XBOX365.GR
Τα πάντα για το XBOX!

Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint – Review

Η Ubisoft Paris, μας παρουσιάζει την Auroa. Πρόκειται για ένα απομονωμένο νησί κάπου στον ειρηνικό ωκεανό. Το νησί αυτό αγοράστηκε από τον δισεκατομμυριούχο και φιλάνθρωπο Jace Skell. Μπορούμε να πούμε πως είναι η ουτοπία του μέλλοντος, αφού ο ιδιοκτήτης αυτού του νησιού, είναι ο founder της Skell Technology. Η εταιρεία αυτή παράγει drones για διαφημιστικές χρήσης, τεχνολογίες οι οποίες εξυπηρετούν την ανθρωπότητα, αλλά και διάφορες άλλες “cutting edge” τεχνολογίες οι οποίες χρησιμοποιούνται από τον αμερικανικό στρατό. Σε αυτό λοιπόν το νησί, λαμβάνουν χώρα τα γεγονότα του νέου Tom Clancy’s Ghost Recon: Breakpoint.

Η Αμερικανική κυβέρνηση, έχει ενδείξεις πως όλη η νέα αυτή τεχνολογία, με τις εξελιγμένες κατασκευές, την υπερσύγχρονη τεχνητή νοημοσύνη και τα υπέρ εξελιγμένα drones, έχουν πέσει σε λάθος χέρια. Τη στιγμή λοιπόν που ένα εμπορικό πλοίο, το USS Seay βυθίζεται στις ακτές της  Auroa, η CIA στέλνει μία επίλεκτη Ghost Recon Platoon ομάδα, τους “Ghost”, για να διαλευκάνουν την υπόθεση. Επικεφαλής αυτής της ομάδας είστε εσείς, αναλαμβάνοντας το ρόλο του Colonel Anthony «Nomad» Perryman. Προς μεγάλη έκπληξη, ο βασικός αντίπαλός σας στο Ghost Recon: Breakpoint, είναι ένας πρώην “Ghost”, ο Lieutenant Colonel Cole D. Walker. Τον κακό αυτόν υποδύεται ο ηθοποιός Jon Bernthal, γνωστός από τις τηλεοπτικές σειρές Punisher και The Walking Dead.

Ο Walker, έχει τον δικό του Κώδικα Τιμής και τη δική του Φιλοσοφία! Ως πρώην βετεράνος του Αμερικανικού στρατού και της CIA, έχει αντιμετωπίσει πολλές και διάφορες βίαιες καταστάσεις. Ώρες-ώρες, σε κάνει να αναρωτιέσαι εάν αυτός είναι πραγματικά ο “κακός” της υπόθεσης. Εν τέλει, μήπως έχει ένα δίκιο το εγχείρημά του αυτό; Το σίγουρο πάντως είναι, πως προσπαθεί να το πετύχει με λάθος τρόπο. Το Ghost Recon: Breakpoint, μας παρουσιάζεται με κάποιες προσθήκες σε σχέση με το Wildlands. Άλλες είναι καλές και άλλες όχι τόσο “καλές”. Ας τα πάρουμε τα πράγματα όμως με τη σειρά.

Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint - Review

Αφού τελειώσουμε με το tutorial του Breakpoint, θα φτάσουμε στο Erewhon. Το μέρος αυτό αποτελεί το κεντρικό “Hub” του παιχνιδιού. Είναι μία σπηλιά, στην οποία μέσα έχουν χτίσει μία μικρή κοινωνία, όσοι κατάφεραν να ξεφύγουν από τους Wolves και τον αρχηγό τους, τον Cole D. Walker. Παρόλο που εσείς αποτελείτε έναν από τους τελευταίους επιζώντες αυτής της επίλεκτης ομάδας, το Erewhon είναι γεμάτο από Ghosts! Αν και παραδόξως η πολυκοσμία αυτή δεν κολλάει στο σενάριο του Breakpoint, μπορούμε να τη δικαιολογήσουμε εξαιτίας του “Raid” που πρόκειται να προστεθεί κάποια στιγμή στο άμεσο μέλλον, αλλά και το γεγονός πώς το Ghost Recon: Breakpoint απαιτεί να είσαι συνεχώς Always Online, ακόμα και στο single-player playthrough. Αυτό ίσως και να γίνεται εξαιτίας των microtransactions που τόσο επίμονα θέλει να λανσάρει η Ubisoft. Γενικότερα καλύτερο μέρος από το να προβληθούν όλα τα cosmetic  αντικείμενα από το Erewhon, δεν υπάρχει. Στο Hub αυτό, μπορείς να συναντήσεις έως και 40 άτομα. Είναι κάτι αντίστοιχο με το Base of Operation στο Division.

Στο Erewhon, μπορείτε να κάνετε fast travel από οποιοδήποτε σημείο του χάρτη και αν βρίσκεστε. Fast Travel επίσης μπορείτε να κάνετε και σε οποιοδήποτε Bivouac (camping με μια κεντρική φωτιά), πού βρίσκεται διαθέσιμο στο χάρτη. Η ευχάριστη έκπληξη, είναι πως επιτέλους μπορείτε να πραγματοποιήσετε fast travel κατευθείαν στο συμπαίκτη σας. Φυσικά όμως και αυτή η προσθήκη, δεν θα μπορούσε να υλοποιηθεί χωρίς προβλήματα. Είναι πολλές οι φορές που θα πατήσετε να κάνετε ένα fast travel στο συμπαίκτη σας, και θα βρεθείτε αρκετά χιλιόμετρα μακριά του.

Όσοι από εσάς έχετε ασχοληθεί με το Wildlands, θα θυμάστε τους τρεις “companions” που βρίσκονταν υπό τον έλεγχό σας. Πλέον η θέση αυτή των companion έχει αντικατασταθεί από αυτή των drones. Τα drones αυτά είναι υπεύθυνα για το sync shot έως και τεσσάρων στόχων. Σε περίπτωση που παίζεται τετραπλό co-op, τότε μπορείτε να σκοτώσετε μέχρι και 16 αντιπάλους ταυτόχρονα. Η Ubisoft Paris, αναφέρει πως οι companions θα προστεθούν στο Breakpoint, σε μελλοντικό Update.

Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint - Review

Μία επιπλέον προσθήκη που δίνει το παρόν της στο Ghost Recon:  Breakpoint, είναι αυτή των εχθρικών Drones. Υπάρχουν διάφορες κατηγορίες αυτών. Μία είναι τα γνωστά κατασκοπευτικά αεροπλάνα (Azrael Drones). Αυτά διασχίζουν ανά τακτά χρονικά διαστήματα το νησί της Auroa, προσπαθώντας να σας βρουν, όπου κι αν βρίσκεστε. Πραγματικά ο μόνος τρόπος για να αποφύγετε αυτό το κατασκοπευτικό drone, είναι να κάνετε prone camo. Αυτός είναι ένας καινούργιος μηχανισμός,που σας επιτρέπει να ξαπλώσετε στο έδαφος και να γίνεται ένα με αυτό.

Με το που σας εντοπίσουν τα Drones, κάνουν deploy κάποια μικρότερα drones. Το πρόβλημα με αυτά τα μικρά drones, είναι πως είναι «bullet sponges«. Το ίδιο συμβαίνει και με τα Behemoth (drone tanks), Αυτά είναι «bullet sponges«, σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό. Κυριολεκτικά, χρειάζονται γεμιστήρες ολόκληροι για να καταφέρετε να τα εξολοθρεύσετε. Κατά τη γνώμη μου, μία τέτοια προσέγγιση δεν είναι αρεστή, σε έναν tactical-shooter τίτλο. Παρόλα αυτά, τέτοιους “bullet sponges” εχθρούς, τους ζητούσε πάρα πολύ έντονη κοινότητα των Ghost Recon. Καλά έκανε η Ubisoft και τους πρόσθεσε, απλά δεν μου άρεσε η υλοποίηση αυτή.

Ένα στοιχείο που μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση, είναι ο πανέμορφος κόσμος της Auroa. Απαρτίζεται από πανέμορφα τοπία, με έντονη βλάστηση, πλούσια δάση, πανέμορφες λίμνες και χιονισμένες κορυφές. Βέβαια, ο κόσμος του Ghost Recon Breakpoint είναι άδειος. Πραγματικά απορώ που ζούνε οι τρεις γενεές των ιθαγενών του νησιού. Το μοναδικό πράγμα που συναντάς στον κόσμο, είναι τα εχθρικά οχήματα. Εν αντιθέσει στο Wildlands, ο κόσμος του ήταν πλούσιος και συναντούσες όλη την ώρα διάφορους περαστικούς και κατοίκους της Βολιβίας.

Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint - Review

Τα Tom Clancy’s Ghost Recon, ανέκαθεν αποτελούσαν την επιτομή των tactical-shooter παιχνιδιών. Το Breakpoint δεν αποτελεί την εξαίρεση στον κανόνα, με την προσθήκη των looting-shooting στοιχείων να είναι καλοδεχούμενα. Πλέον τα όπλα και ο εξοπλισμός μας, διαθέτουν διαφορετικού βαθμού «rarity«, διαδραματίζοντας σημαντικό ρόλο στο gearscore του χαρακτήρα μας.  Στον κόσμο της Auroa, υπάρχουν διάσπαρτα και κάποια blueprints, με τα οποία μπορείς να πας στον gunsmith/shop και να κάνεις craft το αντίστοιχο όπλο.

Σε κάθε όπλο που βρίσκεις, μπορείς  να πατήσεις το κουμπί που γράφει “Gunsmith”. Εκεί κάνεις Loadout το όπλο σου και μπορείς να το αναβαθμίσεις ή να το προσαρμόσεις με τους γεμιστήρες και τους σιγαστήρες της επιλογής σου, προσαρμόζοντας το κάθε όπλο στα δικά σου μέτρα και σταθμά. Εδώ όμως υπάρχει ένα πρόβλημα. Αν για παράδειγμα βρεις ένα Sniper με gearscore 25 και το προσαρμόσεις στα μέτρα σου, όταν θα ξαναβρείς το ίδιο Sniper με μεγαλύτερο gearscore, θα πρέπει να το κάνεις Customize ξανά από την αρχή!

Όσον αφορά στην πώληση ή στο dismantle των όπλων, πάλι συναντάμε προβλήματα. Πρέπει να τα πουλήσουμε ή να τα κάνουμε dismantle, ένα προς ένα. Τώρα για ποιο λόγο δεν μπορείς να επιλέξεις περισσότερα όπλα μαζί για να τα πουλήσετε ή να τα σπάσεις, μόνο η Ubisoft το γνωρίζει.

Αφού μιλήσαμε για τα όπλα και το “rarity” τους, στο σημείο αυτό αξίζει να αναφέρουμε και ένα ενδιαφέρον μηχανισμό που προστέθηκε στα Sniper Rifles. Κρατώντας μισό πατημένο το Right Trigger (RT), ο χαρακτήρας μας κρατάει την αναπνοή του για λίγα δευτερόλεπτα και κάνει περισσότερο zoom in. Στο συγκεκριμένο σημείο, παρατηρείται όμως ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα. Είτε έχεις ένα sniper με gearscore 5, είτε ένα με gearscore 50 και ο εχθρός είναι επίσης level 50, με 1 headshot ο εχθρός είναι νεκρός. Σε περίπτωση που φοράει κράνος, χρειάζονται δύο βολές από το εκάστοτε sniper.

Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint - Review

Γενικότερα η προσαρμογή των XP, των Level και του Gearscore, στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν εφαρμόζεται σωστά ή είναι άχρηστα. Ακόμα και το gearscore στην πανοπλία σας, δεν διαδραματίζει κάποιο σημαντικό ρόλο, αφού πάντα με 3-4 σφαίρες, θα έχετε σκοτωθεί.

Το μεγάλο παράδοξο της υπόθεσης, είναι ο ρυθμός με τον οποίο ανανεώνεται η ενέργειά σας. Ειλικρινά δεν μπορώ να θυμηθώ άλλο παιχνίδι, με τον οποίο το “health bar” να ανανεώνεται με τόσο γρήγορο ρυθμό. Ακόμη και στο Division 2, ο ρυθμός ανανέωσης του “health bar” γίνεται με μικρότερο βαθμό. Υπάρχουν και τα Syringe, στην περίπτωση που θελήσετε να γιατρευτεί ο χαρακτήρας σας, από κάποιο “Critical Condition”.

Στο Breakpoint, προστίθενται επιπλέον και κάποια RPG στοιχεία. Πλέον, μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα σε τέσσερις διαφορετικά classes για το χαρακτήρα σας. Τα Classes αυτά είναι ο Assault, ο Field Medic, ο Panther και ο Sharpshooter. Κάθε ένα από αυτά τα Classes, διαθέτει χαρακτηριστικό Unique Item και Unique Skill (μπορείς να το πεις και Super). Κερδίζοντας XP με το να μαρκάρεις ή να σκοτώνεις αντιπάλους, μπορείς να ξοδέψεις τα Skill Points για να ξεκλειδώσεις καινούργια Abilities και Perks. Τα Perks δίνουν ένα μόνιμο “Buff” στο Ghost σας.

Επιπλέον το Ghost Recon: Breakpoint διαθέτει και PvP mode, το οποίο ονομάζεται “Ghost War”. Το Ghost War απαρτίζεται από δύο 4vs4 tactical  PvP Modes, το Elimination και το Sabotage. Το σίγουρο είναι πως οι μεγάλοι χάρτες, η stealth προσέγγιση στη μάχη, τα assault και τα sniper rifles, προσθέτουν μία μοναδική και έντονη εμπειρία. Το πρόβλημα είναι πως μετά από 4 με 5 αγώνες, το PvP καταντάει επαναλαμβανόμενο και κουραστικό, με τα μεγάλα Loading Times και τα χρονοβόρα Matchmaking να είναι σχεδόν αποτρεπτικά, για να κάνουμε έστω κλικ σε αυτό.

Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint - Review

Όπως ανέφερα και νωρίτερα, η Ubisoft Paris έχει δημιουργήσει κυριολεκτικά έναν πανέμορφο open-world κόσμο! Τι να το κάνεις όμως, όταν ο κόσμος αυτός είναι γεμάτος από bugs και glitches. Δεν είναι λίγες οι φορές, που τόσο εγώ όσο και οι συμπαίκτες μου κολλήσαμε μέσα στα γραφικά. Πόσες φορές πήγαμε να πέσουμε από μία πλαγιά για να ανοίξουμε το αλεξίπτωτο, και πολύ απλά ο χαρακτήρας μας κόλλησε στα βράχια και σκοτώθηκε. Ακόμα χειρότερα, ήταν αρκετές οι φορές, που ο NPC πού έπρεπε να σώσουμε, κολλούσε κάπου και πέθαινε. Το αποκορύφωμα αυτού είναι πως αφού πέθανε ο NPC, κολλούσε και το κουμπί που έλεγε “Retry Mission”, με αποτέλεσμα να πρέπει να ανοίξεις το παιχνίδι την αρχή.

Την AI των αντιπάλων, σε ορισμένα σημεία απλά την προσπερνάω. Το πιο τέλειο “glitch” ήταν μέσα στα κτήρια. Απλά στέκεσαι πάνω στη σκάλα, πυροβολείς στον αέρα και έρχονται ένας-ένας οι αντίπαλοι και τους σκοτώνεις σταδιακά. Γενικότερα τα bucks και τα glitches δεν έχουν σταματημό στο Breakpoint.

Μερικά παράπονα έχω και από τον τεχνικό τομέα. Στο Xbox One S που δοκιμάσαμε το Ghost Recon: Breakpoint, παρ όλη την ομορφιά του κόσμου που αναφέραμε παραπάνω, σε πολλές περιοχές το τοπίο ήταν θολό. Τα διάφορα αντικείμενα του περιβάλλοντος αργούσαν να φορτώσουν, με αποκορύφωμα την καθυστέρηση της εμφάνισης των NPC στο Erewhon. Να προσπαθείς να του παραδώσεις Quest και αυτός να μη εμφανίζεται ποτέ. Δεν μπορώ να καταλάβω αν έχει κάνει κακό optimization η Ubisoft στις βασικές εκδόσεις των κονσολών ή αν απλά φταίνε οι Servers της. Γιατί μην ξεχνάτε, το Ghost Recon: Breakpoint είναι Always Online! Επίσης τα πρόσωπα,  το animation και το lip sync των NPC, κυμαίνονται σε πολύ μέτρια επίπεδα. Υπήρξαν φορές που κατά την διάρκεια του διάλογου με τον NPC, αυτός δεν κουνούσε καν τα χείλια του.

Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint - Review

Όσον αφορά στο κομμάτι του ήχου, οι διάσπαρτες μελωδίες δεν έχουν να προσφέρουν κάτι το ιδιαίτερο. Οι ήχοι της κιθάρας στα διάφορα Bivouac, σε ηρεμούν και προσφέρουν μία στιγμή γαλήνης και αγαλλίασης. Εκεί που τα πράγματα εντυπωσιάζουν, είναι στους ήχους των καιρικών φαινομένων. Όταν βρέχει καταλαβαίνεις και την τελευταία ψιχάλα και όταν φυσάει ακούς το θρόισμα των φύλλων.

Και για το τέλος κράτησα τα Microtransactions, θέμα που χρειάζεται ξεχωριστή και ιδιαίτερη αναφορά. Εδώ πραγματικά η Ubisoft έχει ξεπεράσει τον εαυτό της, αφού πλέον πουλάει ότι microtransactions μπορείτε να φανταστείτε! Στο μαγαζάκι που έχει στήσει, θα βρείτε weapon blueprints, cosmetics, attachments, vehicles, customisation items, camos, time savers και bundles για την αγορά νομίσματος. Το πιο εντυπωσιακό από όλα, είναι πως πουλάει Bundles για το καθετί! Σε όλες τις κατηγορίες που έχουμε αναφέρει παραπάνω, υπάρχουν και bundles που πουλάνε μαζικά τα αντικείμενα από μία συγκεκριμένη κατηγορία! Ευτυχώς που αφαιρέθηκαν προς στιγμή και τα Pay to Win Microtransactions, όπως για παράδειγμα τα Boost XP. Η αλήθεια βέβαια είναι, πώς όλα αυτά τα αντικείμενα μπορείτε να τα βρείτε παίζοντας απλά το παιχνίδι. Το γεγονός αυτό όμως, δεν δικαιολογεί σε καμία περίπτωση, την πληθώρα και τη δημιουργία των bundle για τα microtransactions.

Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint - Review

Σε γενικότερες γραμμές, το Ghost Recon: Breakpoint, είναι ένας τίτλος ο οποίος πάσχει από «κρίση ταυτότητας«. Ενώ στον πυρήνα του είναι εμφανή τα tactical-shooter στοιχεία του, οι διάφορες προσμίξεις χαρακτηριστικών από τα open world παιχνίδια της Ubisoft, καθώς και η στροφή της σειράς προς MMO και Games as Service χαρακτηριστικά, θέτει πολλά ερωτηματικά, για το τι μέλλει γενέσθαι στην σειρά των Tom Clancy’s παιχνιδιών.

Αδιαμφισβήτητα παίζοντας σε τετραπλό co-op, θα περάσετε πολύ ωραίες στιγμές και θα γελάσετε με την παρέα σας. Οι οπαδοί των tactical-shooter, θα βρουν αρκετά ενδιαφέροντα στοιχεία και θα περάσουν ευχάριστα με τον Ghost Recon: Breakpoint. Σε τρεις με τέσσερις μήνες που θα προστεθεί το κατάλληλο και υποσχόμενο περιεχόμενο, ίσως να μιλάμε για ένα ολοκληρωμένο και «διορθωμένο» τίτλο.  Μέχρι τότε, κοιτάξτε να περάσετε απλά καλά με την παρέα σας και μείνετε μακριά από τα Microtransactions.


Ευχαριστούμε την CD Media που μας παραχώρησε το παιχνίδι για τις ανάγκες αυτού του Review

Δοκιμάστηκε σε : XBOX One S
Developer : Ubisoft Paris
Εκδότης : Ubisoft
Ημερομηνία Κυκλοφορίας : Παρασκευή, 4 Οκτωβρίου 2019

6
ΜΕΤΡΙΟ
  • Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint 6

Με την περιήγησή σας στο xbox365.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies που ενισχύουν σημαντικά την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Διάβασε περισσότερα