Συνταγή πετυχημένη δεν αλλάζει! Όπως είχε συμβεί και με τη πρώτη παρουσίαση του Xbox One X που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Digital Foundry, το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με τη παρουσίαση του Xbox Series X, με τους ειδικούς του χώρου να μοιράζονται τις γνώσεις τους. Το Digital Foundry, έχει υπό την κατοχή του το Xbox Series X και δοκιμάζει τους τίτλους του Xbox One (από την Microsoft χαρακτηρίζονται backward compatible). Σε περίπτωση που θέλετε να δείτε αναλυτικά όλα τα επίσημα τεχνικά χαρακτηριστικά του Xbox Series X, κάντε κλικ εδώ.
Το Digital Foundry επισκέφθηκε τα κεντρικά γραφεία του Xbox στο Redmond και μας αναλύει τα παρακάτω πράγματα.
- Πως το Xbox Series X είναι διπλάσιο σε “δύναμη” σε σχέση με το Xbox One X.
- Με ποιο τρόπο το hardware accelerated ray tracing, θα επηρεάσει την οπτική απεικόνιση των παιχνιδιών επόμενης γενιάς.
- Πως η DDR 6 RAM/Memory και ο Nvme SSD (πέσαμε μέσα τελικά στις φήμες για το σκληρό δίσκο) μετατρέπουν το Series X σε “game-changer” – συμπεριλαμβανομένου και του Quick Resume.
- Στο τρόπο με τον οποίο η Micorosft θα αντιμετωπίσει το input lag και το screen tearing.
- Μερικά εντυπωσιακά χαρακτηριστικά για το compatibility, συμπεριλαμβανομένου και του αυτοματοποιημένου HDR για τα παλαιότερα παιχνίδια.
Ας περάσουμε όμως να δούμε, πόσο δυνατό είναι τελικά το Xbox Series X.
Όλη αυτή η ιπποδύναμη ξεκινάει από το SoC – system on chip του Xbox Series X. Ο επεξεργαστής κατασκευάζεται με μια βελτιωμένη τεχνική, της διαδικασίας κατασκευής των 7nm chip της TSMC, η οποία επιφέρει πολλές βελτιώσεις και καινοτομίες στην τεχνολογία κατασκευής του SoC, μέχρι και το νέο 7nm+ που βασίζεται στο EUV. Το ίδιο το chip, είναι μια “φέτα” πυριτίου των 360mm2, που αποτελείται από εξατομικευμένες εκδόσεις του Zen 2 επεξεργαστή της AMD, αποδίδοντας συνολικά 12.155 teraflops υπολογιστικής ισχύος για τη GPU.
Όπως ήταν αναμενόμενο και όπως εικαζόταν τόσο καιρό, έχουμε 8-cores για τη CPU και 16 threads, τα αποδίδονται μέσω των δύο quad-core μονάδων, με τον ένα πυρήνα της CPU (ή τα 2 threads) να χρησιμοποιείται αποκλειστικά για τη χρήση του λειτουργικού συστήματος και το front-end “shell”. Η Microsoft υποσχέθηκε μια βελτίωση 4 φορές τόσο στον ενιαίο πυρήνα (single-core) όσο και στην συνολική απόδοση σε σχέση με αυτή του Xbox One X, με τις ταχύτητες της CPU να είναι εντυπωσιακές, με μέγιστη συχνότητα τα 3.8GHz. Αυτό συμβαίνει όταν το SMT ή το hyper-threading αλλιώς, είναι απενεργοποιημένα. Παραδόξως, οι προγραμματιστές μπορούν να επιλέξουν να τρέχουν τα παιχνίδια με οκτώ φυσικούς πυρήνες στην υψηλότερη ταχύτητα χρονισμού, ή με όλους τους πυρήνες και τα threads ενεργοποιημένα, αλλά με χαμηλότερη συχνότητα στα 3.6GHz. Αυτές οι συχνότητες είναι πλήρως κλειδωμένες και δεν θα προσαρμοστούν ανάλογα με το φορτίο ή τις “θερμικές” συνθήκες. Ένα σημείο που η Microsoft τόνισε αρκετές φορές κατά την επίσκεψή του digital foundry στο Redmond.
Ο Andrew Goossen, υπεύθυνος για την αρχιτεκτονική του Xbox, δηλώνει στο Digital Foundry τα εξής.
Από την οπτική του developer, περιμένουμε οι περισσότεροι από αυτούς να επιλέξουν τα 8 cores, επειδή η διανομή των υπαρχόντων παιχνιδιών τους, είναι ρυθμισμένη στους 7 πυρήνες και στα 7 threads.
Για να μπορέσουν να αξιοποιήσουν τα 14 hardware threads, σημαίνει πως έχουν και τα απαραίτητα εργαλεία για να το κάνουν. Έτσι πιστεύουμε πως η πλειοψηφία των developer, θα επιλέξει τις υψηλότερες ταχύτητες χρονισμού, με το SMT απενεργοποιημένο.
Για να δείτε τη πλήρη ανάλυση του Digital Foundry, δεν έχετε παρά να δείτε το βίντεο που ακολουθεί, σε μία ανάλυση εφ’ όλης της ύλης για τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά του Xbox Series X.