, μαθαίνουμε αρκετές πληροφορίες για τον κόσμο, ολοκληρώνουμε διάφορα Quests και σε συνδυασμό με την βασική ιστορία, το όλο σύνολο προσφέρει έναν πολύ πιο συμπαγή και πλήρη τίτλο.

Ori And The Will Of The Wisps - Review

Σε αυτή την νέα περιπέτεια, ο Ori έχει συνολικά 27 Διαφορετικά Abilities και 30 Shards που μπορεί να μαζέψει, με το καθένα να προσφέρει νέες δυνατότητες στον χαρακτήρα μας. Ορισμένα από τα Shards ειναι διάσπαρτα στον κόσμο του παιχνιδιού, ενώ άλλα μπορείτε να τα αγοράσετε από NPC. Ενεργοποιημένα στον χαρακτήρα σας, μπορείτε να έχετε  από 1 έως 10, εξαρτάτε από τα πόσα Shard Slot έχετε ξεκλειδώσει ολοκληρώνοντας τα Combat Shrines που θα βρείτε κατά την διάρκεια του παιχνιδιού. Από την άλλη τα Abilities μπορειτε να τα αποκτήσετε από τα Abillitie Trees που είχαμε γνωρίσει στο Blind Forest, αλλά και κάποια μπορείτε να τα αγοράσετε στο Wellspring Glades village. Τώρα θα μου πείτε χρειάζονται όλα αυτά τα Shards και τα Abilities για να παίξουμε και να τελειώσουμε το παιχνιδι; φυσικά και όχι, αλλά μη ξεχνάτε πως κάθε φορά μπορούμε να έχουμε περιορισμένο αριθμό από αυτά ενεργά, άρα θα πρέπει να κάνουμε προσεκτικά τις επιλογές μας.

Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του παιχνιδιού είναι και η μάχη, η οποία στο Will of The Wisps έχει αναβαθμιστεί σε τρομερό βαθμό. Πλέον έχουμε στην διάθεση μας τόξα που πετούν ενέργεια όπως το Spirit Arc, η το Spirit Smash που αν και πιο αργό κάνει πολύ μεγάλη ζημιά στους αντιπάλους μας, αλλά και ένα σωρό ακόμα “όπλα” που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε κατά βούληση. Η Moon Studios έχει τελειοποιήσει το σύστημα μάχης, αφού καταφέρνει κάθε όπλο, κάθε ability να το νιώθουμε σαν προέκταση  δική μας, με την εκτέλεση τους να είναι άμεση σε κάθε περίπτωση. Γενικότερα ο  χειρισμός είναι άψογος, άμεσος και βοηθάει και αυτός τα μέγιστα, ώστε να απολαύσουμε αυτή την καταπληκτική περιπετεια.

Ενδιαφέρον έχει και η προσθήκη των Spirit Trials, τα οποία ξεκλειδώνουμε κατά την διάρκεια του παιχνιδιού και μπορουμε διαγωνιστούμε σε αυτά, ώστε να πετύχουμε τον καλύτερο χρόνο. Το ωραίο σε αυτά τα Trias είναι πως κατά την διάρκεια, μπορούμε να βλέπουμε Ghosts από άλλους παίκτες που έχουν κάνει τον καλύτερο χρόνο. Τέλος, αναφορά πρέπει να γίνει και στα Boss Fights του παιχνιδιού, που είναι επιβλητικά, δύσκολα, και απολαυστικά….μόνο έτσι μπορούν να περιγράφουν! Πραγματικά κάθε μάχη, όσο αυξημένη δυσκολία και να έχει, είναι το λιγότερο απολαυστική…όσο δεν υπάρχουν Bugs, αλλά για αυτό να μιλήσουμε παρακάτω.

Και νομίζω είναι ώρα να περάσουμε στο τεχνικό κομμάτι του παιχνιδιού. Και εδώ η Moon Studios ξεπέρασε τον εαυτό της. Το Ori And Will of The Wisps είναι παραμυθένιο, πραγματικά δεν έχω λογία για να περιγράψω την δουλειά που έχει κάνει το Studio. Οι διαφορές με το Blind Forest ειναι τεράστιες, ο κόσμος είναι πιο γεμάτος, πιο ζωντανός πλέον και σε αυτό βοηθούν και οι πιο έντονοι χρωματισμοί που υπάρχουν στο παιχνιδι. Μιλάμε για μια πανδαισία χρωμάτων, που θα μας κάνουν ώρες ώρες να πιστεύουμε πως βλέπουμε κάποιον πινάκα ζωγραφικής. Στα Inkwater Marsh και Luma Pools οποίος παίζει το παιχνίδι με HDR θα χαζέψει, μιας και οι φωτισμοί και οι πανέμορφοι χρωματισμοί στο περιβάλλον είναι εντυπωσιάζουν.  Φυσικά το ίδιο εντυπωσιακές είναι και οι πιο σκοτεινές περιοχές όπως το Silent Woods αλλά και η έρημος στο Windswept Wastes. Πραγματικά το Art Direction του Will of the Wisps είναι ΜΑΓΙΚΟ.

Δυστυχώς όμως το παιχνίδι, όσο πανέμορφο και να είναι έχει και αυτό τα θεματάκια του, που περισσότερο έχουν να κάνουν με το optimization που έχει γίνει, και ελπίζουμε να διορθωθούν με μελλοντικά Updates. Εδώ να αναφέρω πως το παιχνίδι το έπαιξα και στο XBOX One X, και στο PC αλλά και στο XBOX One S, ώστε να δω αν υπάρχουν τα ίδια προβλήματα σε όλες τις εκδόσεις. Στην έκδοση του PC δε αντιμετώπισα κανένα μα κανένα πρόβλημα, σταθερά FPS, χωρίς Bugs κτλ, ήμουν τυχερός; μπορεί…. Στο XBOX One X είχα σε λίγα σημεία μια μικρή πτώση στα FPS αλλά όχι σε βαθμό που να δημιουργούν πρόβλημα, ενώ το μεγαλύτερο Bug που αντιμετώπισα, ήταν στο Boss Fight με την Mora, οπού εμφανίζονται συχνά, άσχετα Arctifacts στην οθόνη και αρκετές φορές με πέταξε και κόλλησα μέσα στα γραφικά. Στο XBOX One S τώρα το μόνο πρόβλημα που αντιμετώπισα είχε να κάνει με τα FPS, καθώς σε αρκετές περιπτώσεις έπεφταν σε πολύ χαμηλό επίπεδο, με αποτέλεσμα να επηρεάζεται το Gameplay σε μεγάλο βαθμό.

Πριν κλείσω αυτό το Review πρέπει να γίνει ιδιαίτερη μνεία στο καταπληκτικό Soundtrack, αλλά και γενικότερα σε ότι έχει να κάνει με τον ηχητικό τομέα του παιχνιδιού. Ο ήχος ερχεται και δένει υπέροχα με αυτό που βλέπουμε στην οθόνη μας, κάθε εφέ, κάθε λεπτομέρεια, είναι απίστευτα προσεγμένη. Από το θρόισμα τον φύλλων, μέχρι τον ήχο του νερού που τρέχει, τον αέρα κτλ, η δουλειά που έχει γίνει είναι καταπληκτική. Το αποκορύφωμα φυσικά σε ότι έχει να κανε με τον ήχο του τίτλου, είναι όπως ανέφερα και πιο πάνω το αριστουργηματικό Soundtrack του Gareth Coker, που σε αρκετές περιπτώσεις ειναι συγκλονιστικό. Επικό, συναισθηματικό, μουσικές που σε ταξιδεύουν στον κόσμο του παιχνιδιού. Επίσης εντύπωση μου έκανε πως η βασική μελωδία του Blind Forest βρίσκεται και εδώ, αλλά τόσο ωραία ενσωματωμένη στο παιχνίδι, που δεν μας δημιουργεί σε καμιά περίπτωση την αίσθηση της επανάληψης.

Ori And The Will Of The Wisps - Review

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

To Ori and The Will Of The Wisps ειναι ένα μαγικό ταξίδι που πρέπει να κάνουν όλοι οι Gamers. Ένας πινάκας ζωγραφικής που πρέπει όλοι να τον χαζέψουμε, ένα Roller Coaster συναισθημάτων στο οποίο όλοι πρέπει να μπούμε. Εγώ το μόνο που μπορώ να κάνω, είναι να ευχαριστήσω την Moon Studios που μου υπενθύμισε γιατί μετά από 40 χρόνια, το Gaming εξακολουθεί να είναι το αγαπημένο μου χόμπι.


Το παιχνίδι το παίξαμε μέσω του XBOX Game Pass

Δοκιμάστηκε σε : XBOX One X – XBOX One S – PC
Developer : Moon Studios
Εκδότης : XBOX Game Studios
Ημερομηνία Κυκλοφορίας : Τρίτη, 10 Μαρτίου 2020

9.5
ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ
  • Ori And The Will Of The Wisps 9.5

Με την περιήγησή σας στο xbox365.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies που ενισχύουν σημαντικά την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Διάβασε περισσότερα