Κατά την διάρκεια του XBOX Event τον Μάιο του 2020 για την παρουσίαση των παιχνιδιών που θα έρθουν στις Next Gen κονσόλες της Microsoft από 3rd party developers, ένας από τους τίτλους που όλοι ξεχωρίσαμε ήταν το The Medium. Ένα ψυχολογικό θρίλερ από την Bloober Team που μπορεί να μην είναι κάποιο μεγάλο στούντιο, μας έχει προσφέρει όμως αρκετά αξιόλογα παιχνίδια σε αυτό το είδος όπως τα δύο Layers of Fear το Blair Witch και το πολύ καλό Observer (και ας μην είναι καθαρά Horror τίτλος). Το παιχνίδι από την πρώτη στιγμή κέντρισε το ενδιαφέρον μας, καθώς ο τρόπος που η πρωταγωνίστρια μεταφερόταν από τον φυσικό στον πνευματικό κόσμο, το Dual Reality Gameplay και η υπογραφή των Akira Yamaoka και Arkadiusz Reikowski στο Soundtrack, ανέβασαν της προσδοκίες για τον συγκεκριμένο τίτλο σε αρκετά υψηλά επίπεδα και πολλοί θεώρησαν πως το παιχνίδι θα μας προφέρει στιγμές που έχουμε ζήσει μόνο στα θρυλικά πλέον Sillent Hills.
Μετά από μια μικρή καθυστέρηση που δεν επέτρεψε στο παιχνίδι να συνοδέψει την κυκλοφορία των XBOX Series X και S στην αγορά την εορταστική περίοδο του 2020, το The Medium κυκλοφόρησε επίσημα και προστέθηκε ταυτόχρονα και στην συνδρομητική υπηρεσία του XBOX Game Pass. Άξιζε τελικά η αναμονή και μπορεί το παιχνίδι που δημιούργησε η Bloober Team να σταθεί αντάξιο στο hype είχε δημιουργηθεί; Αυτό θα το μάθετε διαβάζοντας το αναλυτικό κείμενο που ακολουθεί.
Η Marianne είναι μια νεαρή κοπέλα που έχει το χάρισμα να μπορεί να μεταφέρετε στον πνευματικό κόσμο και να βοηθάει τις ψυχές που έχουν εγκλωβιστεί για διάφορους λόγους εκεί, να απελευθερωθούν και να συνεχίσουν το αιώνιο ταξίδι τους. Σε αυτό βοήθησε και το γραφείο τελετών του θετού πατερά της που βρισκόταν κάτω από το διαμέρισμα τους και στο οποίο περνούσε αρκετές ώρες βοηθώντας τον. Το παιχνίδι ξεκινάει με ένα μικρό εισαγωγικό βίντεο και την πρωταγωνίστρια να μας εξιστορεί με πολύ έξυπνο τρόπο όσα έχουν συμβεί και τα γεγονότα που την σημάδεψαν από την στιγμή που επέστρεψε στην πόλη που μεγάλωσε, ώστε να ετοιμάσει τον πατριό της για το τελευταίο του ταξίδι. Μετά από διάφορα γεγονότα που θα συμβούν τις δύσκολες αυτές στιγμές για την Marianne, ένα μυστήριο τηλεφώνημα από κάποιον που ισχυρίζεται πως γνωρίζει για τις δυνάμεις της και μπορεί να της δώσει απαντήσεις για τα θέματα που την απασχολούν όλα αυτά τα χρόνια, θα την φέρουν στο NIWA Resort, ένα εγκαταλελειμμένο κτήριο στο οποίο θα ξεκινήσει το τρομακτικό ταξίδι της, ώστε να αποκαλύψει όχι μόνο τα γεγονότα που συνέβησαν στο NIWA, αλλά και όσα συνέβησαν στο παρελθόν και επηρέασαν άμεσα την ζωή της.
Η ιστορία του παιχνιδιού είναι πολύ ωραία και δοσμένη άψογα, με ωραία εξέλιξη, ανατροπές και εντυπωσιακό Storyteling. Το The Medium είναι ένα παιχνίδι που πρέπει να του δοθείς, να μπεις στον κόσμο του και να τραβήξεις κάθε πληροφορία που μπορείς να βρεις. Να μάθεις για τους χαρακτήρες και την ιστορία τους και οτιδήποτε άλλο μπορείς για τα γεγονότα που εξελίχθηκαν σε κάθε περίπτωση. Αυτός είναι ο τρόπος που επέλεξε η Bloober Team ώστε να βάλει τον παίκτη μέσα στο παιχνίδι, θέλησε να τον κάνει να ψάξει, να θέλει να διαβάσει κάθε κείμενο, να δει την ιστορία κάθε αντικειμένου, γιατί κάθε πληροφορία φέρνει τον παίκτη πιο κοντά στην αλήθεια και την απάντηση των μεγάλων γιατί που έχει η πρωταγωνίστρια μας.
Σε ότι έχει να κάνει με το Gameplay του παιχνιδιού έχουμε να πούμε αρκετά πράγματα. Το λεγόμενο Dual Reality Gameplay που έχει προσθέσει η Bloober Team στο παιχνίδι είναι κάτι που δεν έχουμε δει ξανά σε τέτοιου είδους τίτλο και λειτουργεί πολύ καλά. Σε αρκετές στιγμές η Marianne θα μεταβεί στον πνευματικό κόσμο με την οθόνη μας να χωρίζεται στη μέση. Κάθε κίνηση που εκτελούμε γίνεται ταυτόχρονα και στους δυο κόσμους από τον χαρακτήρα μας, στον καθένα από αυτούς όμως υπάρχουν διαφορετικά αντικείμενα με τα οποία μπορούμε να αλληλεπιδράσουμε. Έτσι θα χρειαστεί να λύσουμε κάποιο πάζλ στον πνευματικό κόσμο ώστε η Marianne στον φυσικό να μπορεί να προχωρήσει παρακάτω και το αντίθετο.
Αρκετά έξυπνη επιλογή από το Studio και με πολύ καλή υλοποίηση. Προσωπικά όμως θα ήθελα περισσότερα και δυσκολότερα πάζλ, μιας και αυτό είναι το μόνο που κάνουμε στο παιχνίδι, εξερεύνηση και επίλυση απλών γρίφων. Αν εξαιρέσουμε κάποια σημεία που χρειάζονται λίγο Stelath ώστε να περάσουμε και 1-2 σκηνές που προσπαθούμε τρέχοντας να αποφύγουμε ορισμένους εχθρούς, δεν υπάρχει άλλη δράση μέσα στο παιχνίδι. Όποιος ψάχνει κάτι τέτοιο και περιμένει καταιγιστική δράση, αγωνία κτλ, καλό θα είναι να αποφύγει το Τhe Medium γιατί πιθανότατα θα απογοητεύει. Η φύση του παιχνιδιού δεν είναι τέτοια, το Medium προσφέρει αργό και ιδιαίτερο Gameplay, που αποσκοπεί στην παρουσίαση της ιστορίας και την αποκάλυψη των μυστικών της.
Ένα από τα χαρακτηριστικά του Τhe Medium που θα θυμίσουν στους περισσότερους παλαιότερα κλασικά παιχνίδια του είδους, είναι και η κάμερα του παιχνιδιού, η όποια αν και σε αρκετές περιπτώσεις είναι δυναμική και ακολουθεί τον χαρακτήρα μας (με ορισμένα εντυπωσιακά αποτελέσματα σε κάποιες στιγμές), η “μονοκάμερη” αισθητική των κλασικών Silent Hill, Resident evil κτλ, βρίσκεται παντού μέσα στο παιχνίδι προκαλώντας ανατριχίλες σε όλους όσους έχουν αγαπήσει τα παιχνίδια αυτά. Δυστυχώς μαζί με τα ευχάριστα Flashbacs που δημιουργεί αυτή η επιλογή του Studio, έρχονται και αρκετά προβλήματα, αφού δεν θα είναι λίγες οι φορές που θα κολλήσετε σε διάφορες πόρτες, εμπόδια, μικρά αντικείμενα κτλ στην προσπάθεια σας να περιηγηθείτε στον κόσμο του παιχνιδιού. Σε αυτό φυσικά δεν φταίει μόνο η προοπτική της κάμερας άλλα και ο περίεργος χειρισμός του παιχνιδιού που δυστυχώς δεν βοηθάει. Ο χαρακτήρας νιώθουμε πως δεν ανταποκρίνεται άμεσα στις εντολές μας, ενώ σε αρκετές προπτώσεις μου ήρθαν στο μυαλό παιχνίδια με TΑΝΚ Controls που πραγματικά ήθελα να ξεχάσω.
Τα γραφικά του παιχνιδιού είναι πολύ όμορφα με τον σχεδιασμό που έχει κάνει η Bloober Team στον φυσικό κόσμο που κινείται η Marianne να είναι καταπληκτικός. Όλα τα περιβάλλοντα, από το αρχικό δωμάτιο που ξεκινάει το παιχνίδι, τις ερειπωμένες αίθουσες και διαδρόμους του NIWA, τα δάση etc, είναι άψογα σχεδιασμένα, με το Raytracing στο XBOX Series X να προσφέρει ορισμένους φωτισμούς και αντανακλάσεις που προσδίδουν τρομερή αληθοφάνεια. Από την άλλη, τα περιβάλλοντα στον πνευματικό κόσμο αν και σχεδιασμένα με μεγάλη λεπτομέρεια, είναι αρκετά μονότονα και σίγουρα είναι ένα σκαλί κάτω από όσα βλέπουμε στον “άλλο” κόσμο του παιχνιδιού. Σε γενικές γραμμές από όσα είδα μέσα στο παιχνίδι είμαι πολύ ευχαριστημένος σε αυτόν τον τομέα, με εξαίρεση τα animatios και το Lipsync στα βίντεο.
Η κίνηση του χαρακτήρα μας όσο περιπατάει μπορείς να πεις πως είναι οκ, όταν ξεκάνει να “τρέχει” όμως πραγματικά γύρισα κάποια χρόνια πίσω. Εκτός του ότι η αύξηση στην ταχύτητα είναι πολύ μικρή, το όλο animation χτυπάει πολύ άσχημα στο μάτι και ενοχλεί σε αρκετές περιπτώσεις. Πιστεύω πως θα μπορούσαν να έχουν κάνει πολύ καλύτερη δουλεία σε αυτό το κομμάτι. Πολύ κακές είναι επίσης και οι εκφράσεις στα πρόσωπα των χαρακτήρων στα βίντεο και το Lipsync, κρίμα για το Studio γιατί αν είχε διορθώσει αυτά τα δυο θεματάκια θα μιλούσαμε για ένα άψογο αποτέλεσμα, αλλά μην ξεχνάμε πως μιλάμε για έναν AA τίτλο και ένα μικρό studio με περιορισμένο budget.
Αν και το παιχνίδι δεν κυκλοφορεί σε XBOX One Κονσόλες, μην περιμένετε να δείτε Next Gen γραφικά που θα σας ρίξουν το σαγόνι. Υπάρχουν άλλοι περιορισμοί που δεν επιτρέπουν στο παιχνίδι να κυκλοφορήσει σε παλαιότερες κονσόλες και έχουν να κάνουν με τα loading times και τον SSD δίσκο που έχουν ενσωματωμένο οι νέες κονσόλες. Υπάρχουν αρκετές στιγμές μέσα στο παιχνίδι που είναι τόσο γρήγορη η εναλλαγή των δυο κόσμων που οποιοδήποτε καθυστέρηση στο loading θα χαλούσε όλη την εμπειρία. Απαιτητικό είναι επίσης και o Dual reality μηχανισμός αφού γίνονται ταυτόχρονα rendering δυο διαφορετικοί κόσμοι του παιχνιδιού.
Στο XBOX Series X που έπαιξα το παιχνίδι δεν αντιμετώπισα κάποιο σημαντικό θέμα εκτός από ορισμένα πολύχρωμα artifacts σε ένα συγκεκριμένο σημείο, κάποια μικρά frame drops σε εξωτερικούς χώρους που όμως ενοχλούν μιας και το παιχνίδι τρέχει στα 30fps και σε ορισμένες σκηνές Textures Pop In στα γραφικά.
Ένα από τα πιο δυνατά χαρτιά του The Medium για την προώθηση του ήταν και η συμμετοχή του Akira Yamaoka στο Soundtrack του παιχνιδιού και πραγματικά η δουλεία που έχουν κάνει στον συγκεκριμένο τομέα είναι καταπληκτική. Η μουσική που ακούμε κατά την διάρκεια της περιπλάνησης μας στον φυσικό κόσμο είναι γραμμένη από τον εξαιρετικό Arkadiusz Reikowski που του οποίου την δουλεία έχουμε αγαπήσει από τα προηγούμενα παιχνίδια της εταιρείας, ενώ η μουσική στον πνευματικό κόσμο είναι γραμμένη από τον θρυλικό Akira Yamaoka. Αν και το Soundtrack είναι πραγματικά καταπληκτικό και προσδίδει τα μέγιστα στην ατμόσφαιρα του παιχνιδιού, όσο περισσότερο προχωρούσα στην ιστορία και ειδικότερα τις τελευταίες 2 ώρες, ένιωθα πως η Bloober Team έχασε μια μεγάλη ευκαιρία. Πιστεύω πως δεν έχει γίνει σωστή χρήση των μουσικών θεμάτων, με αποτέλεσμα για το μεγαλύτερο διάστημα του παιχνιδιού να νιώθεις πως ακούς συνεχώς την ίδια μουσική, ενώ μόνο προς το τέλος του παιχνιδιού ξεδιπλώνεται το μεγαλείο των δυο καλλιτεχνών και της φανταστικής Mary Elizabeth McGlynn με το The Love That Was Lost να είναι βγαλμένο από τις καλύτερες στιγμές των Sillent Hill.
Τα voiceover κυμαίνονται και αυτά στα ίδια ψηλά επίπεδα, με καταπληκτικές ερμηνείες και τον Troy Baker να κάνει ξανά την εμφάνιση του δανείζοντας την φωνή σε έναν βασικό χαρακτήρα της ιστορίας. Με λίγα λόγια ο ηχητικός τομέας του παιχνιδιού είναι τρομερός και θα σας πρότεινα να παίξετε το παιχνίδι με ακουστικά, καθώς θα βιώσετε μια εντελώς διαφορετική εμπειρία.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Το The Medium είναι μια καταπληκτική προσπάθεια από την Bloober Team. Μια σοβαρή και πολύ όμορφα δοσμένη ιστορία, ντυμένη με ένα καταπληκτικό soundtrack και έξυπνους Gameplay μηχανισμούς αλλά και με αρκετά πράγματα που θα μπορούσαν να γίνουν καλύτερα. Οποίος παίξει το παιχνίδι γνωρίζοντας τις δυνατότητες του Studio και έχοντας στο μυαλού του το μέγεθος του και πως μιλάμε για έναν AA τίτλο, πραγματικά θα εντυπωσιαστεί από την δουλειά και την προσπάθεια που έχει γίνει στο παιχνίδι. Όσοι περίμεναν κάποιον ΑΑΑ τίτλο που θα μείνει στην ιστορία, και θα εντυπωσιάσει τους πάντες, είναι πιθανό να απογοητευτούν και να μην μπορέσουν να απολαύσουν τον καλύτερο τίτλο της Bloober Team μέχρι σήμερα.
Ευχαριστούμε το ΧΒΟΧ που μας παραχώρησε το παιχνίδι για τις ανάγκες αυτού του Review
Δοκιμάστηκε σε : XBOX Series X
Developer : Bloober Team
Εκδότης : Bloober Team
Ημερομηνία Κυκλοφορίας : Πέμπτη, 28 Ιανουαρίου 2021
- The Medium 8.5