Πως θα σας φαινόταν αν σας λέγαμε, ότι στο XBOX Store μπορείτε να βρείτε ένα παιχνίδι που έχει δημιουργηθεί από έλληνα developer; Κι όμως είναι πραγματικότητα!
Από τις 10 Ιανουαρίου κυκλοφορεί και στα 242 markets του ΧΒΟΧ Store το “Classic Snake” ένας κλώνος του παιχνιδιού που αγαπήσαμε όλοι κάποτε παίζοντας ατελείωτες ώρες στα κινητά μας. Το “Classic Snake” αναπτύχθηκε από τον Δαμιανό Χριστοδούλου, ένα developer με βάση την Ελλάδα ο οποίος έχει μακρόχρονη παρουσία στην ανάπτυξη εφαρμογών για PC και smartphones, ξεκινώντας από το 2000! Το παιχνίδι αν και κυκλοφόρησε αρχικά για iOS και Android μεταφέρθηκε στο XBOX τις προηγούμενες μέρες και μας υπόσχεται μια εμπειρία εξίσου εθιστική με αυτή που ζήσαμε μικρότεροι με το φιδάκι.
Η λογική του παιχνιδιού παραμένει η ίδια, μετακινούμε με το controller το φιδάκι έτσι ώστε να “φάει” την τροφή και να μεγαλώσει. Το παιχνίδι διαθέτει retro χαρακτηριστικά, καθώς τόσο η μουσική και ο ήχος αλλά και τα γραφικά του μας ταξιδεύουν σε άλλες εποχές. Τα τρία επίπεδα δυσκολίας του παιχνιδιού αλλά και τα δέκα (μέχρι στιγμής) διαφορετικά themes δίνουν ποικιλία τόσο στο gameplay αλλά και στην εμφάνισή του.
Μιλώντας με τον δημιουργό του παιχνιδιού μάθαμε ότι σκοπεύει να συνεχίσει να υποστηρίζει το παιχνίδι του για ΧΒΟΧ One, προσθέτοντας περισσότερα themes αλλά και αναβαθμισμένα γραφικά!Εκτός από το “Classic Snake”, στο XBOX Store υπάρχει διαθέσιμο και το “Enigma (Ainigma)”, ένα παιχνίδι αινιγμάτων, 100% ελληνικό, με ελληνικά menu κτλ, αποκλειστικό στα store της Ελλάδας και της Κύπρου και μάλιστα διατίθεται δωρεάν!
Με αφορμή την κυκλοφορία του παιχνιδιού του, κάναμε μερικές ερωτήσεις στο Δαμιανό τον οποίο ευχαριστούμε που ανταποκρίθηκε να μας απαντήσει με μεγάλη ευχαρίστηση, τόσο για θέματα που αφορούν το game του και το XBOX αλλά και για τα μελλοντικά του σχέδια.
ΕΡ: Πόσο εύκολο είναι να κυκλοφορήσει κάποιος ένα game στο XBOX;
ΑΠ: Τεχνικά είναι δύσκολο να φτιάξεις games για κονσόλα. Σκέψου ότι η δυσκολία έγκειται κυρίως στους κανόνες κάθε store/κονσόλας και φυσικά στα frameworks που πρέπει να χρησιμοποιήσεις.Όλα τα προγράμματα σήμερα γράφονται για x86, x64 και arm αρχιτεκτονικές οπότε στο θέμα των γλωσσών προγραμματισμού υπάρχουν πολλές επιλογές και engines που κάποιος μπορεί να επιλέξει. Το xbox προτιμά τις UWP εφαρμογές/games και δέχεται τις περισσότερες γνωστές engines όπως για παράδειγμα τη Unity. Επίσης δεν δέχονται την οποιαδήποτε εφαρμογή, πρέπει να τους αρέσει, να είναι αισθητικά και ποιοτικά με κάποια στάνταρ τα οποία οι ίδιοι έχουν θέσει.
ΕΡ: Εσύ είσαι gamer; Και αν ναι τι σου αρέσει πιο πολύ να παίζεις;
ΑΠ: Φυσικά! Μου αρέσουν πολύ τα strategy games (πχ. Rome 2 total war), το PES ενώ φέτος στις γιορτές ασχολήθηκα με το Red Dead Redemption 2 το οποίο με ενθουσίασε. Ιδιαιτέρως στο Xbox One X που τα γραφικά είναι άψογα.
ΕΡ: Επίσης γιατί διάλεξες το Xbox για τα παιχνίδια σου και όχι τις άλλες πλατφόρμες (PS4, Nintendo)
ΑΠ: Αυτό που με έκανε να το επιλέξω το XBOX είναι ότι δεν έχει κόστος για να το κάνεις release, δεν χρειάζεται να σου δώσουν ειδικό devkit, απλά μετατρέπεις το XBOX σου. Δέχεται τις περισσότερες engines ενώ η χρήση του visual studio που μου είναι οικείο και μιλά απευθείας με το ms dev portal είναι εξίσου σημαντικοί λόγοι. Το nintendo switch είναι μια πλατφόρμα που βολιδοσκοπώ καθώς και η nintendo είναι πολύ indie friendly.
ΕΡ: Πόσο καιρό σου πήρε για να το κάνεις και αν έχει επιτυχία αυτή σου η προσπάθεια , αν σκοπεύεις μόνος ή με παρέα να ξεκινήσεις μια indie προσπάθεια στην Ελλάδα, τόσο για κινητά όσο και για xbox?
ΑΠ: Γενικά η ασχολία μου με τον προγραμματισμό εφαρμογών και games είναι χομπίστικη. Έχω βγάλει δεκάδες apps σε ios, android, windows, macos από τότε που ξεκίνησα και έχουν πάει πολύ καλά. Το να γράφω κώδικα για apps με βοηθάει να είμαι πάντα ενημερωμένος με τις συνεχείς αλλαγές στον προγραμματισμό πράγμα που με βοηθάει και στην βασική μου εργασία. Το Classic Snake μου πήρε περίπου δύο μήνες να το φτιάξω. Να εξηγήσω όμως ότι αφορά port από το ios/android αντίστοιχο app που είχα κυκλοφορήσει πέρυσι. Θα μου άρεσε να συνεργαστώ με άλλους developers ή έστω με παιδιά που ξέρουν να σχεδιάζουν γραφικά ή μουσική ώστε να τα εντάξω σε κάποιο game.
ΕΡ: Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια (ότι θα ήθελες να μοιραστείς) και δύο λόγια για το επόμενο παιχνίδι σου?
ΑΠ: Σε ότι αφορά τον προγραμματισμό εφαρμογών σε smartphones θα συνεχίσω όπως κάνω τα τελευταία 8 χρόνια να κυκλοφορώ νέα apps για ios/android/windows. Σε ότι αφορά τις κονσόλες εργάζομαι για ένα retro stylish 2D platformer για το xbox one το οποίο καλώς εχόντων των πραγμάτων σκοπεύω να το κυκλοφορήσω εντός του 2019 ενώ σύντομα θα κυκλοφορήσω μεγάλο update για το Classic Snake στο οποίο θα προσθέσω νέα features.
ΕΡ: Αν κάποιο από τα παιχνίδια σου μπορεί να μπει στο Game Pass, και αν γνωρίζεις την διαδικασία και τις προϋποθέσεις? Και εσύ σαν developer πως σου φαίνεται το Game Pass σαν υπηρεσία?
ΑΠ: Γνωρίζω κι έχω στο xbox μου το Game Pass ως gamer. Πιστεύω ότι αξίζει η αγορά του καθώς έχει αξιόλογα παιχνίδια σε χαμηλή τιμή και μακάρι να εμπλουτιστεί. Αυτό που γνωρίζω σε ότι αφορά την ένταξη ενός game στο game pass είναι ότι δεν υπάρχει κάπου να κάνεις request to join. Λογικά η MS σε προσεγγίζει. Αν ποτέ μου ζητήσει η MS να εντάξω ενα game μου στο πάσο θα το δεχθώ φυσικά και θα είναι μια μεγάλη αναγνώριση ως προς την προσπάθειά μου. Το ότι έκανε accept το game μου στο xbox είναι για μένα μια πρώτη αναγνώριση.
Ως XBOX365.gr είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι με την παρουσία των παιχνιδιών ενός έλληνα στο ΧΒΟΧ και ευχόμαστε στο Δαμιανό τα καλύτερα για τα επόμενα σχεδιά του. Σας προτείνουμε να δοκιμάσετε και τα δυο παιχνίδια του που βρίσκονται στο ΧΒΟΧ Store!
Το Classic Snake μπορείτε να το βρείτε ΕΔΩ
Το Enigma(Ainigma) μπορείτε να το βρείτε ΕΔΩ (εντελώς δωρεάν)
GIVEAWAY: Ο δημιουργός του Classic Snake μας προσέφερε 5 keys για το παιχνίδι του Classic Snake, τα οποία μπορείτε να κερδίσετε αφήνοντας ένα comment κάτω από το post αυτού του άρθρου στο facebook page του ΧΒΟΧ365.gr!
Μπορείτε να δηλώσετε συμμετοχή μέχρι και την Τετάρτη 23/1! Οι νικητές θα ανακοινωθούν σε νέο άρθρο μετά την ημερομηνία λήξης του διαγωνισμού!
— ΝΙΚΗΤΕΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ—
Μετά από κλήρωση οι νικητές για τα 5 Clasic Snake που μας έδωσε ο Δημιουργός του παιχνιδιού ειναι οι :
Snap Mostholytis Thalassinos
Όλα τα κλειδιά θα σταλούν στους νικητές με προσωπικό μήνυμα.