XBOX365.GR
Τα πάντα για το XBOX!

Samurai Shodown – Review

Πίσω στην δεκαετία του 1990, όταν περνούσαμε πολλές ώρες στα λεγόμενα «ουφάδικα» η «ηλεκτρονικά» όλοι μας κάποια στιγμή θα είχαμε δει η παίξει κάποιο παιχνιδι της SNK. Super Sidekicks, Fatal Fury, Art of Fighting, The King of Fighters, Metal Slug και ποσά ακόμα θρυλικά παιχνίδια. Ένας από τους τίτλους που ξεχωρίζαν τότε ήταν και το Samurai Shodown, ένα Fighting παιχνίδι που εξελισσόταν στην Ιαπωνία του 18 αιώνα, στο οποίο όμως μπορούσες να επιλέξεις χαρακτήρες από όλο τον κόσμο. Αν και ήταν το πρώτο παιχνίδι που οι παίκτες κρατούσαν όπλο (κατάνα, δόρυ, σπαθί κτλ) κάτι που έκανε τις μάχες πιο εντυπωσιακές, την εποχή αυτή δεν του έδωσα την προσοχή που του άξιζε, καθώς μας είχαν φάει όλα τα λεφτά τα διπλά στο Super Sidekicks.

Αυτά όλα άλλαξαν όταν έφτασε στα χέρια μου το 1996 ένα Neo Geo AES, και για καλή μου τύχη το μόνο παιχνιδι που βρήκα τότε σε λογική τιμή για να παίξω στην νέα μου κονσόλα, ήταν το Samurai Shodown. Μην ξεχνάμε πως η κάθε κασέτα της κονσόλας τότε κόστιζε όσο τα Mega Drive, Super Nintendo μαζί, και ίσως λέω και λίγα. Στο θέμα μας, το παιχνιδι μη έχοντας και κάτι άλλο να παίξω, το έλιωσα τότε και εκτίμησα όλα αυτά που είχε να προσφέρει, και το έκαναν να ξεχωρίζει από τα Fighting παιχνίδια της εποχής, με το αργό Gameplay να ξεχωρίζει, αφού έβαζε τον παίκτη να σκέφτεται προσεκτικά την κάθε του κίνηση αποφεύγοντας το Button mashing που κυριαρχούσε στους τίτλους του είδους.

Όλος αυτός ο πρόλογος έγινε μόνο και μόνο για να γνωρίζουν οι νεώτεροι πως μιλάμε για έναν πολύ ιστορικό τίτλο, του οποίου η επιστροφή μετά από μια δεκαετία είναι ένα πραγματικά σημαντικό γεγονός για το Gaming και τους φίλους των Fighting παιχνιδιών. Το νέο δημιούργημα της SNK ειναι ένας ιδιαίτερος τίτλος και το κατά πόσο μπορεί να σταθεί εν έτη 2019 μέσα στον χαμό των νέων κυκλοφοριών, αλλά και το κατά πόσο μπορεί να βρει η δικαιούται θέση στο υπερβολικά γεμάτο Backlog των Gamers, θα το δούμε παρακάτω.

Samurai Shodown - Review

Ιστορία

Η ιστορία του Samurai Shodown λαμβάνει χώρα μεταξύ των γεγονότων του αρχικού Samurai (1993) και του Samurai Shodown V και η εταιρεία το παρουσιάζει ως ένα Reboot της σειράς. Είμαστε στο 1787 και την Tenmei Era της ιαπωνικής ιστορίας. Όλη η χώρα βρίσκεται υπό μια τρομακτική απειλή. Η πυρκαγιές, η καταστροφή και η πείνα χτυπούν αδιάκοπα όλη την Ιαπωνία και όσο αυτά τα γεγονότα εξελίσσονται, η Shizuka Gozen, το νεκρό πνεύμα μιας νεαρής που έχει παγιδευτεί στο σώμα της Eternity απειλεί να καταστρέψει την χώρα. Πολεμιστές από όλη την Ιαπωνία αλλά και πέρα από τον ωκεανό, ο καθένας οδηγούμενος από τις δικές τους ανάγκες και επιθυμίες, σπεύδουν να διερευνήσουν την κατάσταση και να εξοντώσουν την τρομακτική αυτή απειλή που λέγεται Shizuka Gozen.

Στο Story Mode μπορείτε να διαλέξετε έναν από τους 16 χαρακτήρες του roster και να πάρετε μέρος σε 9 αγώνες (μαζί με αυτόν του τελικού Boss). Κάθε χαρακτήρας έχει δικό του πρόλογο και κάθε αντίπαλος μας το δικό του Cutscene, ενώ όλες οι ιστορίες ακολουθούν το ίδιο βαρετό μοτίβο: 3 αγώνες, ίδιο γενικό cutscene, 3 αγώνες, ίδιο γενικό cutscene, αγώνας, Rival Fight, τελικό boss, γενικό cutscene, και ίδιο epilogue cutscene για όλους τους χαρακτήρες.

Samurai Shodown - Review

Κλισέ ιστορία και τρόπος παρουσίασης για μια ακόμα φορά. Θα μου πείτε τι ιστορία περίμενες σε ένα Fighting παιχνίδι, όταν κανένας τίτλος σε αυτό το είδος δεν δίνει μεγάλη σημασία σε αυτόν τον τομέα. Να με συγχωρείται αλλά δεν μπορώ να καταλάβω γιατί μετά από τόσα χρόνια, πρέπει ακόμα να ταξιδεύει ο χαρακτήρας μου με σε random περιοχές και να μάχεται με Random χαρακτήρες με σχεδόν μηδενικό Back Story, και όλα αυτά στο Story Mode του παιχνιδιού…..μάλιστα. OK έγιναν τίμιες προσπάθειες μπορώ να πω στο MK11 και DOA 6, αλλά σε γενικές γραμμές τα Fighting παιχνίδια, ακολουθούν ακόμα αυτό τον περίεργο και πραγματικά βαρετό τρόπο παρουσίασης της «ιστορίας» του παιχνιδιού, που αποθαρρύνει τους περισσότερους παίκτες να ασχοληθούν εκτενέστερα με το συγκεκριμένο Mode.

Gameplay – Χειρισμός

Ευτυχώς για το παιχνιδι, αυτό που μπορεί να επισκιάσει τα περισσότερα από τα προβλήματα ενός Fighting τίτλου είναι το «καλό» gameplay και αυτό στο Samurai Shodown, για άλλη μια φορά  το δυνατό του σημείο. Όπως ανάφερα και νωρίτερα το παιχνιδι δεν κατατάσσεται στους Button mashing τίτλους, αν και οποίος επιθυμεί μπορεί να παίξει με αυτόν τον τρόπο, φυσικά όμως όσοι επιλέξουν να πατάνε κουμπιά μανιωδώς και οποίον πάρει ο χάρος,  θα χάσουν την ουσία του συγκεκριμένου παιχνιδιού.

Samurai Shodown - Review

Αν δούμε επιφανειακά το παιχνίδι, μιλάμε για ένα απλό 2D fighting με τις κλασικές light, medium και Heavy επιθέσεις που έχουμε δει σε όλα τα παιχνίδια του είδους, αν εμβαθύνουμε όμως λίγο περισσότερο θα δούμε την πραγματική ομορφιά του τίτλου, που δεν είναι άλλη από το έντονα συναισθήματα που προκαλεί ο τρόπος μάχης αφού πάντα και σε κάθε περίπτωση και η νίκη αλλά και η ήτα είναι το ίδιο πιθανές, άσχετα με το πως εξελίσσετε η κάθε μάχη. Το παιχνίδι ποτέ δεν βασιζόταν στα μακροσκελή combos που έχουν κάνει διάσημους άλλους τίτλους, αλλά στην δύναμη και στο Damage τον επιθέσεων. Πραγματικά είναι το μόνο παιχνίδι που μια προσεκτικά εκτελεσμένη επίθεση μπορεί να στείλει αδιάβαστο τον αντίπαλο σας, αλλά και το αντίθετο αφού εύκολα με μετά από μια αποτυχημένη επίθεση μπορεί να βρεθείτε εσείς σε δυσμενή θέση. Όλες οι επιθέσεις θα πρέπει να εκτελούνται σε σωστό χρόνο και πάντα λαμβάνοντας υπόψιν μας τον τρόπο που παίζει ο αντίπαλος μας, αφού το Block σε μια Heavy επίθεση μας θα του δώσει την δυνατότητα να εκτελέσει ένα πάρα πολύ δυνατό Counter Attack μιας και το Recovery του χαρακτήρα μας είναι αρκετά μεγάλο.

Τα Rage Cauge και τα δυο πολύ δυνατά abilities έχει ο κάθε χαρακτήρας, μας επιτρέπουν να ακολουθήσουμε διαφορετική στρατηγική σε κάθε μάχη ανάλογα με την εξέλιξη της. To Rage Cauge είναι μια μπάρα που γεμίζει ανάλογα με το Damage που δεχόμαστε, όταν φτάσει στο 100% μας επιτρέπει να εκτελέσουμε μια κίνηση αφοπλισμού του αντιπάλου που ταυτόχρονα κάνει και πολύ μεγάλο Damage. Το Rage Explosion ενεργοποιείτε όταν γεμίσει η μπάρα με το και μας ανεβάζει κατά πολύ το Attack Power δίνοντας μας ταυτόχρονα την δυνατότητα να εκτελούμε απεριόριστες κινήσεις αφοπλισμού μέχρι να τελειώσει το Rage Explosion. Το Lightning Blade από την άλλη, ενεργοποιείται με ένα δεύτερο πάτημα της αριστερής σκανδάλης και με αυτόν τον τρόπο ο χαρακτήρας σας θα εκτοξεύεται οριζόντια στην οθόνη αστραπιαία με όμορφο animation, και κάνοντας πάρα πολύ Damage στο αντίπαλο μας. Θέλει μεγάλη προσοχή ώστε να μην σπαταλήσουμε άσκοπα τις κινήσεις αυτές, καθώς μπορούμε να τις εκτελέσουμε μόνο μια φορά σε κάθε μάχη. O Χειρισμός πρέπει να πούμε πως είναι αψεγάδιαστος, στιβαρός και δεν θα αντιμετωπίσετε κανένα πρόβλημα στο να μάθετε και να εκτελέσετε της κινήσεις του κάθε χαρακτήρα.

Samurai Shodown - Review

Τα Offline Modes του παιχνιδιού τώρα, δυστυχώς εύκολα θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν φτωχά. Εκτός από το αδιάφορο Story Mode που αναφέραμε παραπάνω, υπάρχουν και τα Time Trial, Survival, Gauntlet, Dojo, Iron Man Challenge. Τα Time Trial και Survival δεν έχουν σχεδόν καμία διαφορά και τα δυο θέλουν από εμάς να κερδίσουμε όσους περισσοτέρους αντιπάλους μπορούμε, μόνο που το ένα μας αποζημιώνει με περισσότερο χρόνο για την συνέχεια και το άλλο με έξτρα ζωή στο τέλος κάθε μάχης. Στο Gauntlet πρέπει να εξοντώσουμε και τους 16 χαρακτήρες του Roster χωρίς να χάσουμε και στο Dojo Mode υποτίθεται πως μέσω machine learning το παιχνίδι αντιγράφει τον τρόπο παιχνιδιού μας και πρέπει να αντιμετωπίσουμε σε μάχες ghosts του χαρακτήρα μας, το ίδιο και στο Ironman Challenge με μικρές διαφορές. Προσωπικά πιστεύω πως τίποτα δεν λειτουργεί σωστά στο Dojo Mode, καθώς τα Ghosts κινούνται πολύ περίεργα και σε καμία περίπτωση δεν αντιγράφουν σωστά τον τρόπο παιχνιδιού μας.

Στο Online κομμάτι τώρα, υπάρχουν οι κλασικές Ranked και Casual μάχες, όπως επίσης ομαδικοί αγώνες αλλά και Online Training. Η αλήθεια είναι πως δυσκολεύτηκα πάρα πολύ να βρω αντιπάλους για Ranked αγώνες, αλλά όσες φορές έπαιξα δεν αντιμετώπισα lag η κάτι άλλο που θα μπορούσε να μας αποθαρρύνει από το να ασχοληθούμε με το Online του παιχνιδιού.

Samurai Shodown - Review

Γραφικά – Ήχος

Στον τεχνικό τομία το παιχνίδι τα πάει πάρα πολύ καλά μπορώ να πω. Τα γραφικά είναι πολύ όμορφα, οι χαρακτήρες εντυπωσιακοί όπως και τα περιβάλλοντα, στα οποία έχει δοθεί μεγάλη προσοχή στην λεπτομέρεια. Υπάρχουν κάποια μικρά «περίεργα» Textures στο σώμα των χαρακτήρων τα οποία ορισμένες φορές χαλάνε λίγο την εικόνα, αλλά σε γενικές γραμμές δεν νομίζω πως θα μείνει κάνεις παραπονεμένος από αυτά που θα δει στο νέο Samsho! Το animation ειναι Smooth και όμορφο ενώ σε συνδυασμό με το τεράστιο μέγεθος που έχουν οι χαρακτήρες δημιουργείτε ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα. Αν έχετε την τύχη να παίξετε το παιχνιδι σε XBOX One X, πραγματικά θα το απολαύσετε, αφού στην δυνατότερη κονσόλα της αγοράς τρέχει σε 4K ανάλυση. Στα του ήχου τώρα, δεν έχουμε κάτι άξιο αναφοράς Όμορφα Effect και φωνές που ντύνονται με ένα soundtrack βασισμένο σε Ιαπωνικές κλασικές μελωδίες σε διάφορες μίξεις. θα έλεγα πως η μουσική του παιχνιδιού απλά εξυπηρετεί τον σκοπό της, χωρίς να ξεχωρίζει η να προκαλεί εντύπωση σε κανένα σημείο του παιχνιδιού.

Εν Κατακλείδι

Το Reboot του Samurai Shodown είναι σίγουρα ο καλύτερος τίτλος του συγκεκριμένου Franchise. Έχει κρατήσει όλα αυτά που το έκαναν εδώ και σχεδόν 26 χρόνια να ξεχωρίζει από τους εκατοντάδες Fighting τίτλους που κυκλοφορούν. Ολόφρεσκο, με πολύ στιβαρό χειρισμό  και φυσικά με νέο σχεδιασμό και πανέμορφα γραφικά. Σίγουρα το παιχνιδι δεν ειναι για όλους, καθώς θα το απολαύσουν περισσότερο αυτοί που δεν θέλουν ξέφρενες μάχες με εντυπωσιακά combos κτλ, αλλά έχουν μάθει να παίζουν μεθοδικά, προσέχοντας την παραμικρή κίνηση τους. Όπως και να έχει αξίζει να δώσετε μια ευκαιρία σε αυτόν τον τίτλο που έρχεται να συνεχίσει τον μύθο που λέγεται Samurai Shodown.


Ευχαριστούμε την IGE S.A που μας παραχώρησε το παιχνίδι για τις ανάγκες αυτού του Review

Δοκιμάστηκε σε : XBOX One X
Developer : SNK CORPORATION
Εκδότης : SNK CORPORATION
Ημερομηνία Κυκλοφορίας : Πέμπτη, 25 Ιουνίου 2019

8
ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ
  • Samurai Shodown 8

Με την περιήγησή σας στο xbox365.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies που ενισχύουν σημαντικά την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Διάβασε περισσότερα